25 Reacties
2 maanden geleden
Ik lees tegelijktijd even met je topic mee want wij stonden voor dezelfde uitdaging met onze zoon van 6 weken oud. Ook super alert en moeilijk in slaap te krijgen, alleen in de avond maar dat was verklaarbaar doordat hij zo moe was van de hele dag wakker zijn. Wij zijn ook met de love to dream bezig en ook de piep was hier geen succes😅 dus jouw verhaal kon haast de mijne zijn 🙈
Nu kreeg ik laatst de tip van de vrouw van mijn partner zijn neef om het nunki lakentje van fedde&kees te proberen. Zij hadden deze aangeschaft om iets andere reden dan wij tegenaan liepen, maar het idee was hetzelfde: geborgenheid creëren. Onze zoon heeft hier erg veel behoefte aan waardoor we eigenlijk de hele dag met hem op een arm zitten/zaten. Ik heb hun lakentje sinds vrijdagavond te leen en ik merk echt enorm verschil al. Hij slaapt makkelijker in en langer door hierdoor, dus wellicht al een tip voor je.
Ik had gezien dat je deze lakentjes ook eerst kunt huren voor een lager bedrag om te proberen of het wat is, misschien iets voor jou?
2 maanden geleden
Tijd! Het wordt echt beter maar de meeste kinderen van die leeftijd slapen beperkt zelfstandig… en ja dat is ingewikkeld maar ik blijf het dagelijks oefenen en soms lukt het en meestal niet :). Ik probeer het bv max 15/30 minuten en daarna neem ik de baby bij me zodat er geslapen wordt
2 maanden geleden
Ik had het zelfde probleem zelfs in ziekenhuis gelopen daar vertelde ze mij dat ze hele goede ervaringen hadden met de pacco inbaker slaapzak, die heb ik aangeschaft en ik heb een heel ander kind. Van slaapjes van 10/15 min naar 2/3 uur. Op het moment van tekenen dat hij moe is: leg ik hem in de slaapzak in zijn bedje op zijn zij, wieg hem 5/10 min en weg is die. Soms als die iets te alert nog is doe ik een doekje over zijn oogjes was een tip van ziekenhuis
2 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Ik lees tegelijktijd even met je topic mee want wij stonden voor dezelfde u ...
Oh super fijn dank je wel ga ik zeker proberen want die heb ik nog liggen van de eerste! Indd wat je zegt die geborgenheid krijgen ze wel in de draagzak dus misschien dat het wel werkt ga het zeker proberen
2 maanden geleden
Reactie op citrus1987
Tijd! Het wordt echt beter maar de meeste kinderen van die leeftijd slapen ...
Ja begrijp ik ook heel goed, alleen kan ik haar niet zo op me leggen dat ze lekker gaat slapen ik moet echt lopen wiegen schommelen noem het maar op voor ze een keer haar ogen sluit. En zodra ik ga zitten of liggen met haar is ze heel snel weer wakker.
2 maanden geleden
Reactie op momlin
Kun je dat lakentje in combinatie met de love to dream slaapzak gebruiken?
Zover ik weet kan dit met de love to dream geen kwaad. Ik zou het niet zo snel aandurven met een andere zak, maar de kleine van wie ik het lakentje geleend heb heeft er ook met soort gelijke slaapzak onder gelegen na overleg met een slaapcoach vandaar dat ik dat zo probeerde
2 maanden geleden
Wij leggen vaak een soort doekje of zacht speendoekje gedeeltelijk over zijn gezicht. Dat blokt gedeeltelijk of helemaal zijn zicht (hij is mega nieuwsgierig en kan niet slapen met die prikkels). Hij slaapt daar heel goed door.
2 maanden geleden
Ons zoontje van 8 weken sliep overdag heel goed en de laatste week niet meer. Hij lag overdag altijd in de co sleeper in de woonkamer omdat ze ons hebben geadviseerd licht en geluid om hem heen te hebben zodat hij gaat begrijpen wat overdag en nacht is. Maar sinds een paar dagen leggen we hem in het donker op zijn eigen kamer en slaap hij 2 tot 3 uur door. Ik moet er wel bij zeggen als ik hem weg leg is hij vaak na een paar minuten wakker en begint hij te huilen als mijn vriend hem weglegt slaapt hij in een ruk door. 😅
2 maanden geleden
Bij ons helpt wandelen in de wandelwagen heel goed. Ik ga sowieso rond lunchtijd altijd even een rondje maken en dan slaapt hij zo 2 uurtjes of langer achter elkaar in de wagen!
2 maanden geleden
Als ik mijn dochter in slaap moet krijgen overdag in bijv de draagzak of in mijn armen omdat mijn peuter nog rondloopt dan leg ik altijd iets over haar ogen. Anders blijft ze namelijk rondkijken en alert… ik gebruik bijv een zonnehoedje of een grote pet. Zodra ze slaapt haal ik het weg en uiteraard let ik er goed op dat ze nog wel goed kan ademen. Werkt echt heel goed!
2 maanden geleden
Hier werkt de combinatie van een inbakerzak en klein knuffeldoekje over zijn ogen heel goed. Dan sluit hij bijna automatisch zijn ogen. Ik heb ook White noise aan, maar ik betwijfel of dat echt invloed heeft. Soms eventjes wiegen, zodat hij al een beetje wegdommelt.
Sinds een paar dagen proberen we 1 slaapje per dag op zijn eigen kamer. Dan hoeft zijn zus even niet op haar volume te letten en wordt hij niet wakker van haar enthousiasme. Ik heb het idee dat hij hierdoor rustiger slaapt en sneller in slaap valt als hij tussendoor of na een slaapcyclus wakker wordt. Oja, en mama staat niet bij iedere kreun of scheet bij hem en dat scheelt ook.
2 maanden geleden
Nog een hele goede tip is deze sound op spotify (combo van sssshhh en white noise) https://open.spotify.com/episode/6rW4mntEiE3KkjkB4hOoX0?si=m11j3gBWTdO4U8vX02QkWw&t=5415
2 maanden geleden
Op het buikje leggen werkt hier ook goed. Dan kloppen op de billen met die sound die ik net tipte en onze baby slaapt als een roosje.
één maand geleden
Hi ondertussen is ze bijna 8 weken oud en heb ik veel met jullie tips gedaan helaas zonder succes. Wakkertijden aangehouden ook een keer gewoon gelet op slaapsignalen zoals bij liefde van een moeder wordt uitgelegd. Ik vind het dragen niet erg maar ook daarin protesteerd ze tegenwoordig de eerste paar minuten. Wat ik ook probeer ze gaat eerst schreeuwen voor ze rustig in slaap kan vallen (in de draagzak) heel soms lukt het eerste slaapje in de co sleeper maar ook niet zonder protest. Wanneer ze wakker is is ze wel heel vrolijk dus dat maakt een hoop goed. Het zou al fijn zijn als ik gewoon met haar in de kinderwagen en zoontje erbij naar buiten kan. Maar zelf dat lukt niet op deze manier. Doekje over haar hoofd ook geprobeerd maar krijgt ze er na 1sec al af (met slaapzak aan!) Ohja en ookal 2x bij de osteopaat geweest. Zijn er mama's die dit herkennen.
één maand geleden
Reactie op Meason21
Hi ondertussen is ze bijna 8 weken oud en heb ik veel met jullie tips gedaa ...
Ik herken dit heel erg bij mijn zoontje van 10 weken. Kinderwagen is geen optie alleen heel lang wiegen of draagzak. Ook dan inderdaad even krijsen voordat hij in slaap valt. Helaas nog geen oplossing voor hier gevonden wat werkt (helaas!)
één maand geleden
Reactie op Meason21
Hi ondertussen is ze bijna 8 weken oud en heb ik veel met jullie tips gedaa ...
Same here! Overal geweest, niets helpt.. vanmiddag bij de huisarts geweest. Die zegt dat het vanaf 3 maanden beter moet gaan en dat de rijping van de hersenen voor een probleempje zorgen
één maand geleden
Ik herken dit zo. Ik probeer me erbij neer te leggen. Al zoveel geprobeerd, mijn dochter is 12 weken en slaapt alleen in de draagzak of bij mij (‘s avonds wel in bedje)… heel intensief omdat ik ook nog een peuter heb rondlopen die haar aandacht wil… het helpt mij om er over te praten met mensen, af te wisselen of even uit handen te geven bij opa en oma. Bij mijn andere dochter ook gehad, maar ooit komt het goed.