Ik ben opzoek naar tips omtrent de voeding bij mijn zoon van bijna 7 weken.
De eerste paar weken waren een hele struggle om een manier te vinden waarop we hem ook overdag slaapjes konden laten doen. Nu sinds een paar dagen hebben we het nunki lakentje te leen en lukken de slaap momenten ook overdag een stuk beter. Wel enkel in bed, hazenslaapjes in de maxicosi en kinderwagen als we wandelen doet hij ook. In de box of babynestje slapen lukt hem niet zo goed. Enige manier waarop hij overdag slaapt als hij beneden is is in mijn armen.
In zijn bedje slaapt hij dan weer enkel als het donker is. Doordat hij zo alert en nieuwsgierig is, kijkt hij naar alles wat hij ziet, als ik het rolluik open laat blijft hij dus het volledige blok alsnog wakker en begint vervolgens te huilen als hij uitgekeken is, dit gaat dan zo de hele dag door tit hij ‘s avonds tussen 19u en 21u zo bekaf (en soms overprikkeld) dat hij in een ruk doorslaapt, gemiddeld genomen zo’n 5/6 uur. Hierdoor heb ik zo’n gevoel dat zijn ritme verdraaid wordt. Idealiter zien we dit lange blok in de nacht ipv vroeg in de avond.
Overdag komt hij normaal elke 3 uur voor voeding, soms zit er 4 uur tussen. We hebben al geprobeerd hem tussen 22 en 23u wakker te maken voor een schone luier en flesje, maar dan nog komt hij elke 3 uur ook ‘snachts.
Is er iets wat ik verkeerd doe? En hebben jullie tips om dat lange slaapblok wat meer richting de nacht te schuiven?