5 Reacties

5 maanden geleden

Is het niet gewoon irritatie van de parfum in de shampoo? Zou haar haren gewoon een tijdje alleen met water wassen, zonder zeep

5 maanden geleden

Klinkt als eczeem, had mijn zoontje ook. Ik gebruik geen wasverzachter meer voor de lakentjes en kleertjes en dit werkt. Ook vet houden, ik smeerde vaseline op de plekjes.

5 maanden geleden

Wij hadden dit ook en onze dochter heeft eczeem dus dachten wij al die tijd, tzal wel dr eczeem zijn. Hebben de meeste zachte shampoos gebruikt en 1x per week wassen maar werd idd steeds erger.. zo zielig mn hart brak Na een gesprek met de arts hebben we Ketoconazol shampoo gekregen ivm schimmel. Dit hebben we echt wel een tijd moeten gebruiken voor we verbetering merkten maar toen was de jeuk ook in ene keer helemaal weg!! Niks geen eczeem dus! (Wel belangrijk dat na t wassen met die shampoo t hoofdje goed gedroogd moet worden met een föhn) Laatst weer jeuk maar dat was overgevoeligheid voor een bepaalde shampoo, er zijn dus meerdere oorzaken..

5 maanden geleden

Kokosolie kan de huid ook weer uitdrogen

5 maanden geleden

Ik zou in ieder geval overstappen van shampoo naar een shampoo zonder parfum (bijvoorbeeld neutral ofzo) en dan ook maar twee keer per week maximaal wassen en het liefst nog minder als dat kan. Het zou eczeem kunnen zijn. Hier werkt lanette crème daar preventief goed voor en bij een uitbraak hormoonzalf. Als de klachten aanhouden zou je eens kunnen vragen of een dermatoloog mee kan kijken, dan krijg je passend advies.