11 Reacties
één maand geleden
Reactie op itisme01
Ik denk dat je al wel zoogcompressen gebruikt? Dan miss 2 per borst?
Hoor ...
Zoogcompressen gebruik ik inderdaad al meerdere. En de Lily padz zijn er volgens mij alleen voor tussen de voedingen/koofbeurten door, maar ik kan nog eens kijken of ik misschien iets over het hoofd heb gezien, bedankt!
één maand geleden
Misschien goed om nog aan te geven dat ik het echt heb over het lekken tijdens het kolven, niet tussen de kolfbeurten door.
één maand geleden
Als ik live voed doe ik altijd een spuugdoekje voor mijn andere borst. Heeft overigens niks met overproductie te maken bij mij. Gewoon een toeschietreflex. Als je echt overproductie hebt zou ik een lekschaal in je andere kant doen. Vang je nog wat extra op ook!
één maand geleden
Reactie op Evvelin2
Bedoel je dat het overloopt uit je kolf? Of dat je kolf wat verschuift waar ...
Ja, hij loopt over inderdaad. Ik probeer ook te pauzeren en leeg te gieten. Maar soms lekt het binnen 5 minuten al en dan ben ik te laat. Maar ik denk dat het gewoon een gevalletje goed in de gaten houden en hopen op het beste is, hahaha
één maand geleden
Reactie op MalagaMama
Ja, hij loopt over inderdaad. Ik probeer ook te pauzeren en leeg te gieten. ...
Ik lees graag even mee. Heb precies hetzelfde. Ik heb draadloze kolfapparaten waar per kolf 180 ml in kan en er zijn dagen (vaak nachten) dat ik de kolf niet eens kan ontkoppelen want dan stroomt het er van boven uit. Het is geen uitzondering meer als ik ineens 420ml kolf met 1 sessie... Tips ook aan deze kant erg welkom.
één maand geleden
Reactie op Steenbok91
Ik lees graag even mee. Heb precies hetzelfde. Ik heb draadloze kolfapparat ...
Heb zelf ook overproductie gehad, erg vervelend idd! Bij mij hielp het om een paar dagen niet of iig minder te kolven. En per keer maar max 10 a 15 minuten (dus niet borsten leeg) of als ik genoeg had voor een voeding (soms dus maar 5 minuten). Heb er zelf geen borstontsteking van gehad oid, maar weet wel dat dat een risico is bij afbouwen, dus ik zou toch echt een lactatiekundige inschakelen die mee kan kijken en advies aan jou specifiek kan geven.