19 Reacties
één maand geleden
Ik heb een borstvoedingsdoek en doe dat gewoon in het openbaar. Ik zoek wel een rustig plekje op. Kan ook in een kleedhokje van een winkel bijvoorbeeld.
Ik zou zelf niet zo snel een hele voeding overslaan tenzij je van nature een overproductie hebt. T is een vraag en aanbod systeem.
Succes
één maand geleden
Ik vind het ook niet zo fijn om te voeden in het openbaar. Dus ik voed haar net voordat we weggaan en dan volgende voeding in de auto even kolven of voeden. Maar ik neem voor de zekerheid ook altijd wat mee in een koeltas.
één maand geleden
Elke voeding moet je in principe kolven. Voor je productie, maar ook voor je eigen gemak. Anders krijg je snel pijnlijke stuwing. En kolven in het openbaar lijkt me een stuk ongemakkelijker dan bv geven. Ik geef dus altijd bv.
Wel probeer ik een beetje om de voeding heen te plannen. Dus bijvoorbeeld dat ik in de auto kan voeden vlak na aankomst of voor vertrek, of ergens waar ik weet dat het rustig is of waar een speciale ruimte beschikbaar is.
één maand geleden
Ik dacht eerst ook dat ik het niet zou durven openbaar. Maar je raad het al ik slinger hem er ook overal uit😅 heb een grote hydrofiele doek (zo'n 1x1 van action) in de luiertas en die doe ik om me heen. Even snel in de auto voeden is geen probleem of als je ergens gaat lunchen helemaal het achterste tafeltje nemen. Vaak als je vraagt mag je ook ergens binnen beschut gaan voeden😉
Zelf zoek ik de rustigere plekken op om te voeden. Zoals auto achterin de garage parkeren etc
één maand geleden
ik ben ook over de drempel heen gestapt om in het openbaar te voeden, dat vind ik echt veeeeel makkelijker dan ter plekke gaan kolven (ik kan niet zomaar een voeding overslaan ivm risico op borstontsteking). Meestal is voeden in een lunchroom geen probleem, of ik heb ook wel eens gevoed in een pashokje haha. En ook in de auto! Geniet van jullie uitje :)
één maand geleden
Ik ben op dit moment op vakantie in Spanje dus wij zijn heel veel dagjes weg 😂 ik heb gevoed op een bankje in de winkelstraat, terrasjes, voor een kerk op een bankje (daar was schaduw), in het vliegtuig, op het vliegveld. Op een plein….. ik probeer zelf wijde kleding aan te doen die makkelijk omhoog kan en een voedingstopje eronder. Dan zit je niet in je blote buik. Of jurkjes met overslag bijvoorbeeld. Als ik zonder baby op stap ga moet ik kolven want anders ontploffen mijn borsten. Lactatiekundige gaf ook aan dat het echt moet om borstontsteking te voorkomen.
één maand geleden
Het makkelijkste voor jezelf is toch over die drempel heenstappen. Want als je een voeding overslaat dan kan je niet zo lang weg. Of je moet kolven en dat is ook ongemakkelijk.
Probeer het los te laten. Het is de normaalste zaak van de wereld een baby voeden.
Doe iets aan waarin je makkelijk kan voeden. Dus bv tshirt wat omhoog gaat met hemdje eronder. Hydrofiel onder je bhbandje schuiven aan de andere kant. Bh losklikken, baby ervoor. Shirt omhoog en hemdje omlaag en baby eraan. Bijna niemand die het doorheeft en je kan dan altijd evt nog het een en ander bedekken met de hydrofiel. Wacht vooral niet totdat je baby heel erg honger heeft en gaat brullen, want dan trek je juist de aandacht. De meeste mensen denken gewoon dat je je baby vast hebt. Probeer het maar eens voor een spiegel thuis, zul je zien dat er amper wat te zien is.
één maand geleden
Reactie op kich
Het makkelijkste voor jezelf is toch over die drempel heenstappen. Want als ...
Dit. Wil je borstvoeding blijven geven is het veel makkelijker als je zelf buiten wil voeden anders zit je bijna alleen maar thuis of ben je onnodig druk met iets wat zo makkelijk is. Een gemiste voeding moet je wel kolven om je productie goed te houden (en vinden je borsten ook wel zo fijn).
één maand geleden
Ik heb ook een voedingsdoek aangeschaft. Ben er nog wel wat onhandig mee maar het lukt me toch aardig. Wij zijn laatst een aantal dagen weg geweest en heb hem op die wijze gewoon gevoed op het terras. Ik zou kolve. In het openbaar ingemakkelijker vinden. Dit omdat mij boezem heek raar groot lijkt met die kolven en het een gek geluid maakt. Ik kolf overigens wel jn de auto, als ik bv een blouse aan heb is dit heel makkelijk. Heb ik iets aan wat ongemakkelijk gaat zitten met kolven dan gooi ik ook dat borstvoedingsdoek erover heen. Iets met vrachtwagen chaffeurs die zo naar binnen kunnen kijke .
één maand geleden
Ik ben fan van mn kolf! Borstvoeding in de auto of bij het zwembad gaat prima, maar op een terrasje bijv niet (combi van grote cupmaat, maar ook een zoontje die niet zo netjes aan de borst drinkt). Ik neem als ik de deur uitga altijd een flesje afgekolfde melk mee. Met de kolftijden kan ik wat spelen merk ik, komt niet zo nauw zolang ik maar zorg dat ik het equivalent van het flesje kolf (dus bijv uit lunchen gaan, daar een flesje gekolfde melk geven en pas als ik thuis ben even kolven). Ik heb een kolfconsult gedaan (tip!) en een kolf gekozen die je nauwelijks hoort en als ik een blazer of vestje aandoe ook niet te zien is, perfect! Ik kolf thuis, in de auto, maar ook als ik in een restaurant zit, niemand die het door heeft:) ik ben ook al regelmatig een (halve) dag weggeweest zonder baby, ook dan kolf ik. Succes!
één maand geleden
Gewoon een doek meenemen. Ik heb zo’n speciale borstvoedingsdoek maar je kan ook een hydrofiel gebruiken. Als je de stad in wilt kan je er ook voor kiezen om gewoon in een pashokje te voeden. Kan je rustig zitten en niemand die je stoort ☺️ doe ik zelf ook regelmatig (wel in een rustige winkel zodat er niet een hele rij op je staat te wachten 😂)
één maand geleden
Of als je dichtbij geparkeerd staat de auto als uitvalsbasis inderdaad. Ik voed heel vaak in de auto haha. Laat het voeden je in ieder geval niet tegenhouden om op pad te gaan! Wij zijn gister zelfs een dag Rotterdam in geweest (wonen zelf in Leeuwarden dus is een hele dag weg voor ons) en het ging prima! Denken in mogelijkheden en niet in beperkingen ❤️
één maand geleden
Ik geef voeding in het openbaar. Heb eigenlijk nog nooit een opmerking gehad behalve "ach wat schattig, die baby drinkt".
Ik draag voedingskleding dus je ziet de borst nauwelijks als de baby drinkt.
Maar je zou ook een voedingsdoek kunnen aanschaffen of inderdaad kolven zoals je zelf zegt. Dan moet je alleen even nadenken wanneer je kolft zodat je productie niet teveel in de war raakt