19 Reacties

14 dagen geleden

Hoi! Mijn dochter heeft ook exceem. Consultatiebureau raadde cetomacrogol crème aan. Mocht na week smeren plekjes niet verdwijnen, dan bezoekje huisarts en die schrijft dan waarschijnlijk hormooncreme voor. Zijn nu 3 dagen aan t smeren met cetomacrogol crème en het lijkt minder te worden en de plekjes voelen ook zachter aan! Kan je gewoon zonder recept bij apotheek kopen of bij drogist kopen

14 dagen geleden

Sokjes om de handjes tegen het krabben helpt. Wij zijn nu na een week Tiny Todd toch over op hormoonzalf. Het werd steeds erger. Is voor een paar weken. Daarna kunnen we veiliger starten met vaste voeding. Geen tips verder. Alleen een maand wachten, en van alles proberen, zoals wij, komt uiteindelijk dus toch uit op hormoonzalf. Hopelijk helpt de cetomacrogol bij jullie. Liefs

14 dagen geleden

Voor mijn broertje met eczeem vroeger was het enige dat werkte de zee. Toen we dat eenmaal ontdekt hadden ging hij daarna vaak met veel zout in bad. Gewoon heel goedkoop keuken/tafel zout wat we in grote zakken kochten. En daarna insmeren met kokosolie. Maar dat prikt wel in open wondjes (niet schadelijk, maar wel vervelend), dus afhankelijk van hoe erg de huid er aan toe is misschien niet nu doen. Het is vooral fijn als het eczeem op begint te komen en onder controle houden voordat het open wordt gekrabt... Dus misschien toch eerst hormoonzalf om het eerst wat te laten genezen :/

13 dagen geleden

Hier ook sinds 3 maanden steed erger worden eczeem. Wat hier goed werkt voor ehet onder controle houden: 2/3x in badje met dode zeezout. Dat kalmeert zijn huidje echt heel heel erg goed ❤️. Minimaal 2x per dag insmeren met vet (wij smeren lipicar van la roche posaine, maar zijn meer opties zoals de eerder genoemde cetomacrogol, kokosolie of sheabutter, frambozenpitzald of geurloze calendulie olie). De erge plekken smeer ik 1/2x daags in met de milde hornoonzalf om infecties te voorkomen. Tussendoor smeer ik extra met vettende crème als de huid droog lijkt om jeuk en dus krabben te voorkomen. Het werkt hier best goed. Enige wat een uitdaging blijft is z’n hoofdhuidje in het haar. Das niet goed in te smeren met vettende crème in vlamt geregeld op :( hij zit in onder de krabjes… zodra dit opspeelt doen we hem nu krabwandjes aan (HEMA). In de nacht sowieso ervoor zorgen dat de handje niet bij het gezicht kunnen :) bij ons is dat geregeld omdat hij in de puckababy mini slaapt… Good luck!!! Ps. Deze producten ga ik binnenkort proberen

13 dagen geleden

Toen onze peuter (nu 6) last van eczeem had, van alles geprobeerd (hormoonzalf en andere crèmes huisarts) maar niets hielp. Hoe wij het nu al jaren doen: in bad, douchen en haren wassen met La Roche Posay huile lavante AP+. Na afloop hem helemaal insmeren met La Roche Posay Lipikar Baume AP+M. In het begin smeerden we de echte eczeem plekken in met La Roche Posay Cicaplast Baume B5+, 2x per dag tot de plekken verdwenen en nu alleen dus nog de eerstgenoemde douche olie en crème. Het is niet goedkoop maar hier gaat het nu al jaren goed! Soms na zwemles nog wat eczeem en dan een paar x smeren met cicaplast en dan is het weer snel onder controle. Hopelijk helpt dit, hier geen ervaring met pus maar het waren wel heftige rode schilferachtige plekken. Succes!!

13 dagen geleden

Wat voor was middel gebruik je? Tip: incia hemnature is zonder parfum en troep

12 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Sokjes om de handjes tegen het krabben helpt. Wij zijn nu na een week Tiny ...
Hoezo veiliger starten met vaste voeding? Is het niet veilig als je kind eczeem heeft?

12 dagen geleden

Reactie op layla223

Hoezo veiliger starten met vaste voeding? Is het niet veilig als je kind ec ...
Als het op de kapotte huid komt, dan kunnen ze er een intolerantie voor ontwikkelen

12 dagen geleden

Natural heroes shea butter! Ff lepelptje eruit opwarmen en lekker smeren.. en niet iedere douche beurt zeep gebruiken.. ik gebruik het alleen bij extreme kots poep plas gelukjes en anders echt maar een euromuntje meer fan genoeg

11 dagen geleden

Reactie op Tamara___

Hoi! Mijn dochter heeft ook exceem. Consultatiebureau raadde cetomacrogol c ...
Hoi hoi, Aah okee helemaal goed, niet eerder van gehoord maar dan ga ik daar ook zeker even naar kijken! Dankjewel voor je reactie 🫶🏼

10 dagen geleden

Hij werd al eerder genoemd zag ik maar ik heb zelf eczeem en dit helpt bij mij onwijs goed! Mag ook voor baby’s

10 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Sokjes om de handjes tegen het krabben helpt. Wij zijn nu na een week Tiny ...
Jaa vandaag heb ik ook sokjes om zijn handjes gedaan, echt ideaal want anders blijf je bezig met een kapotte huid 🥲 Jaa ik hoop ook dat het helpt, dankjewel voor je reactie 🫶🏼

10 dagen geleden

Reactie op barbzz

Voor mijn broertje met eczeem vroeger was het enige dat werkte de zee. Toen ...
Ooh hier ben ik erg benieuwd naar! Dit gaan we zeker uitproberen hoop dat het werkt! Dankjewel voor de tip 🫶🏼

10 dagen geleden

Reactie op aprive

Toen onze peuter (nu 6) last van eczeem had, van alles geprobeerd (hormoonz ...
Ik ben huidtherapeut en La roche possay is inderdaad top! Mijn zoontje was zo van zijn eczeem plekjes af. Ik gebruik in zijn badje nu lipikar syndet ap + en op zijn huid de cicabaume b5 inderdaad.

10 dagen geleden

Reactie op josi89

Hier ook sinds 3 maanden steed erger worden eczeem. Wat hier goed werkt voo ...
Jaa super ik las net ook iets over zeezout, ben hier erg benieuwd naar! Hoop dat het ook bij onze kleine gaat werken. Thankyouu 🫶🏼

10 dagen geleden

Reactie op aprive

Toen onze peuter (nu 6) last van eczeem had, van alles geprobeerd (hormoonz ...
Ooh top, dit heb ik nu al vaker gelezen! Maar ik zal het uitproberen! Ben heel erg benieuwd, hoop dat het ook voor onze kleine werkt. Dankjewel voor je reactie 🫶🏼

10 dagen geleden

Reactie op roosss12

Wat voor was middel gebruik je? Tip: incia hemnature is zonder parfum en tr ...
Jaa toevallig heb ik hier vandaag 3 stuks van binnen gekregen! Hiervoor gebruikte ik de wasmiddel van Moms organic. Hier zit ook geen troep in alleen wel kamille voor de geur. Dankjewel voor de tip 🫶🏼

10 dagen geleden

Reactie op KayleeIJ

Natural heroes shea butter! Ff lepelptje eruit opwarmen en lekker smeren.. ...
Oeh ben ook benieuwd naar deze shea butter. Nee precies we douchen hem nu echt alleen met water zodat we zijn huidje zo min mogelijk uitdrogen. Behalve ook bij grote ongelukjes haha. Dankjewel voor je reactie 🫶🏼

10 dagen geleden

Ik heb toen koelzalf gekregen voor mijn oudste van de huisarts. Dit is geen hormoonzalf en het werkt uitstekend. We gebruiken het nu ook voor de baby.