67 Reacties

23 dagen geleden

Deze wikkeldeken van Mamaloes! Waarmee het mij eindelijk lukt om mijn velcro baby overdag weg te leggen. De deken is zo dik dat hij niet voelt dat ik hem wegleg en het geeft een geborgen gevoel zonder echt te hoeven inbakeren. Ik kan hem hierin 8/10 keer succesvol op de bank, in de box of in z’n cosleeper leggen 🤩

23 dagen geleden

Gelijk nog maar eentje: Hoe moe je ook bent, sta eens een uurtje eerder op dan je baby. Sinds er wat meer regelmaat in de nachten van mijn zoontje komt, probeer ik eerder op te staan dan hij. Ik zet mijn wekker daarvoor. Op die manier heb ik even een moment voor mijzelf en kan ik heerlijk in alle rust mijn dag starten (en mijn koffie eens warm drinken ipv koud 😂) Dit heeft een wereld van verschil gemaakt voor mij qua hoe ik mij de rest van de ochtend voel!

23 dagen geleden

Leuk topic! Hier een megahuisvrouwigetip: ik ontdekte pas na de geboorte van mijn eerste dat ik mijm wasmachine op tijd in kan stellen. Dan doe ik dus de avond van tevoren de was erin en time dattie in de ochtend om 7.00 klaar is (als mijn man nog thuis is en ik niet op de kids hoef te letten). In dezelfde categorie: de timer op onze inductieplaat had ik ook nooit eerdee gebruikt. Scheelt veel mombrain-issues om voor elk "pitje" die je gebruikt een timer te zetten.

23 dagen geleden

Hier een tip die ik zelf heb gekregen en veel toepas :) Het stofzuigergeluid op Spotify afspelen als de baby ontroostbaar is door moeheid of krampjes. Mijn meisje valt er heerlijk van in slaap

23 dagen geleden

Leren om los te laten 😆 zoveel makkelijker allemaal 😘

23 dagen geleden

Zo’n ding dat je op je kinderwagen zet zodat die automatisch gaat wiebelen (zazu is het merk). Hij slaapt overdag niet zonder!

23 dagen geleden

Jezelf niet gek laten maken door alles wat je leest! Bijvoorbeeld de tog waarde van slaapzakken, kledinglaagjes etc. Prima als je een leidraad nodig hebt, maar...logisch nadenken, voelen en bedenken wat je zelf aan hebt vergeten mensen soms lijkt het wel. Je baby is geen robot, elke baby is anders. De ene heeft het sneller warm dan de ander. Hetzelfde geldt voor voeding, slapen etc. Zie het als gemiddelden (en kijk er wel een beetje naar), maar kijk naar wat jouw baby nodig heeft!

23 dagen geleden

Wanneer je baby de neiging heeft om tijdens het verschonen te poepen of plassen, de nieuwe luier alvast onder de vieze te leggen voordat je de vieze losmaakt en afdoet.

23 dagen geleden

Kook het eten als de kleine slaapt. Hebben sinds vorige week een weekmenu gemaakt en in het weekend alle boodschappen voor de week gehaald. (Echt alles). Dit geeft mentaal al veel rust. Hoef niet na te denken over wat we gaan eten en kook het eten als de kids slapen, iedergeval het grootste gedeelte. Zoals vandaag de spaghetti. Straks alleen nog de spaghetti koken en klaar is het eten.

23 dagen geleden

Reactie op layla223

Zo’n ding dat je op je kinderwagen zet zodat die automatisch gaat wiebelen ...
Ik twijfel om ook zoiets aan te schaffen. Kan deze ook aan het bedje/de cosleeper bevestigd worden?

23 dagen geleden

Reactie op KMG

Kook het eten als de kleine slaapt. Hebben sinds vorige week een weekmenu ...
Precies dit :) Weekmenu is top!! En genoeg eten in huis. Zodat iedereen blij is :) maar wat mij echt een verademing geeft. Boodschappen via Picnic bestelling en winkelmandje aanvullen als je ziet dat het op is en inderdaad weekmenu. Maar bestellen deed ik nooit maar vind het toch een uitkomst! Ook leuke recepten ter inspiratie. Ga in de toekomst ook zeker weer boodschappen doen met mijn kindje zodra die mee kan in de boodschappenkar.

23 dagen geleden

Leren vertrouwen, in jezelf, de natuur en je baby. Dat geeft zoveel rust. Niet alles willen controleren (voeding, gewicht, slaapjes). We willen in de huidige maatschappij alles controleren en diagnostiseren maar dat gaat jezelf in de weg zitten. Vertrouwen hebben is zoveel fijner!

23 dagen geleden

Ik volg want ik vind dit een enig topic. Mijn tip is: Thermosfles en melkpoeder torentje mee naar boven in de nacht. Hoef je niet naar beneden.

23 dagen geleden

Zorg ervoor dat je kindje met zijn tong bovenin (tegen het tandvlees) en met mond dicht, slaapt. Dat bevordert neusademhaling. Je kunt dit checken door even het mondje open te doen met je vingers als je kindje slaapt. Diepe slaap kun je zo ook bevorderen. Tong nog niet helemaal bovenin? Dan even masseren onder het kinnetje.

23 dagen geleden

Mandarijnen partjes zonder velletjes? Mandarijn horizontaal doorsnijden en de partjes eruit duwen

23 dagen geleden

Verven met je peuter? Bovenkant van ballon afknippen en om het glas water doen. Kwast kan op en neer door het gat van de ballon. Je kunt het glas omgooien en het water blijft erin 😅

23 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik twijfel om ook zoiets aan te schaffen. Kan deze ook aan het bedje/de cos ...
Ja dat kan, maar hij moet wel ergens omheen bevestigd worden. Heb het eigenlijk nooit geprobeerd. Ga ik eens doen. Misschien slaapt hij dan wel overdag in zn bedje.

23 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Deze wikkeldeken van Mamaloes! Waarmee het mij eindelijk lukt om mijn velcr ...
Oh mag ik vragen tot welke leeftijd dit geschikt is, als je dit toevallig weet?

23 dagen geleden

Reactie op SamenDrie

Oh mag ik vragen tot welke leeftijd dit geschikt is, als je dit toevallig w ...
Dat zou ik niet weten, sorry! Maar mijn zoontje is ongeveer 62 cm en past er nog makkelijk in

23 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Dat zou ik niet weten, sorry! Maar mijn zoontje is ongeveer 62 cm en past e ...
Zo knus en zoet! Nee dat geeft niet, dan zoek ik het gewoon op (luiheid 😂). Bedankt voor de tip!