20 Reacties

één maand geleden

Hoe gaat het met slapen dan?

één maand geleden

Reactie op EssieLE

Hoe gaat het met slapen dan?
Opzich best goed, ik probeer haar dus volgens een schema met wakkertijden etc. op bed te brengen. De slaapjes haalt ze niet altijd helemaal maar gaat redelijk. Ik zie het meer als een richtlijn. ‘S nachts komt ze vaak 2x tussen 00.00 en 06.00.

één maand geleden

Hier ook hetzelfde. Baby krijgt elke 3 uur 120 cc aangeboden. Drinkt vaak 80/100 cc per keer. Biedt het ook vaker aan maar op een gegeven moment gooi ik het maar weg. Maar vaak komt ze dan ook eerder. Maar dat hadden we bij onze zoon ook. Na een tijdje ging dit veel beter.

één maand geleden

Reactie op Xjaiimy

Hier ook hetzelfde. Baby krijgt elke 3 uur 120 cc aangeboden. Drinkt vaak 8 ...
Ja precies.. ik gooi het dan uiteindelijk ook maar weg. Hopelijk gaat het hier na een tijdje ook beter!

één maand geleden

Welke fles gebruik je? Wij hadden dit ook heel erg en de kleine deed daardoor een uur over hooguit 60 cc. Dus kon je het weggooien en met een uur a anderhalf kwam ze weer. Sinds we van difrad naar dr brown zijn gegaan is het een wereld van verschil.

één maand geleden

Reactie op Chella0501

Welke fles gebruik je? Wij hadden dit ook heel erg en de kleine deed daardo ...
Hij bedoel ik haha

één maand geleden

Het kan beteren als je misschien een andere fles probeert, maar....vaak is het ook een kwestie van tijd. Als in; ze is nu nog zo jong, met het ouder worden heeft ze meer energie en minder slaap nodig en zal het ws steeds beter lukken de fles leeg te drinken. Weet niet welke fles je nu gebruikt, eventueel een andere is te proberen maar zou verder niet teveel gaan hanessen daarmee.

één maand geleden

Drinkt ze gulzig of snel in t begin wanneer je de fles aanbiedt? Onze baby doet dat namelijk wel en een logopedist heeft meegekeken. Baby’s hebben namelijk in de buik een zuig en slik reflex ontwikkeld alleen nog niet het ademen. Hierom kosten die eerste paar cc heel veel energie, omdat ze vergeet rustig te ademen tussendoor en viel ze sneller in slaap tijdens de fles. Wij buigen nu de speen af in dr mond aan het begin en sindsdien drinkt ze weer de hele fles op en valt ze minder snel in slaap.

één maand geleden

Reactie op Chella0501

Welke fles gebruik je? Wij hadden dit ook heel erg en de kleine deed daardo ...
Wij gebruiken de fles van Hegen. Misschien het proberen waard om eens een andere fles te proberen idd! Bedankt :)

één maand geleden

Reactie op Beanie85

Het kan beteren als je misschien een andere fles probeert, maar....vaak is ...
Ja dat is ook zo.. Waarschijnlijk komt het met de tijd wel goed, ik zal een andere fles proberen.. lukt het dan ook nog niet dan is het niet anders haha. We gebruiken nu de Hegen fles, verder wel tevreden over dit merk :)

één maand geleden

Reactie op Romyyyyyyy

Drinkt ze gulzig of snel in t begin wanneer je de fles aanbiedt? Onze baby ...
Jaa in het begin dan ‘klokt’ het naar binnen haha.. dus dit is wel een goeie idd! Ga ik ook even proberen, bedankt! :)

één maand geleden

Hier ook.. alleen bij mij nog erger geloof ik. Ze drinkt niet meer dan 60 cc in 1 keer 😅

één maand geleden

Reactie op veeriekie

Hier ook.. alleen bij mij nog erger geloof ik. Ze drinkt niet meer dan 60 ...
Ohh! Lastig.. ik kan de afbeelding niet goed zien (wazig) maar zo blijf je ook bezig idd! 🤔

één maand geleden

Wat me opvalt aan jou schema is dat je kindje meer drinkt als er langer tussen de flessen zit. Wat natuurlijk ook normaal is. Na de fles van 13.15 100 cc zit er nog geen 2 uur tussen tot de volgende fles. Opzich wel logisch dat ze dan weinig drinkt. Weet je zeker dat ze dan honger heeft? Zou je die voeding kunnen rekken zodat we minimaal 3 uur tussen zit. Ik denk ook wel eens oh hij heeft honger. Als ik dan een kwartier wacht en zijn speen geef is hij alweer in slaap gevallen. Tips qua rekken. Afleiden door even te spelen, knuffelen en wandelen werkte bij mijn oudste heel goed.

één maand geleden

Reactie op Lovexsharon

Wat me opvalt aan jou schema is dat je kindje meer drinkt als er langer tus ...
Ik zou dit ook proberen wat te rekken om toch wat meer ritme te krijgen en 3 uur tussen de flessen zoiets krijgen. Echt laten huilen hoeft niet, maar inderdaad een beetje afleiden of fopspeentje even geven?

één maand geleden

Reactie op Lovexsharon

Wat me opvalt aan jou schema is dat je kindje meer drinkt als er langer tus ...
Ik denk ook dat er te weinig tijd tussen zit. Mijn zoontje is 8 weken en krijgt per 24 uur 5 flessen van 150+5 aangeboden. Zit dan meestal 4 uur tussen overdag en na de avondvieding 6. Hij drinkt ze niet allemaal leeg maar de meeste flessen drinkt hij wel minimaal 135cc op. Zou dus ook zeker proberen om er meer tijd tussen te laten. Soms lijkt sabbelen bijv op honger maar is het zuigbehoefte en biedt een speentje al genoeg op dat moment.

één maand geleden

Ligt echt aan het kindje in mijn ervaring

één maand geleden

Bedankt voor de reacties! Ik probeer het idd wel eens te rekken maar wil niet dat ze dan blijft huilen.. De speen wil ze helaas niet! Op een andere manier afleiden lukt dan vaak ook niet meer. Maar hoe meer tijd er tussen hoe meer ze drinkt idd! 😌 Ik zal er mee aan de slag 🍼

één maand geleden

Onze dochter is 9 weken en drinkt ook geen hele grote flessen, als er 2- 3uur tussen zit dan geef ik meestal 120+4 aan en ze drinkt meestal rond de 100-120ml op, als er langer tussen zit (na de nacht) dan geef ik 150+5 maar dat drinkt zelden op. Ze drinkt vaak nog wel 6-7 flessen per dag, ik lees ook vaak dat andere babies al 5 flessen van 150 drinken maar daar is onze meid niet aan toe (ze is gewoon niet zo'n grote drinker) ook na boeren en verschonen drinkt ze vaak niet verder. Ze komt per dag wel aan haar totaal hoeveelheid ml dus ik maak mij geen zorgen 😊

één maand geleden

Hier precies hetzelfde!!