31 Reacties
9 dagen geleden
Hier is deze echt een succes (zet ik in ons eigen, grote bad):
https://www.mamaloes.nl/angelcare-soft-touch-blauw-badring-ac-br01-aqu/?channable=03b1bb6964003135303039b1&bg_source=ga&bg_campaign=18453973601&bg_kw=-mi-7954556-pi-15009-ppi-&bg_source_id=&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD0CVGi5Wbdf8XQBr32U403m6scit&gclid=CjwKCAiAmrS7BhBJEiwAei59i1umnJd_fTeeEPMtLVZ9VzyBqsgx14jKAT6gEFBHjlAhIt-NxmT0rRoCBDEQAvD_BwE
9 dagen geleden
Ik doe het vaak alleen. Wat ik meeneem de badkamer in: aankleedkussen, luier, grote hydrofiele doek, bad cape, washandje, bodylotion oid, wasgel oid.
Douche aanzetten, mezelf uitkleden, baby uitkleden. Onder de douche, wassen op linker heup, op rechter heup, “liggend” in mn armen links en rechts. Dan heb ik alles wel kunnen wassen. Douche uit, baby in bad cape met hydrofiele doek erover. Hoofd en billen drogen, luier aan en laten liggen in bad cape met hydrofiel.
Douche aan. Zelf nog even afspoelen. Douche uit. Badjas aan. Baby verder afdrogen, insmeren en aankleden (doe ik dan op mijn bed of zijn ledikant). Daarna mezelf aankleden.
9 dagen geleden
Reactie op Iris Z
Klinkt als een goede routine! Maar dan kan je denk ik niet rustig je haar w ...
Nee, ik doe even snel douchegel en dat is het. Uitgebreid douchen en m’n haar wassen doe ik na het sporten en/of als hij in de box aan het spelen is of wanneer hij slaapt (of als mijn man thuis is, maar dan heb je dit “probleem” dus niet)
9 dagen geleden
Ik doe het ook vaak alleen. Ik neem dan aankleedkussen mee naar de badkamer. Daar doe ik hem dan wassen. Dan neem ik hem mee in de douche en zet ik hem daarna in een zitje in zijn badje. Dan kan ik dus zelf wassen ( en eventueel haren wassen). Hij zit dan bij mij in de douche in zijn eigen badje. Ik ga mezelf afdrogen,ondergoed aan en daarna doen ik hem afdrogen aankleden etc.
9 dagen geleden
Haha herkenbaar. Ik vind het in mijn eentje ook gedoe dus doe het lekker samen met mijn vriend zo veel mogelijk. Mijn baby is inmiddels 8 kilo. Dat doe ik niet voor de lol dus ik ga samen met hem in bad (kan ik wel alleen) en mijn vriend met hem onder de douch. Er komt snel genoeg een moment dag ie zelf kan zitten en dus in bad kan zelfstandig. Wij hadden zo’n stokke opvouwbare voor mn dochter, die zette we in de douch zodat niet heel het grote bad vol hoeft.
9 dagen geleden
Ik douche eerst zelf. Heb mijn zoontje dan al wel uitgekleed tot op zijn luier op het aankleedkussen liggen. Bij ligt dan al op zijn badcape. Alle spullen liggen klaar voor na het douche.
Als ik klaar ben, neem ik hem mee de douche in. Als hij klaar is, leg ik hem op het aankleedkussen, wikkel ik hem helemaal in en geef ik zijn speentje.
Dan droog ik mezelf af en doe mijn ondergoed aan. Daarna ga ik hem afdrogen en aankleden. Als hij klaar is, kleed ik mij verder aan.
9 dagen geleden
Hier doen we de jongens douchen altijd samen. Team effort! Oudste gaat met mij mee onder de douche (23mnd) die was ik de haren enz, in de tussentijd kleed mijn man de jongste uit en geeft mij deze aan. Die was ik terwijl hij de spulletjes pakt om af te drogen. Dan de jongste weer mee terug als die lekker schoon is en even heeft genoten van het warme water. Wordt afgedroogd door manlief. In de tussentijd (als ik baby op de arm heb) is de oudste lekker aan het spelen onder de douche met zeep/water/washand whatever. Als de jongste klaar is wordt de oudste door mijn man afgedroogd en aangekleed en kan ik verder alleen even snel douchen. En dan neem ik de jongste weer mee naar beneden (als hij niet al is opgehaald door papa) waar de oudste al is met papa. Aan kleden doen we liefst op kamer van de jongste of het moet te koud zijn dan op de badkamer. Al met al 45min vaak. 2x pw gaan de jongens mee onder de douche of er moet wat zijn. Heel vies/zoek oid.
9 dagen geleden
Reactie op Iris Z
Oh zoiets is handig! Wij hebben helaas geen bad. Alleen een héle kleine dou ...
Die van mij is precies 6 maanden nu. Hij is vrij groot en zwaar. Dus voor hem ideaal dit. Ik denk dat je dit inderdaad ook prima in je douche kan zetten. Of misschien ook wel in je gootsteen (als je een ruime hebt)..
8 dagen geleden
Gister toevallig de baby bij mijn schoonzus in Bad gedaan zei had deze ik ben om echt ideaal kon ze heerlijk zelf in zitten kan de baby in bad zitten spelen terwijl je zelf onder de douche staat
https://www.pinkorblue.nl/shnuggle-babybadje-in-wit-lichtgrijs-a359041.html?a=b&pred=NLRPA%2CNLRPB%2CNLRPC%2CNLRPD%2CNLRPE%2CNLRPWEA%2CNLRPWEB%2CNLRPWEC%2CNLRP008%2C&c=p_aw%2Cp2aw%2Cp3aw%2Cp4aw%2Cp5aw%2Cp_akt_pla%2Cprwea%2Cprweb%2Cprwec%2C&rp=&os=&fdcampaign=feed/nl/14445/googleshoppingint/A359041&adword=Google/PLA_AW_Pflege_m&RefID=PLA_NL0000_PLA_AW_Pflege_m&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAvbm7BhC5ARIsAFjwNHu847sGf98xHe89EQOTqTlGofxOVH6pVnmx45PnnQ7WNKM5yjWCrPUaAmpXEALw_wcB
8 dagen geleden
Je zou gewoon een grote dikke handdoek op de grond van de douche kunnen leggen (eerst lekker nat maken met warm water) daar je kindje op leggen en de douche kop in je hand nemen (zachte straal) en dr wassen en met water laten spelen. Wassen en afspoelen. Kan zowel op dr buik of rug. Ik vind zelf zo’n douche handschoen (baby shower glove) ook chill om meer grip te hebben tijdens het douchen ( maar is niet minder zwaar) en je hebt ook nog een bad bloem kussen waarmee je baby zacht in de gootsteen kan zitten ( google bad bloem baby). Tot ze echt goed kan zitten!
8 dagen geleden
Reactie op Lifewithboys
Ik douche eerst zelf. Heb mijn zoontje dan al wel uitgekleed tot op zijn lu ...
Zo doe ik het ook! Als ik haar wil inzepen gebruik ik de bad inzet uit het babybadje onder de douche.
8 dagen geleden
Wij gebruiken een stoeltje voor in bad waar hij even in kan zitten. Wij hebben ook alleen een douche. Maar zo kan je hem toch alleen douche en hoef je zelf niet mee eronder. Je word wel een beetje nat maar ga er vaak op mijn knieën naast zitten. En voor de koude vloer doe ik het antislip matje van onze zoon eronder. Zo doen wij het de dagen we we alleen zijn. En de andere dagen doen we het samen en gaat 1 van ons met de kids mee douche en doet de andere Aankleden.