M’n zoontje heeft nu bijna 2 maanden last van uitslag op zn wangen en voorhoofd. Destijds smeerder ik er sheabutter en moedermelk op waardoor ik het goed onder controle hield. Vaak ging het ook weg en kwam het weer eens terug. Sinds vorige week op advies van het cb naar de huisarts gegaan om het te laten nakijken. M’n huisarts zei dat het constitutioneel eczeem is en doordat het wat korstjes had schreef hij fucidine voor, voor een week lang. Ik heb dat 5 dagen gesmeerd maar de plekken zijn alleen maar verergerd. Ik heb vervolgens de huisarts gebeld en aangegeven ermee te stoppen en dat ik weer moedermelk met sheabutter zal smeren. Nu de plekken dusdanig erger zijn geworden lijkt laatstgenoemde ook niet echt te helpen meer. Sinds vandaag ben ik gestopt met zuivelproducten eten, wellicht dat dat kan helpen (ik geef volledig bv/ kolf). Vanochtend wakker geworden met een blije baby maar het gezicht super onrustig en de wondjes zijn ook meer geworden (zie foto van vanochtend). Als ik het insmeer jammert jij wel dus hij heeft er wel last van, en heeft ook wel jeuk aangezien hij wel aan zn gezicht zit. Ik vind het zo zielig en voel me schuldig dat ik die fucidine heb gesmeerd😢
Ik weet niet wat ik nog kan doen. Om nog meer “troep” op z’n huid te smeren (zoals hormoonzalfje etc) sta ik, na die ervaring van fucidine, ook niet meer op te wachten.. heeft iemand advies/ ervaring hiermee?