22 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb een douchekrukje dat ik al weken gebruik onder de douche (en in de keuken en als ik de was ophang). Helpt enorm, na een minuut staan krijg ik gewoon pijn overal. Heb de kruk van Medipoint geleend via de kraamzorg.

4 maanden geleden

Haha herkenbaar heel erg maar ik douch niet eens meer elke ochtend. Vaak schiet ik gewoon mijn joggingbroek aan en dan ga ik einde dag douchen of in bad. 😅

4 maanden geleden

Als ik energie heb, spoel ik me elke dag even kort af onder de douche. Anders volstaat voor nu bij mij een even een washandje bij de wastafel ook. Haren wassen stel ik zo lang mogelijk uit en droogshampoo is dus echt mn beste vriendin op dit moment. Bodylotion? Mijn hemel, m’n armen oké maar de rest zal nog ff geduld moeten hebben want ik ga niet meer in die houdingen staan. Tenzij ik m’n benen geschoren heb maar dat komt ook nog maar weinig voor 😅 Ik ben normaal echt een onwijs schoon mens maar ik kán het echt niet meer opbrengen!

4 maanden geleden

Bij mij helpt een douchekrukje hier ook heel erg bij zoals hieronder ook al gezegd. Ik heb een vrij grote inloopdouche en zet mijn shampoo, conditioner en zeep op een simpel wit curver krukje in de buurt zodat ik niet ver hoef te reiken 😅. Werkt ook perfect met benen scheren trouwens! Zitten op het medipoint krukje en been op het kleinere krukje haha

4 maanden geleden

Reactie op Donnie92

Bij mij helpt een douchekrukje hier ook heel erg bij zoals hieronder ook al ...
Oo wat fijn een grote douche. Als ik het krukje in de douche zet, pas ik er net op en zit ik met mijn benen tegen de douchewand haha 🥲 En het is alsnog vermoeiend hoor, ik moet daarna even bijkomen, maar alle beetjes helpen en het einde is in zicht!

4 maanden geleden

Douchekrukje is echt je hulpmiddel. Ook nadat je bevallen bent is dit een musthave. Ik heb er destijds 1 gekocht via markplaats voor 5 euro 🤣

4 maanden geleden

Ik heb ook een krukje in de douche maar vind het nog steeds een hele opgave hoor 😅

4 maanden geleden

Waarom zouden we uberhaupt onze bene willen scheren? Draag gewoon kaplaarzen met dit weer 😂

4 maanden geleden

Ik heb dit met alles op t moment, afwas opruimen? Gesloopt. Stofzuigen? Krijg niet eens de hele kamer gedaan en helemaal kapot. Douchen idem. Het is echt zwaar die laatste weken. Mijn eerste werd rond dit termijn gehaald (38+6) dus vraag me echt af hoe ik de komende week/weken doorkom 😓

4 maanden geleden

Herkenbaar! Vooral het afdrogen vind ik erg. Ik voel me snel vies dus ik wil absoluut dagelijks douchen maar kom telkens chagrijnig de badkamer uit 😂 En dan de opmerkingen “wacht maar tot de kleine er is, dan douche je nooit meer lekker” nou Karin ik douche liever even snel met het geluid van een huilende baby op de achtergrond, dan dat ik nog langer met dit logge lichaam verder moet 😤

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Herkenbaar! Vooral het afdrogen vind ik erg. Ik voel me snel vies dus ik wi ...
Sowieso alle sneren met ‘wacht maar tot de baby er is’ vind ik inmiddels echt irritant. Als het allemaal zo vervelend is, dan ondervind ik dat straks zelf wel ipv nu al zo in die negativiteit te zitten.

4 maanden geleden

Ik heb die opmerkingen van niet kunnen douchen na bevalling ook nooit gesnapt. Wat een gejank zeg. Je kan ook in 5 minuten douchen en je baby die 5 minuten in haar bedje liggen. Ze loopt niet weg. Ze huilt hooguit heel even. 5 minuten per dag extra huilen is echt niet erg

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Sowieso alle sneren met ‘wacht maar tot de baby er is’ vind ik inmiddels ec ...
Joh ik vond echt ALLES makkelijker toen de baby er was. Ik sliep beter, er was kraamhulp, mijn vriend was thuis, die buik zat niet meer in de weg.

4 maanden geleden

Bij de thuiszorg kan je gratis hulpmiddelen lenen, zoals een douch stoel of badplank. Ik gebruik dit ook sinds een aantal dagen, en wat heeeeerlijk om lekker te kunnen zitten en douche😭..

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Joh ik vond echt ALLES makkelijker toen de baby er was. Ik sliep beter, er ...
Ja, dat lijkt mij dus ook… al is het alleen al dat je langzaam aan weer mobieler wordt en dus alles je weer wat gemakkelijker af gaat 😅

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Joh ik vond echt ALLES makkelijker toen de baby er was. Ik sliep beter, er ...
Dit dus. Je kan de baby in ieder geval even aan je man geven. We kunnen nu niet onze buik en alle ongemakken even weggeven 😂

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Sowieso alle sneren met ‘wacht maar tot de baby er is’ vind ik inmiddels ec ...
Idd, het voegt niets toe, je schiet er niets mee op dus dan kun je beter je mond houden. Ik moet soms ook wel lachen om mezelf omdat ik zo onhandig ben. Wel blij dat het een soort van zomer is( in elk geval niet koud) want die benen afdrogen hoeft niet perse, of doe ik als ik op bed zit.

4 maanden geleden

Reactie op Mom-2Be

Idd, het voegt niets toe, je schiet er niets mee op dus dan kun je beter je ...
Haha ja ik maak ze droog tot circa m’n knie en dan heb ik een handdoek op de grond waar ik goed m’n tenen in ‘kneed’, daarna laat ik alles maar over aan de lucht 😂

4 maanden geleden

Reactie op Mabv

Ik heb die opmerkingen van niet kunnen douchen na bevalling ook nooit gesn ...
Precies! Ik ging ook wel douchen met zoontje in badkamer. Legde ik hem in babynestje in een wasmand. Kan in ieder geval niet wachten totdat ik weer wat mobieler ben en lekker kan scrubben en daarna in kan smeren na het douchen. Nog max 3 weken😅

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Herkenbaar! Vooral het afdrogen vind ik erg. Ik voel me snel vies dus ik wi ...
Ik kijk ook zo uit naar lekker douchen zonder dikke buik. Dat gezegd hebbende was douchen na een keizersnede vooral de eerste weken pittig en hoor je dus de hele tijd fantoom huiltjes 😝😝😝 doe je de douche uit is t stil, kan je idd beter baby’tje lekker in een nestje of op t Aankleedkussen bij je leggen in de badkamer, of samen douchen ook gezellig 🥰