12 Reacties

3 maanden geleden

Je eerste menstruatie na een zwangerschap kan een stuk heftiger zijn dan je gewend bent. In de loop van de maanden wordt het steeds meer wat 'normaler', wat je gewend bent.

3 maanden geleden

Hoe snel word je eigenlijk ongesteld? Je kunt altijd trouwens de gynaecoloog of VK vellen voor advies of zorgen!

3 maanden geleden

Ik heb hierover contact gehad met de vk omdat ik na 4 weken en paar dagen ook bloed verloor en me afvroeg of dit ook menstruatie kon zijn, de vk zei dat dit kon maar wel heeeel vroeg was dus niet erg waarschijnlijk, en dat je alles binnen 6 weken na je bevalling als vloeien kan zien, Achteraf was dit ook geen menstruatie maar nog vloeien, hier heb ik namelijk nogsteeds soms last van als ik veel doe of loop

3 maanden geleden

Na mijn eerste bevalling is mijn menstruatie blijvend veranderd, dus dat zou wel kunnen. Maar denk wel eerder aan weer vloeien. Heb je meer gewandeld misschien?

3 maanden geleden

Bij mijn vorige bevalling na 5 weken ook weer voor het eerst ongesteld geworden. Was erg heftig, maar is nooit blijvend geweest de menstruaties die daarop volgenden waren weer zoals ik ze gewend was.

3 maanden geleden

Als je al gestopt bent met vloeien, maar nog geen 6 weken na de geboorte, kun je dan al zwemmen?

2 maanden geleden

Pffff, vandaag verjaardag van de vriendin van mijn vader, exact 7 weken pp en ongesteld geworden. Thuis nog schoon maandverband gedaan. 30 minuten rijden en stap uit en voel meteen vocht. Meteen doorgelekt😞

2 maanden geleden

Hetzelfde! Bloeden was gestopt 3-3,5 week pp en met 4 wkn pp begon het weer. Geen pijn, maar het druppelde er echt uit, inclusief stolsels. De vervangende vk zei dat het waarschijnlijk mn menstruatie was, maar ik geloofde er geen snars van, want ik heb pcos en geen natuurlijke menstruatie, ik had geen pijn terwijl ik normaal op de grond lig te creperen, en het was dun en veel… na t weekend weer gebeld met mn eigen vk, die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Tegen de tijd dat ik daar terecht kon (week nadat het begon) was het alweer gestopt. Was niks geks te zien op de echo. Ze zei dat het óf een gekke menstruatie was, óf toch een mini stukje vlies/weefsel/restje placenta was dat de bloeding heeft veroorzaakt en er nog uit moest. (Kans is klein, want bevallen met keizersnede, maar toch mogelijk). Zolang je geen koorts krijgt of dat het gaat stinken of mega grote stolsels zijn, hoef je je blijkbaar geen zorgen te maken🫠 (aldus vk en ziekenhuis)

2 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Pffff, vandaag verjaardag van de vriendin van mijn vader, exact 7 weken pp ...
Hoe is het afgelopen?

2 maanden geleden

Uiteindelijk verder de dag weinig tot geen bloedverlies meer. Nu in de nacht weer aan het voeden en weer klein beetje verlies. Maar alle tekenen van voor de zwangerschap dat het de menstruatie is. Maar alsof mijn lijf vanwege de nachtvoedingen die dochter soms meerdere overslaat er een hormoonschommeling is die zwaarder start in de ochtend en dan door de dag bijna wegvalt doordat ik dan weer voed

2 maanden geleden

Reactie op Rooslm1990

Uiteindelijk verder de dag weinig tot geen bloedverlies meer. Nu in de nach ...
Oké ja ik ben zelf ook in de war van hoe raar alles is. Ik probeer het bij te houden maar hier nog geen tweede menstruatie gezien …

2 maanden geleden

Reactie op Isaaq

Oké ja ik ben zelf ook in de war van hoe raar alles is. Ik probeer het bij ...
Oprecht hoop ik dat het even niet volgens schema loopt want anders zou 2e menstruatie in de vakantie van ons zijn