39 Reacties
één maand geleden
Ons zoontje is bijna 8 weken maar slaapt ook absoluut nog niet door. Komt zeker nog 2 keer per nacht. Ik geloof dat een kindje het vanzelf gaat doen van nature. Doorslapen is iets wat volwassen mensen graag willen maar baby's doen dit van nature nog niet... het komt vanzelf!
één maand geleden
Reactie op abbie2000
Oké en hoelaat geef je dan laatste keer ? En is dat dan standaard?
Om 10 uur krijgt hij zijn laatste voeding en om half 11 gaat hij effectief slapen, In een donkere kamer zonder prikkels en niet te warme kamer. De tog waarde van de slaapzak volgen en de temp van de kamer. Om de dag geef ik hem ook een badje savonds dat maakt hem ook moe hij is dzt zo gewend om de dag een badje te krijgen. Ook word hij rond half 10 savonds ambetand en weent hij omdat hij wilt gaan slapen. Zo gewoon is een routine voor hem belangrijk evenals mijn dochtertje toen ze baby was ook zo gedaan en ook doorgeslapen sinds 2 maanden oud (ze was iets later)
één maand geleden
Reactie op Popje1607
Ons zoontje is bijna 8 weken maar slaapt ook absoluut nog niet door. Komt z ...
Dit! Belangrijk om realistische verwachtingen te hebben want baby’s worden nou eenmaal wakker.
Wat hier helpt is beide borsten aanbieden bij de laatste voeding + genoeg voeding overdag. Maar hier komt hij de eerste keer na 4/5 uur en daarna na 3 uur. Heeft nu 1 keer doorgeslapen en waren daarvan zo van de leg dat we de hele nacht wakker waren uit bezorgdheid 🤣🙈
één maand geleden
Reactie op kinderwens1995
Dit! Belangrijk om realistische verwachtingen te hebben want baby’s worden ...
Stimuleren van doorslapen is een utopie weet ik uit ervaring. Bij mijn dochter alles geprobeerd, niks gewerkt. Er komt vanzelf een moment dat ze gaan doorslapen.
Hier overigens precies hetzelfde vaak de de ‘laatste voeding’ 4/5 uur ertussen en daarna 3. Jammer want dat betekent dat de tweede voeding vaker rond half5/6 komt en de dag voor onze dochter om 06:30/07:00 begint 😅😂
één maand geleden
Reactie op saartje2024
Stimuleren van doorslapen is een utopie weet ik uit ervaring. Bij mijn doch ...
Hahaha herkenbaar! Als nieuwe mama ga je natuurlijk toch proberen die intervallen te vergroten 🙈. Bij ons helpt dat extra voeden dus wel echt, maar meneer valt hartstikke in slaap tijdens de eerste borst (die hij niet eens leeg drinkt). Dus dat blijft wel een moeilijk verhaal.
één maand geleden
Mijn dochter sliep pas met 14 maanden door. Mijn zoontje nu sinds een week (morgen 2 maanden). En ik doe bij beide hetzelfde…🫣 weer niet of je het geprobeerd hebt, maar als je baby voor middernacht al “genoeg” voeding binnen heeft gekregen, dan zou je eens eerst kunnen proberen een tut in de nacht te geven of te troosten.
één maand geleden
Reactie op CelinaX
Een routine opbouwen, juiste slaapzak, inbakeren. Zoontje is 6 weken en is ...
Ja precies hier ook! Steeds ieder keer als hij wakker wordt alles volgens zelfde routine doen. Ritueeltje bij naar bed gaan en inbakeren
één maand geleden
Reactie op sas202407
Ik denk echt dat het aan het kindje zelf ligt. Mijn zoon van 5,5 is elke na ...
Hier exact zo, onze dochter van bijna 6 weken slaapt nu 10 nachten door, onze kleuter van 4,5 heeft dat nooit gedaan, niet toen ze een baby was en nu nog altijd lastig.
We kunnen de kleine makkelijk om 21:00 nadat ze aan de borst is geweest in haar bedje leggen en dat ze 6:15/6:30u wakker wordt.. ik weet ook niet hoe maar ze doet ‘t!
één maand geleden
Inbakeren en zorgen dat ze overdag genoeg slaap krijgen en niet oververmoeid raken. Slapen doet slapen 👍