9 Reacties

8 maanden geleden

Hier al lange tijd 2 dutjes. 06:30 fles 07:30 krentenbol of cracotte 08:45 dutje 1 die duurt tot +- 10:00 2 bruine boterhammen 11:30 fles 11:45-12:00 slapen tot half 2/2 uur 15:00 fruit en mais chips 16:45 avond eten daarna van ons nog mee eten 18:30 fles 19:00 slapen. Dit is hoe het bij ons gaat. De dutjes vlak achter elkaar moet wel vanwege school. M’n oudste heeft tot 14:30 school. Hij red het prima tot de avond.

8 maanden geleden

Mijn zoontje zat kort geleden in een slaap regressie en daarna was opeens het derde slaapje eraf. Hij doet nu een slaapje aan het eind van de ochtend en halverwege de middag. We hebben daar geen vaste tijden voor, ik let op zijn slaapsignalen. ‘S avonds rond 7 uur breng ik hem naar bed. Dit is dus vanzelf onstaan. Ik hou me niet aan een schema of strakke wakkertijden

8 maanden geleden

Wij hebben ons dochtertje gevolgd en zo ging het er langzaam af. Soms is er nog een klein 3e dutje einde van de dag in de draagzak bijv. Of als ze bij oma is geweest slaapt ze in de auto We zitten nu in een slaapregressie en we volgen haar dus niet elke dag is hetzelfde maar ongeveer: 07:00 wakker en bv 08:00 ontbijt (pap of pannenkoek) 09:00 slapen 10:30 wakker en bv, daarna soms nog wat fruit 12:30 broodje / pannenkoek / bananenbrood 14:00 slapen 15:30 wakker en bv, daarna vaak iets van een cracotte of stukje brood 18:00 avondeten 19:30 slapen Soms wisselen de borstvoedingen, zijn de slaapjes later, eerder, korter (of niet bij de opvang 😞) maar hier mikken we op!

8 maanden geleden

Ik volg het 2-3-4 ritme. Dus dat houdt in: Eerst 2 uur wakker - dutje Dan 3 uur wakker - dutje Dan ongeveer 4 uur wakker en naar bed. Dit werkt heel goed bij ons! Hij slaapt daarmee vaak snel en doe lange dutjes.

8 maanden geleden

Hier is dit het ongeveer (het schuift een beetje per dag naar wat ze nodig heeft): 06.30 wakker en fles, daarna boterham 09.00 naar bed 10.00 fruit 12.00 lunch 13.00 naar bed 15.00 tussendoortje 17.30 avondeten 19.00 fles en daarna naar bed

8 maanden geleden

Mijn zoontje deed vanaf 5 maanden al geen 3e dutje meer 😅. Hij heeft sinds kort een bedtijd van 19u ongeveer. Eerder was het 18u. Mijn gouden tip is om een aantal dagen alle tijden op te schrijven en daarop een ritme te maken. Dus echt kijken wat je kindje aangeeft en opschrijven wanneer wat is, qua slapen en eten

8 maanden geleden

Hier ook al enkele weken op 2 dutjes. Wakkertijd heb ik wat verlengd, probeer een beetje 2-3-4 aan te houden, dit werkt in principe goed. Maar de tijde zijn niet zo vast, omdat ze heel wisselend wakker wordt in de ochtend. Dus de ene keer ligt ze alweer om 8.00 in bed, de andere keer 9.30. Dan speel ik een beetje met de wakkertijd, dus als ze vroeg slaapt dan is ze tussen de 2 dutjes bijvoorbeeld 3,5 uur wakker als dit lukt. Want anders wordt het tot de avond te lang. De ene keer ligt ze er rond 18.15/18.30 in, streven is 19.00 maar een enkele keer wordt het ook 20.00.

8 maanden geleden

Reactie op zomerbaby2024

Ik volg het 2-3-4 ritme. Dus dat houdt in: Eerst 2 uur wakker - dutje Dan ...
Waarschijnlijk is dit ook wat voor hem goed gaat komen. Dank je wel!

8 maanden geleden

Dank jullie wel! Ik ga dit weekend er even aan werken en kijken wat voor hem fijn is.