39 Reacties

één maand geleden

Ons zoontje van bijna 9 wkn gaat na de fles van 19u slapen wn heeft net om 2.45u zijn volgende fles gehad. Hij kan qua tijd dus doorslapen alleen de tijd is niet helemaal gunstig. Iemand tips? Ik denk eraan om hem vanavond toch proberen wakker tr maken om 23u en dan flesje te geven en maar te zien wat hij dan drinkt.. maar twijfel of hij dan niet te moe is omdat hij dan zo vast slaapt

één maand geleden

Reactie op Momtobe082024

Ons zoontje van bijna 9 wkn gaat na de fles van 19u slapen wn heeft net om ...
Hier ongeveer hetzelfde🙊 ze drinkt rond 19.30u, slaapt dan tot ca. 01.00/02.00u. Hier werkte een droomvoeding niet. Ofwel ze sliep zo vast dat ze niet dronk, ofwel ze werd om 22u wakker en bleef wakker voor 3 uur😂

één maand geleden

Reactie op Momtobe082024

Hier ook! Wij hebben ook geprobeerd haar wakker te maken rond 22/23u, maar wat een ellende. 1 is ze dan niet wakker genoeg om haar fles goed te drinken, waardoor ze alsnog later in de nacht wakker word (of al om 5.00 de dag wil starten, wat dan al helemaal niet lekker uitkomt ‘s avonds) en 2 ze blijft uren wakker en slaapt veel onrustiger. Wij zijn er maar weer mee gestopt en ik neem voor lief dat ik er om 2.00 nog uit moet. De tijd zal vanzelf wel opschuiven als ze overdag nog meer drinkt tot uiteindelijk de ochtend denk ik dan maar.

één maand geleden

Reactie op Momtobe082024

Hier ook.. mn dochter gisteren wel voeding aangeboden om 23:00, niet wakker te krijgen. Ze heeft 1 borst gedronken slapend, daarna kwam ze alsnog om 2:30.. dag ervoor niet wakker gemaakt om 23:00 en toen ook 2:30.

één maand geleden

Snap dat het fijn is dat de kleine doorslaapt. Maar om het nou te gaan stimuleren is echt niet nodig. Nachtvoedingen zijn heel normaal en zelfs gezond tot de leeftijd van 2 jaar. Kans is groot dat als je dochter straks in een sprongetje of slaapregressie zit of tandjes krijgt, ze wel ineens wilt drinken s’ nachts. Ze halen uit drinken ook troost en geborgenheid. Dus zou het vooral gewoon lekker geven mocht ze er straks wel om gaan vragen. Komt vanzelf. Ons zoontje was ruim 1,5 toen hij stopte met de nachtfles

één maand geleden

Wat is je doel met doorslaapen? Want een kind die van 8 tot 3/4 slaapt slaapt ook "door" Babys van die leeftijd hebben gewoon nog een nachtvoeding nodig! Dus doorslapen is gewoon echt unicum. Pas vanaf 3 maanden worden de slaapcycli gekoppeld na de slaap regressie en dan beginnen een aantal kinderen door te slapen maar niet alle kinderen doen dit Maud heeft tot haar 2 jaar niet iedere nacht doorgeslapen, wat we ook deden 🤷🏻‍♀️ Slaaptraining, consulten, coaching niks werkte. Nu is ze bijna 3 en komt t zelden voor dat ze wakker wordt in de nacht tenzij... Dus de grote vraag is wat is je doel? Langer dan 3 uur slapen of de magische hoop dat je kind van 7 tot 7 gaat slapen?

één maand geleden

Reactie op ROSAXX

En kan ook zo weer veranderen. Onze oudste sliep door van 7 weken tot 4 maa ...
Hier is dat ook zo! Oudste dochter sliep met 11/12 weken door. Met 4/5 maanden was dit omgeslagen. Toen sliep ze pas met 14 maanden door. Ons zoontje slaapt nu sinds 7,5 week door. En ik ga er eindelijk vanuit dat dit ook nog wel een keer omslaat 🫣. Hij gaat nu rond de fles van 19:00 naar bed en om 23:00 geef ik hem slapend een flesje. Hij is dan niet wakker te krijgen en dan komt ie ergens tussen 06:30/07:30

één maand geleden

Reactie op MD999

Hier ook! Wij hebben ook geprobeerd haar wakker te maken rond 22/23u, maar ...
Heb overigens ook geprobeerd de nachtvoeding af te bouwen omdat ze overdag genoeg kreeg. 2 nachten een voeding overgeslagen, maar werd alsnog wakker en bleef onrustig. Dus ook daar weer van terug

één maand geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Wat is je doel met doorslaapen? Want een kind die van 8 tot 3/4 slaapt slaa ...
Als je het tegen mij hebt... Mijn "doel" zou zijn dat de kleine rond 23u een flesje krijgt en dan slaapt tot 6u/7u. Zoals ik al zei qua tijd slapen redt hij dat prima alleen begint voor hem de nacht al na de fles van 19u. Maar na de reacties van de andere dames ga ik het niet eens proberen en geef ik hem vannacht gewoon weer zijn flesje rond 2/3u 🥰

één maand geleden

Reactie op Momtobe082024

Als je het tegen mij hebt... Mijn "doel" zou zijn dat de kleine rond 23u e ...
Proberen kan altijd 😊 Wij hebben altijd om 23 uur een voeding gedaan en er kwam vanzelf een moment dat die doorsliep 😊

één maand geleden

Wij voedden nog op schema in de nacht, maar zijn nu overgestapt op voeden op verzoek. Eerst maakten we m dan nog wel om 11 uur wakker, maar dat doen we sinds twee nachten ook niet meer. Daardoor is het dan alleen krijsen als ie rond 1 uur komt en blijft ie na de voeding heel wakker. Werkt dus behoorlijk averechts, maar wil m ook niet tot in den treuren om 11 uur wakker blijven maken. Tips?

één maand geleden

Reactie op CelinaX

Een routine opbouwen, juiste slaapzak, inbakeren. Zoontje is 6 weken en is ...
Haha helaas, je hebt gewoon heel veel geluk! Hier een tweeling waarbij we ‘s avonds dezelfde routine volgen. De ene slaapt alleen ‘snachts ongeveer 6 uur terwijl de ander op 4 uur zit. T is gewoon echt nog wat je kindje nodig heeft!

één maand geleden

Reactie op AnneM90

Wij voedden nog op schema in de nacht, maar zijn nu overgestapt op voeden o ...
Ik zou zeggen wel om 22.30 wakker maken. Tot een maand of 5 hebben ze deze voeding nodig om de nacht te kunnen overbruggen. En eerlijk. Ik maak hem liever om 22.30 uur wakker dan dat ik er in de nacht 1 of 2 keer uit moet voor een voeding. 😊

één maand geleden

Reactie op Lovexsharon

Ik zou zeggen wel om 22.30 wakker maken. Tot een maand of 5 hebben ze deze ...
Ja eens hoor, maar na 11 uur komt ie dan sowieso weer al wat eerder, lijkt dan minder vast te slapen. Dus ik had de hoop de diepe slaap na 8 uur te gaan uitbouwen, maar toch maar om 11 uur wakker maken nog inderdaad 😅

één maand geleden

Als ze het al 2 nachten heeft gedaan zal ze het vanzelf vaker gaan doen toch :) komt goed, ze zijn nog zo klein

één maand geleden

Hier wordt hij vanaf ongeveer 4:00 elk uur licht wakker. Dan doe ik de speen erin en slaapt ie weer een uur verder.. maar dat is vet vermoeiend.. voeding lijkt hij echt niet nodig te hebben (want de fles van 7:00 drinkt hij nooit helemaal op). Iemand tips?

één maand geleden

Reactie op AnneM90

Wij voedden nog op schema in de nacht, maar zijn nu overgestapt op voeden o ...
11 uur wakker maken, deze voeding vervalt op den duur. Dus voor nu gewoon doen!

één maand geleden

Ons zoontje van 6 weken maakt vanaf 21:00 4 a 5 uurtjes achter elkaar, maar komt daarna om de 2 uur 😒😒 We hebben hem ook weleens wakker gemaakt rond 23:00, maar dat mocht niet baten. Daarbij slaapt hij dan echt mega vast en vind ik het eigenlijk zielig om hem uit zn slaap te halen. Tips zijn hier dus ook zeker welkom :-)