5 Reacties

3 maanden geleden

Ik raad de Facebook groep Veilig Samen slapen aan! Er word hier ook altijd gezegd als je een deken wilt, dan een wollen deken, geen dekbedden of dekbedovertrekken. Hier slaap ik onder een laken in de hitte en maak het schuin op zodat baby er niet onder komt☺️

3 maanden geleden

Onze dochter destijds en nu ook onze zoon ligt tussen onze hoofdkussens in. De hoofdkussens aan beide uiteinden van het bed, hij heeft ongeveer een meter breed de ruimte voor zichzelf. Hij ligt met zijn hoofd helemaal bovenaan het bed, bijna tegen de muur aan zeg maar. Omdat wij op een hoofdkussen liggen, komt ons dekbed dus niet verder dan hooguit over zijn voetjes heen. Hij ligt ook vaak wel in zijn babynestje (Doomoo heeft een soort Aerosleep achtig deel bij het hoofdeind), dan komt het dekbed ook niet bij hem. Kraamzorg raadde babynestje af en aankleedkussen aan....?!🤯 Terwijl dat van plastic is en absoluut niet ademt (ook nirt qua zweet etc) en zoals gezegd ons nestje dus zo'n aerosleep achtig gedeelte heeft... Heel vreemd 🤣 Volgens mij doen wij het niet helemaal volgens de Veilig Samen Slapen regels🫣 idd kan je dat eens googlen of via social media volgen voor meer info en de officiële richtlijnen.

3 maanden geleden

Ik sliep bij de eerste met een dekbed tot op mijn heupen en een voedingshemd met vestje. Op de rug liggen arm opzij en baby in de oksel, dan ligt hij net boven het dekbed.

3 maanden geleden

In principe een wollen deken

3 maanden geleden

Ik zal wel een ontaarde moeder zijn, maar bij ons ligt ons kindje bij ons op de borst en de deken over mij ligt dus ook tot aan mijn borst. Het werd afgeraden in het ziekenhuis door de verpleegkundige. Maar toen we zeiden dat we haar advies hadden gehoord en dat huid op huid voor ons belangrijk was, zei de verpleegkundige... Snap ik, lekker blijven doen