Hoi allemaal!
Ik ben vandaag 40+5 zwanger van ons 2e kindje. Bij mijn zoontje ben ik bevallen met 40+5 na een inleiding en bevalling van 17 uur. Toen bewust gekozen voor een inleiding omdat ik destijds niet sliep voor langere tijd waardoor ik niet fit de bevalling in zou gaan. Ik heb dit niet als onprettig ervaren maar nu zou ik bij ons 2e kindje gewoon heel graag willen kijken hoe het zou verlopen als hij spontaan zou komen. Het moment van weeën die spontaan beginnen ipv opwekkers enzo bijvoorbeeld of het spontaan breken van vliezen. Helaas is alles tot nu toe heeeel stil. Vandaag voor de 2e keer deze week langs geweest omdat ze wilde kijken of ze kon strippen maar ik had nog net geen 1 cm en alles zat echt nog ver dicht. Het was zelfs zo dat hij vergeleken met van de week, weer een stuk omhoog was gegaan. Hij lag niet meer zo diep als van de week in mijn bekken. Ik merkte dit al aan mijn buik (zat erg hoog ineens).
Aankomende dinsdag heb ik een afspraak gepland staan bij de gynaecoloog voor een ctg en een gesprek voor inleiden ergens einde die week. Ik hoop echt nog zo erg dat de bevalling gewoon alsnog vanzelf begint, maar voor nu zie ik dit erg somber in. Iemand ervaringen hiermee? Ik hoop op succes verhalen dat hij toch nog ineens spontaan gaat komen voor ze moeten ingrijpen maar vrees voor weer een medische bevalling.