26 Reacties
vorig jaar
Ik heb gelezen/gehoord dat het idd beter is om nog even te wachten dan direct met 4 maanden te beginnen ivm de darmen. Daardoor beginnen wij met 5 maanden ☺️ ik heb het alleen gelezen en gehoord. Weet dus niet met zekerheid of dit het geval is!
vorig jaar
Reactie op ArankaRomy
Ik heb gelezen/gehoord dat het idd beter is om nog even te wachten dan dire ...
Jaa wij beginnen echt met 6 maanden ook vanwege prematuur kindje ! Beste is indd wachten. Tot 5 maanden sws kan zelf tot 6 ook
vorig jaar
Reactie op kinderwens1995
Ons kindje is 4 maanden oud
Dan zou lekker wachten en t later gewoon weer proberen!
vorig jaar
Toevallig vandaag contact gehad met onze lactatiekundige en die raad ook aan pas rond 6 maanden te starten, zeker niet met 4 omdat dit te zwaar voor de darmen kan zijn
vorig jaar
Wij zijn begonnen toen hij 4 maanden en paar dagen was. Gewoon met 1 ijsblokje en dan 2 of 3 lepeltjes. Hier is het een succes en heeft geen last van krampjes.
Als je kindje er echt last van heeft zou ik nog even wachten of wellicht iets minder aanbieden met andere groente ( weet niet hoeveel je nu geeft natuurlijk 🤭)
vorig jaar
Reactie op LaFleur1
Wij starten vanaf 6 maanden, ivm de darmrijping en omdat ik graag rapley wi ...
Hier 4.5 maand. Vandaag eerste hapje wortel gegeven. Dit ging super goed. Geen krampjes enzo. Ik vond het spannend maar waarom we al beginnen is omdat hij het eten zowat uit onze mond kijkt haha. Het ging goed dus hij leek er klaar voor
vorig jaar
Reactie op Popje1607
Hier 4.5 maand. Vandaag eerste hapje wortel gegeven. Dit ging super goed. G ...
Over het uit de mond kijken maakte de lactatiekundige nog wel een geinig opmerking, ze zei kindjes kijken ook je autosleutels uit je hand weg, betekend ook niet dat ze klaar zijn voor autorijden 😅
Baby's kijken naar praktisch alles wat je in de hand hebt of met je mond doet, dat vinden ze gewoon heel interessant 😊
Geen aanval hoor, als jullie kindje het er goed op doet helemaal top maar vond dit wel een grappig opmerking. Volgens cb mag het natuurlijk ook vanaf 4 maanden.
vorig jaar
Wij zijn er nu net mee begonnen, maar heel rustig aan.. nog niet eens een lepeltje in totaal. Echt maar een paar minihapjes gegeven om de smaak een beetje mee te geven. We doen het ook niet gelijk elke dag.. houden er een dag tussen elke keer. Misschien kan je het zo een beetje opbouwen.
vorig jaar
Reactie op Boomklevertje
Over het uit de mond kijken maakte de lactatiekundige nog wel een geinig op ...
Hahaha nee dat is waar. Ik moet wel lachen om die opmerking. Ons zoontje zat ook steeds heel erg te smakken als wij aan het eten waren dus ik dacht ik probeer het even. Ging goed en ook geen krampen gehad:) iedereen op z'n eigen tempo toch. Alles is goed denk ik:)
vorig jaar
Reactie op Loosha94
Weet iemand hoe het zit als er voedselallergiën in de familie voorkomen (va ...
Voordat ze 8 maanden zijn, de allergenen getest hebben. Zie voedingscentrum voor tips hoe het aan te pakken
vorig jaar
Reactie op LaFleur1
Wij starten vanaf 6 maanden, ivm de darmrijping en omdat ik graag rapley wi ...
Ik heb geen haast alleen het wordt aangeraden door het cb + het eten wordt werkelijk uit onze handen gekeken 😜
vorig jaar
Reactie op kinderwens1995
Ik heb geen haast alleen het wordt aangeraden door het cb + het eten wordt ...
Doet CB altijd, mega irritant. Ik heb onderzoeken opgezocht, maar voor allergieen is het belangrijk dat je tussen de 4 en 6 maanden begint. CB legt de nadruk op 4, maar dat heeft vrijwel geen meerwaarde.
Vanuit logopedisten wordt wel geadviseerd niet te laat te starten.
Ik zou bij jouw kindje het over 2 weken gewoon weer proberen en kijken hoe de krampjes zijn. Als dat weer erg is, stel je het weer 2 wkn uit.
Ik volg het 60 dagen schema van mamaloes, echt perfect en hoef je zelf niet na te denken!
vorig jaar
Ik ben ook met groentehapjes begonnen vanaf 4 maanden. Het zijn oefenhapjes van 10 gr, ongeveer 2 theelepeltjes. Pompoen en wortel ging goed. Ik merk ook nog geen krampjes bij hem. Misschien een andere soort groente proberen? Ik volg trouwens ook het 60 dagen schema. Ideaal! Ben er blij mee 🥑
vorig jaar
Wij zijn nu een week begonnen met hapjes, ik had courgette, wortel en bloemkool gemaakt om uit te proberen. Courgette en wortel had ze geen last van maar bloemkool wel heel iets maar misschien dat we toen ook iets te veel hebben gegeven omdat ze het zo lekker vond 😅 ik geef haar ook af en toe een likje 100%pindakaas zodat ze allergie resistentie opbouwt (met ei moet ik nog beginnen) ik denk dat de sleutel wel zit in hele kleine beetjes geven en natuurlijk goed kijken hoe je kindje reageert/of ze er klaar voor zijn.
vorig jaar
Reactie op Loosha94
Weet iemand hoe het zit als er voedselallergiën in de familie voorkomen (va ...
Hier van beide kanten voedsel allergieën, is een kwestie van proberen. En je eigen gevoel volgen.
Het hoeft niet zo te zijn dat je kindje die allergieën ook draagt. Kans is uiteraard wel aanwezig. Daarnaast hoeft een erfelijkheid niet precies hetzelfde zich te uiten als bij de ouders.
Wat ik meekreeg bij onze oudste (gigantische hooikoorts allergie) het risico groot is dat hij gedurende z’n leven voedselallergieen kan krijgen.