8 Reacties
2 dagen geleden
Zo, die wil je wel heel graag, ik hoor het. Even wachten, dan pak ik het voor je. Oid
2 dagen geleden
Onze dochter(17mnd) doet dit ook, maar vooral als iets niet lukt. Of als ze denkt dat ze iets niet kan.
Ik heb haar nu geleerd om in plaats van meteen te gaan piepen te zeggen ' mama helpen' en dat gaat nu in 6 van 10 x zo.
Ze kan wel gaan miepen als ze brood wil, of als k ga koken bijv en ze al wil eten, dan blijf ik uitleggen dat ze geduld moet hebben en dat ik het voor haar aan het maken ben.
Er zijn verschillende situaties, maar ik laat altijd met mijn stem weten dat ik haar heb gehoord en begrijp dat ze iets snel wil. Soms grap ik daarbij dat mama niet kan toveren. Ze kan veel meer geduld opbrengen als ik zeg ' mama moet haar jas nog aan' dan " mama staat je brood te smeren' want t jas aantrekken is voor haar bekend, maar t brood smeren nog niet. Zie jij daar nog verschil in?
11 uur geleden
Een kindje zo jong reageert puur uit oerdrift; ik wil het en wel nu!!! Hier ook hoor, stampen en driftig. Geduld leren ze vanzelf hoop ik haha
6 uur geleden
Reactie op katieperrie
Een kindje zo jong reageert puur uit oerdrift; ik wil het en wel nu!!! Hier ...
Oh ja ik vind het ook niet gek hoor. Twijfelde alleen even of ik er goed aan deed het wel gewoon te geven met uitleg, of dat anderen het dan niet zouden geven zolang ze gilde. Maar iedereen leek er wat het zelfde in te staan, dus prima