9 Reacties
8 maanden geleden
Hier al lange tijd 2 dutjes.
06:30 fles
07:30 krentenbol of cracotte
08:45 dutje 1 die duurt tot +- 10:00
2 bruine boterhammen
11:30 fles
11:45-12:00 slapen tot half 2/2 uur
15:00 fruit en mais chips
16:45 avond eten daarna van ons nog mee eten
18:30 fles
19:00 slapen.
Dit is hoe het bij ons gaat. De dutjes vlak achter elkaar moet wel vanwege school. M’n oudste heeft tot 14:30 school. Hij red het prima tot de avond.
8 maanden geleden
Mijn zoontje zat kort geleden in een slaap regressie en daarna was opeens het derde slaapje eraf. Hij doet nu een slaapje aan het eind van de ochtend en halverwege de middag. We hebben daar geen vaste tijden voor, ik let op zijn slaapsignalen. ‘S avonds rond 7 uur breng ik hem naar bed. Dit is dus vanzelf onstaan. Ik hou me niet aan een schema of strakke wakkertijden
8 maanden geleden
Wij hebben ons dochtertje gevolgd en zo ging het er langzaam af. Soms is er nog een klein 3e dutje einde van de dag in de draagzak bijv. Of als ze bij oma is geweest slaapt ze in de auto
We zitten nu in een slaapregressie en we volgen haar dus niet elke dag is hetzelfde maar ongeveer:
07:00 wakker en bv
08:00 ontbijt (pap of pannenkoek)
09:00 slapen
10:30 wakker en bv, daarna soms nog wat fruit
12:30 broodje / pannenkoek / bananenbrood
14:00 slapen
15:30 wakker en bv, daarna vaak iets van een cracotte of stukje brood
18:00 avondeten
19:30 slapen
Soms wisselen de borstvoedingen, zijn de slaapjes later, eerder, korter (of niet bij de opvang 😞) maar hier mikken we op!
8 maanden geleden
Ik volg het 2-3-4 ritme. Dus dat houdt in:
Eerst 2 uur wakker - dutje
Dan 3 uur wakker - dutje
Dan ongeveer 4 uur wakker en naar bed. Dit werkt heel goed bij ons! Hij slaapt daarmee vaak snel en doe lange dutjes.
8 maanden geleden
Mijn zoontje deed vanaf 5 maanden al geen 3e dutje meer 😅. Hij heeft sinds kort een bedtijd van 19u ongeveer. Eerder was het 18u.
Mijn gouden tip is om een aantal dagen alle tijden op te schrijven en daarop een ritme te maken. Dus echt kijken wat je kindje aangeeft en opschrijven wanneer wat is, qua slapen en eten
8 maanden geleden
Hier ook al enkele weken op 2 dutjes.
Wakkertijd heb ik wat verlengd, probeer een beetje 2-3-4 aan te houden, dit werkt in principe goed. Maar de tijde zijn niet zo vast, omdat ze heel wisselend wakker wordt in de ochtend.
Dus de ene keer ligt ze alweer om 8.00 in bed, de andere keer 9.30.
Dan speel ik een beetje met de wakkertijd, dus als ze vroeg slaapt dan is ze tussen de 2 dutjes bijvoorbeeld 3,5 uur wakker als dit lukt.
Want anders wordt het tot de avond te lang. De ene keer ligt ze er rond 18.15/18.30 in, streven is 19.00 maar een enkele keer wordt het ook 20.00.