14 Reacties
5 dagen geleden
Wat melk erin en nog doorslapen tot de echte ochtend. Werkt hier. Anders even kijken naar hoe laat je kindje gaat slapen. Ze hebben zo'n 12 uur nodig s nachts.
5 dagen geleden
Reactie op CarolineF1986
Wat melk erin en nog doorslapen tot de echte ochtend. Werkt hier. Anders ev ...
Dat werkt hier helaas niet. Ze ligt uiterlijk om 19.00 op bed te slapen en komt nog een keer of 3/4 in de nacht voor bv. Maar als ik rond 5 /6 geef, is ze gewoon klaarwakker en het begint een beetje op te breken ook. En ook komt ze zo niet aan 12 uur 🥹
5 dagen geleden
Ik heb hetzelfde. Wat ik eerder deed; in slaap proberen te maken en dan viel hij weer tussen 6:30 rn 07:00 in slaap. Maakte ik hem 7:30 wakker en dan volgende echte ochtend dutje om 09:30.
Vandaag probeer ik hem tot 8:00 wakker te houden en dan gewoon gelijk eerste dut te laten doen… hij is as we speak na een half uur wakker geworden dus ga hem zo weer in slaap proberen te krijgen want dit is te kort 😂
5 dagen geleden
Reactie op Mdr991
Dat werkt hier helaas niet. Ze ligt uiterlijk om 19.00 op bed te slapen en ...
Precies zo hier inderdaad,al 3-4 nachtvoedingen gehad, waarna rond 5.00/5.30 hij niet meer in slaap valt na een voeding. Ik vind het ook echt lastig in te schatten hoe ik zijn ritme kan verschuiven. Is jouw dochter einde van de middag ook al zo moe doordat ze zo vroeg haar dag start? Mijn zoontje zou het liefst rond 17.00 zijn nacht al ingaan merk ik. Als ik hem uit dat slaapje wakker maak ik er echt niks met hem te beginnen..
5 dagen geleden
Reactie op Tipi
Precies zo hier inderdaad,al 3-4 nachtvoedingen gehad, waarna rond 5.00/5.3 ...
Ja dat vind ik dus ook zo lastig, weet ook even niet meer wat ik nog kan proberen.
Eind van de dag heel moe lijkt wel mee te vallen als we thuis zijn. Als we ergens anders zijn en dan nog naar huis moeten rijden is het wel drama in de auto. Hier slaapt ze einde van de dag ook maar max 30/45 minuten, dus wakker maken is niet nodig hier.
5 dagen geleden
Reactie op Tipi
Precies zo hier inderdaad,al 3-4 nachtvoedingen gehad, waarna rond 5.00/5.3 ...
Nog een extra powernap s avonds helpt ons ook
5 dagen geleden
Reactie op Mdr991
Ja dat vind ik dus ook zo lastig, weet ook even niet meer wat ik nog kan pr ...
Einde van de dag in de auto is bij ons inderdaad ook echt drama.
Ik heb nu een paar keer s nachts een wakker tijd gegeven beneden als hij steeds korter sliep (als hij na een half uurtje weer wakker was bijvoorbeeld). Soms helpt dit, zodat hij daarna wel 2 uurtjes weer sliep. Niet wat uiteindelijk handig is natuurlijk, maar geeft mij wel iets meer slaap voor nu.
5 dagen geleden
Reactie op Tipi
Dan bijvoorbeeld als hij 16.45 in slaap valt 17.30 wakker maken en dan 18.3 ...
Yes, dat is een overgangsperiode even.
5 dagen geleden
Onze dochter werd ook een tijdje om 5 a 6 uur wakker. Wat hielp was haar niet te vroeg weer naar bed te brengen voor haar ochtenddutje. Uiteindelijk sliep ze daardoor weer tot 06:30/07:00.
Dus eerste paar dagen bracht ik haar om 8 uur naar bed voor haar ochtenddutje daarna 08:15 en elke paar dagen een kwartier later tot ze rond 9 naar bed werd gebracht.
5 dagen geleden
Hier zijn de nachten zo'n 11 uur. Ze gaat rond 19u slapen en is rond 6 uur wakker. Soms ook al tussen 5 en 6 uur, maar ik haal haar pas om 6u uit bed. Ze is dan wel gewoon rustig.
Qua dutjes: die zijn op het moment vaak 40 minuten, dus dan zijn er 4 dutjes per dag en na het laatste dutje is de wakkertijd wat langer dan de normale 2 uur. Komt op zich prima uit zo.
5 dagen geleden
Reactie op simbamimi
Haha dit is echt precies hoe het hier ook gaat. Vermoeidheid hè..
Haha uiteindelijk is hij nog in slaap gevallen tot 10:00 en toen weer va. 12-14 geslapen alleen namiddag wilde hij niet langer dan 25 min. Wel wat eerder naar bed dus ben benieuwd morgen.
4 dagen geleden
Nou meneer was iets voor 5 wel weer even wakker maar weer in slaap gevallen tot 7. Winning! Dus ik ga vandaag weer zorgen dat zijn bedtijd niet naar te laat verschuift!