11 Reacties

10 dagen geleden

Wij leggen mijn zoontje na zijn eerste voeding als hij vroeg wakker is geworden, voor negen uur, weer in bed voor zijn volgende voedingsmoment. Ik had dit niet eerder gehoord. Ik merk ook dat hij moe is en na een tijdje spelen echt wil gaan dutten. Ik vind slaap/dutjes best belangrijk en volg hem daarin. Zijn wakker en dutjestijd verschilt daarna per voedingsmoment, (wakkertijd) soms 1 uur soms 1,5/2 & of nog langer - soms wil hij maar niet in slaapkomen/vallen of valt hij net voor zijn volgende voedingsmoment in slaap of slaat hij zelfs 2 momenten over. Dan is hij echt oververmoeid. Daar probeer ik wat op te vinden, maar nog geen oplossing. 😊

10 dagen geleden

Ik volg, worstel hier ook mee. Het zou nog makkelijker zijn als hij tot 6:30 zou slapen, ipv ook hier 5:30…

10 dagen geleden

Dat niet voor 9.00 uur laten slapen is ontzettend achterhaald. Bureau van Slaap heeft hier een mooie post over gemaakt. Lekker je kindje na een wakkertijd van zo’n 2 uur weer naar bed brengen. https://www.instagram.com/p/Ct0hN18os42/?igsh=MWl2dmZva3dsN2Z3dQ==

10 dagen geleden

Waarom mag je voor 9 u geen dutje laten doen dan? Noh nooit van gehoord 😅 Ik volg volledig me kleine mannetje. En dat gaat eigenlijk heel prima. Je kunt het toch ook niet sturen moe is moe toch denk ik dan? Ik zal ze iig niet wakker gaan houden en rekken word niemand vrolijk van en ik krijg er alleen maar stress van als dit en dat niet mag🙈 ik zou gewoon kijken wat werkt voor jou kindje. Als mijn zoontje vroeg wakker is houdt ik de kamer donker zeg ik weinig wel kusje etc leg ik hem aan en slaapt hij daarna vaak verder meestal starten wij de dag dan 8.00 - 9 u soms 10 u Als hij 5.30 wakker is heb ik hem er nog nooit eruit gehaald tot nu toe maar hem gewoon verder laten slapen na de voeding dan doet hij toch ook voor 9 u een dutje?! Of niet..🙈 ervaar iig geen problemen. Ja hij komt 1 x per nacht was altijd 4 5 u helaas nu 2 nachten om 2 u maar dan slaapt hii wel weer 5 uurtjes verder. Nouja hier werkt het om minder te denken en gewoon te volgen en vooral je kindje niet te moe laten worden 😅

10 dagen geleden

Reactie op Kersepitje2022

Ik volg, worstel hier ook mee. Het zou nog makkelijker zijn als hij tot 6:3 ...
Maar waarom? Je kunt toch gewoon kijken wanneer eet word m'n kindje moe oké dan ga je nu weer dutten? En zo de dag dan door?

10 dagen geleden

Na een vroege voeding gewoon weer lekker slapen en dan op gewone tijd opstaan. Weer kijken wanneer hij wat wil en volgen. Je kunt niet alles in de hand hebben en het geeft je rust en geen oververmoeide baby. Liefs

10 dagen geleden

Ik snap heel goed dat ‘volg je kindje’ een mooie gedachte is. Alleen ik ben geen stay at home mom met 1 kind. Straks ga ik weer aan het werk en dan als mijn zoon om 07:30 zijn ochtend dut wil inzetten moet ik naar mijn werk 😅 Ook op de opvang weet ii uit ervaring dat ze kinderen niet om 08:00 direct op bed leggen. Daarnaast heb ik er mee te maken dat ik mijn dochter momenteel naar de opvang en peuterspeelzaal moet brengen. Peuterspeelzaal betekent om 08:30 daar zijn en dus 08:10/08:15 van huis. Om die reden vind ik het persoonlijk wel fijn om waar mogelijk naar een ritme toe ge werken. Op een bepaald moment had ik met mijn dochter vrij duidelijke slaaptijden (zonder dat ze oververmoeid raakte). Als hij 05:45 wakker wordt haal ik hem tot 06:20 niet uit bed. Daarna begin ik gewoon de dag. Maar als ik hem dan na zijn fles om 06:30/06:45 terug laat slapen moet ik hem dus wel een half uur later uit bed trekken om de dag met zus normaal te starten…

10 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Ik snap heel goed dat ‘volg je kindje’ een mooie gedachte is. Alleen ik ben ...
Ja oke, bij mijn 2 oudste kids had ik dit inderdaad ook en dan heb je soms niet veel keus eigenlijk en wat je zegt uiteindelijk vormt zich dan vanzelf een passend ritme en is het soms ook niet anders merkte ik toen de tijd ik had soms alleen wat meer stress dan nu want inderdaad mijn middelste zoontje was het toen ook vaak al zat als we naar de opvang reden maargoed dan is het doorgaan en modus: het is niet anders. Nu ben ik thuis met onze 3e en heeft hij de luxe om te kunnen slapen wanneer hij dat wilt, de andere twee kunnen zelf naar school

10 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Ik snap je. Zou proberen om je eigen ritme zoveel mogelijk aan te houden.. ze passen zich wel aan op een gegeven moment. Ze moeten wel 😅. Als je iedere dag op hetzelfde moment op staat, ook al betekent dat eerder wakker maken, dan gebeurt dat vanzelf. In mijn ervaring dan. liefs

9 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Als mijn dochter om 5u30 wakker wordt voed ik meestal en valt ze weer in slaap. Soms tot 7 vaak tot 8. Werkt voor ons net lekkerder met de dutjes gedurende dag.

9 dagen geleden

Reactie op Frietjes

Als mijn dochter om 5u30 wakker wordt voed ik meestal en valt ze weer in sl ...
Ja dat is waarschijnlijk borstvoeding? Flessen kan ik niet blijven geven. En ik wil eigenlijk ook niet dat voeden een slaapassociatie wordt want in principe slaapt hij gewoon door.