15 Reacties
vorige maand
Mijn dochter van 15 maanden heeft dit ook dus het kan zeker. Zelf heb ik het idee dat het komt, omdat ze zich nog niet goed verbaal kan uitdrukken en soms ook door vermoeidheid.
vorige maand
Heel herkenbaar. Mijn zoontje is nu 15 maanden en heeft er al wel even last van hoor. Maar wij merken dat het vaak is wanneer hij iets in z'n hoofd heeft wat niet zo gaat of als hij iets probeert en het lukt hem niet. Maar ik denk dat hij dit eigenlijk al gehad vanaf dat hij heel klein is. Telkens wanneer hij weer wat nieuws leerde (tijgeren, kruipen, staan etc.) Merkte je dat het even een tijdje minder was.
Bij ons is het (gok ik) echt karakter, want ik herken mezelf er best wel in 😅
Dus ik denk dat het niet perse te vroeg is hoor, verschilt gewoon echt per kind.
vorige maand
Echte driftbuien nog niet denk ik, maar hij kan wel echt even boos zijn en huilen als iets niet mag. En ook als iets niet lukt. Of als we hem helpen, omdat ‘ie iets nog niet kan. Ja het leven is frustrerend als je 1 bent 🥲
vorige maand
Hier heeft ze t al een tijdje, gaat dan kei hard gillen/huilen en op de grond liggen/rollen. Vaak is het als ze iets niet mag of als ze iets duidelijk probeert te maken maar het niet lukt
vorige maand
Zeker. Hij heeft nu ineens dat hij met zn hoofd tegen de muur of grond bonkt 🥲 of gillen, schreeuwen en stampen
vorige maand
Ja hier sinds een paar weekjes ook enorme driftbuien bij onze zoon bijna 16 maanden.. vooral wanneer hij iets niet mag.
Of wanneer we buiten spelen en toch echt naar binnen moeten.
En dan echt dramatisch huilen zichzelf achterover gooien, met zijn hoofd ergens tegenaan bonken om vervolgens nog harder overstuur te raken. Gooien met alles wat dan in zijn buurt is.
Hij is al vanaf het begin temperamentvol maar dit is wel echt het uiterste.. hopelijk sprongetje of iets dergelijks 🤞🏻🤞🏻
Behoorlijk pittig.. vooral dat met zijn hoofd ergens tegenaan stoten..
Soms lukt het om hem uit zijn emotie te krijgen door wat afleiding maar vaak is het toekijken bij hem in de buurt zijn en wachten tot zijn emotie gezakt is.
3 weken geleden
Reactie op Mamavantwee1995
Zeker. Hij heeft nu ineens dat hij met zn hoofd tegen de muur of grond bonk ...
Hier ook! Echt verschrikkelijk.. Ze doet zichzelf soms zo’n pijn uit kwaadheid. Dan gooit ze zichzelf keihard met haar hoofd naar achter op de grond.. 🥲
2 weken geleden
Ja hier ook driftbuien. Als iets niet mag of als hij ongeduldig is. Dan gaat hij heel dramatisch op de grond liggen huilen. Dikke tranen. Ik mag hem ook niet troosten dan, hij kruipt boos bij me weg. Ik laat hem dan maar even. Ik vertel hem waarom iets niet mag of dat hij even moet wachten en dat ik begrijp dat dat jammer of moeilijk is. Maar die erkenning voor zijn gevoel lijkt nog niet heel hard te werken 😅 afgelopen dagen is hij bijna continu driftig want hij doet ook telkens iets waarvan hij weet dat het niet mag 🤣 heel uitdagend dit gedrag pfff
2 weken geleden
Reactie op Mommytobe24x
Hier ook! Echt verschrikkelijk.. Ze doet zichzelf soms zo’n pijn uit kwaadh ...
😭 en dan troost bij je zoeken omdat ze pijn hebben… wat een zwaar leven hebben onze kleintjes toch ❤️