25 Reacties
één maand geleden
Reactie op Meason21
Hi ondertussen is ze bijna 8 weken oud en heb ik veel met jullie tips gedaa ...
Ja hier ook hoor. En met mijn oudere 2 kindjes ook. 8 weken lijkt in mijn ogen ook misschien gewoon nog een beetje te jong om dit te verwachten.
Hier lukt de kinderwagen heel erg soms. Maar verder eigenlijk alleen de draagzak/doek. Op mij slapen overdag ook al niet meer, tenzij hij aan de borst in slaap valt. ‘s avonds valt hij op me in slaap en kan ik hem wel over leggen in het bedje. Het komt met de tijd. Gewoon met enige regelmaat weer eens proberen in de kinderwagen. Na 12 weken zou het ook wat makkelijker moeten worden met het bedje soms. Maar ik moet zeggen dat mijn oudste echt pas veel later in haar bed sliep zelfstandig (weet niet meer wanneer maar hij met 8 maanden ofzo)
één maand geleden
Reactie op Willekee
Ik herken dit zo. Ik probeer me erbij neer te leggen. Al zoveel geprobeerd, ...
Ja dat vind ik ook zo lastig dat ik mijn peuter geen tot weinig aandacht kan geven.. nu denk ik er maar over om een draagconsult te doen zodat dit misschien wat makkelijker en minder zwaar wordt. Dat slapen in bed hou ik wel even voor gezien ben al blij als ze uiteindelijk na geschreeuw in die draagzak in slaap valt.
één maand geleden
Reactie op Ysetteee
Ik herken dit heel erg bij mijn zoontje van 10 weken. Kinderwagen is geen o ...
Ja zo pittig dat wiegen breekt je nog meer op vind ik. Bij mijn oudste ook altijd in slaap gewiegt maar die sliep dan wel even nu heb ik het idee dat ik het voor niks doe als ze na 5 min alweer wakker is en ik een kwartier heb staan wiegen.. en auto rijden is al helemaal een drama dan gilt ze het uit
één maand geleden
Reactie op Meason21
Hi ondertussen is ze bijna 8 weken oud en heb ik veel met jullie tips gedaa ...
Ik heb geen tips helaas, maar wel een stukje herkenning. Hier ook een heel alert meisje met fomo. Ze wilt hoe dan ook niet slapen als er iets om haar heen te doen is (visite is bijv fantastisch, nieuwe mensen met nieuwe geuren). Maar de draagzak is hier ook het enige wat werkt, ik heb laatst vier uur lang voor de tv gezeten met haar in de draagzak. Dag erna opnieuw geprobeerd en dan na 2 uur haar wegleggen… na 1 min direct wakker.
Arts bij consultatiebureau zei dat we met haar moeten “ontprinkelen” dus vandaag in haar kamertje in het donker gezeten. Ze vond het niet erg zolang ik in de buurt bleef, maar slapen deed ze niet. Buiten wandelen zelfde verhaal, vindt ze niet erg maar kijkt om zich heen. Na 45 min wandelen doet ze wel haar ogen dicht, alleen zodra ik stil sta (bijv bij het stoplicht) gaan dr ogen direct open. Morgen ga ik proberen minimaal 2 uur met haar te wandelen in een gebied waar ik niet hoef stil te staan om te zien of ze dan blijft slapen, het blijft een kwestie van uitproberen helaas!
één maand geleden
En een knuffeldoekje dichtbij je kindje leggen wat naar jou ruikt?
Onbewust had ik regelmatig het knuffeldoekje van m’n dochter in ons bed liggen (ze deed er niks mee). Vandaag met laten dutten overdag, wat 9 v/d 10x ook niet lukt, had ik het knuffeldoekje bij haar in bed gelegd. Ze ligt in een puckababy piep, dus over haar hoofd trekken doet ze niet (ligt naast haar hoofdje). Ze werd er meteen rustig van en viel uiteindelijk zelf in slaap ook!
Wellicht kan dit nog helpen? Of om het matrasje een gedragen t shirt doen (strak) ipv een hydrofiele doek?