13 Reacties

11 dagen geleden

Hier hetzelfde probleem maar gebruikt wel de speen. Ons zoontje raakt gefrustreerd als het na te lang zelf proberen te duimen niet lukt en dan accepteert hij wel de speen.

11 dagen geleden

Persoonlijk zou ik het laten gebeuren. Hier een leuk filmpje waarom handjes beter zijn dan de speen: https://youtu.be/rf3oQfneKIY?si=iv0XzYotD0Ql0Dwe

11 dagen geleden

Hier hetzelfde, de speen accepteerde hij al vanaf dag 1 bijna niet en nu is hij een duimer en soms als hij heel moe is de speen. We laten het gebeuren handjes sabbelen en duimen is ook ontdekken en ik ben van mening dat ze er uit eindelijk zelf wel mee stoppen. Bij 4 maand raakt het zuigreflex ook weg en dat merk ik al dat hij nu al minder begint te duimen.

11 dagen geleden

Mss verschillende modellen proberen? Ik heb in begin veel verschillende speentjes moeten kopen eer ik degene had die ze fijn vinden...

11 dagen geleden

Wij hebben sokjes om zijn handjes om duimzuigen te verminderen in de avond.

11 dagen geleden

Reactie op Chella0501

Hier hetzelfde, de speen accepteerde hij al vanaf dag 1 bijna niet en nu i ...
Dat dacht ik dus ook maar mijn nichtjes zijn 6 en 7 en zij duimen nog steeds heel erg 😳🥲

11 dagen geleden

Reactie op Ebony1310

Persoonlijk zou ik het laten gebeuren. Hier een leuk filmpje waarom handjes ...
Interessant! Dankjewel 😊

9 dagen geleden

Ervaring van mezelf: Ik heb vroeger geduimd en heb als enige in het gezin geen beugel nodig gehad. Nu nog steeds rechte tanden! Zou dus niet per se invloed hebben op de tanden.

9 dagen geleden

Duim en speen is nu allebei nog niet perse slecht voor de tanden toch? Hier ook een duimer. Vind het schattig. En ik geniet ervan dat ik niet steeds een speen in moet doen, haha. Afleren kan je al jong doen door wat op de duim te smeren of een pleister er op te plakken. (Wel op de leeftijd dat hij nog niet zelf een pleister er weer af kan halen)

9 dagen geleden

Man man man, ik ben juist jaloers op ouders die een baby hebben die duimt! Zo handig! Die speen valt hier 20x per nacht uit z’n mond en daarna is het meteen huilen. Niet.te.doen. Hij is nu 4 maanden, dus kan de speen nog niet zelf pakken 😭😭

8 dagen geleden

Reactie op aardbeienbanaan

Duim en speen is nu allebei nog niet perse slecht voor de tanden toch? Hier ...
Nu nog niet inderdaad! Alleen omdat mijn nichtjes op zeven jarige leeftijd nog steeds duimen werd ik er een beetje bang voor. Maar zij zullen vast een uitzondering zijn 🤭 mocht mijn zoontje er lang mee door gaan dan kan ik inderdaad altijd nog zijn duimen afplakken. Goeie tip

8 dagen geleden

Reactie op Rdam 88

Man man man, ik ben juist jaloers op ouders die een baby hebben die duimt! ...
Haha ja oké daar heb je ook wel weer gelijk in. Wat dat betreft mag ik eigenlijk blij zijn dat de speen hem niet zo interesseert… Lijkt me inderdaad vermoeiend 🥺❤️

7 dagen geleden

Reactie op pln92

Wij hebben sokjes om zijn handjes om duimzuigen te verminderen in de avond. ...
Met welke achterliggende reden?