27 Reacties

19 uur geleden

Helemaal niks, hij zoekt het zelf maar uit, heb ik toch ook allemsal al moeten doen. Als hij savonds een beetje op let dan weet hij het meeste al wel. hij weet waar de kast staat dus hij kan zien welke kleren van de peuter en welke van de baby zijn. Ik hou hem op de hoogte van hoeveel hij nu drinkt want dat schommelt nog een beetje. Hier heeft hij geen papadag maar ik ben misschien 2x op het jaar een dagje winkelen waarbij hij dus met de Kids is. Helaas doe hij dan echt alleen de Kids en zichzelf voeren haha dus bereid me er op voor dat de keuken weer een bende is bij thuiskomst dit weekend maargoed prioriteiten hé 😅😜

18 uur geleden

Helemaal niks hoor, daarmee vind ik namelijk dat ik hem een beetje ondermijnt. Alsof hij niet in staat is om zelf kleertjes uit te zoeken en voeding te maken. Hoe meer hij helemaal alleen doet, hoe eerder hij daar ook rust en overzicht in heeft. Als jij dat voor hem blijft doen, komt dat nooit.

18 uur geleden

Aldoende leert men, ook door fouten te maken. Ik doe dus niks! Wij werken allebei zometeen even veel, dus de zorg wordt echt 50/50. Als ik nu dingen zal gaan overnemen dan wordt dat al snel 80/20 (bij wijze van) en dat willen we beide niet. Ik heb in het begin ook staan stoeien met hoe ik ‘t allemaal het beste kan doen en voor hem is dat nu zometeen net zo. Ik vertrouw hem erin dat hij dat helemaal kan en gaat fixen. Het is nu al een aantal x gebeurt en het gaat echt prima! Oké, ze had de verkeerde kleuren kleding bij elkaar aan en toen die even weg was gegaan en een foto daarvan stuurde had die een haarband opgedaan die er niet bij stond, maar kind was happy, man was happy, wat wil ik nog meer?

18 uur geleden

Niks, hij kan het zelf prima al komen er soms bijzondere setjes kleding te voorschijn. Maar vaak staat het wel erg leuk haha.

18 uur geleden

Mijn vriend is kleurenblind dus ik heb wel de setjes kleding in de kast gelegd als set😂. Anders komen er kleurencombinaties die écht niet kunnen. Maar op bijvoorbeeld een spijkerbroek kan hij zelf uitzoeken. Derest kan hij prima zelf hoor!

18 uur geleden

Ik maak setjes kleding in de kast voor zowel die van 2 als de baby. Hoeft mijn man niet na te denken wat er bij elkaar past. En komen er geen rare combinaties uit.

18 uur geleden

He, wat grappig. Mijn verhaal dit! Morgen mijn eerste werkdag en papa de eerste dag alleen met de kleine 😅 Heb er ook over nagedacht, maar ga geen kleding klaarleggen. Hij weet waar het te vinden is en weet zeker dat dat goed komt. Wel nog ff extra rondje gedaan van...hier liggen de hydrofiel doeken, hier staat de flessenwarmer etc haha. Ook borstvoeding, porties zet ik klaar is de koelkast ja. Huishouden hoeft ie niet te doen, zeker zo'n eerste dagje wil ik dat ze echt samen kunnen genieten. Even wandelen, lekker spelen etc. We hebben de babytracker app waar we alles invullen, handig zeker voor de voeding. Ik ga tussendoor 1 keer voeden dus dan zie ik ook hoelaat ze heeft gehad. Maar we appen uiteraard ook wel 🤣 Ben wel echt benieuwd hoe dat morgen gaat en hoe hij het ervaart!

17 uur geleden

Ik heb altijd alles klaar liggen. Setjes kleding reserve en voedingen. Verder weet hij gelukkig goed wat er moet gebeuren. Wij hebben 4 kinderen onder wie ook een tweeling van 4 maand.

16 uur geleden

Je kan dit gewoon even vragen en overleggen toch? Goed voorbeeld doet goed volgen. Vind het ook fijn dat mijn man vraagt of hij nog even boodschappen kan doen of de was op kan ruimen zodat ik op m’n mama dag niet misgrijp..

16 uur geleden

Reactie op Megeli167

Je kan dit gewoon even vragen en overleggen toch? Goed voorbeeld doet goed ...
Klopt is ook gewoon overleggen wat en hoe. Vroeg me vooral af voor de eerste papadag hoe mensen dit doen. Voor mij bijvoorbeeld is er gewoon het vertrouwen dat alles goed komt maar het is voor hem wel de allereerste keer dat hij er 100% alleen voor staat morgen en hij er ook de ruimte voor krijgt om hier rustig vertrouwen in te krijgen. Dan nog zie ik het gebeuren dat hij iets vergeet in de luiertas te doen bijvoorbeeld, maar ja dit is mij net zozeer gebeurd

16 uur geleden

Reactie op DemiJJ

Helemaal niks, hij zoekt het zelf maar uit, heb ik toch ook allemsal al moe ...
Wat een (h)eerlijke reactie 👍🏻

16 uur geleden

Reactie op Chella0501

Niks, hij kan het zelf prima al komen er soms bijzondere setjes kleding te ...
En als dit het ergste is; helemaal prima 😄

16 uur geleden

Wij doen altijd alles samen dus hij weet net zo veel als ik

16 uur geleden

Ik heb bij Maud alle vertrouwen gehad in dat hij gewoon net zo goed ouder is als ik. Bij Yinthe heb ik alleen in het begin de borstvoeding al in flesjes gedaan zodat hij die alleen nog hoefde op te warmen ☺️ voor de rest alle vertrouwen in dat hij ook met 2 kids alles kan doen. Even mijn ongezouten mening. Ik vind t nog steeds heel raar dat veel vrouwen als hun partner een ouderschapsdag heeft vanalles doen om het hem zo "gemakkelijk" mogelijk te maken en denken dat hij bepaalde dingen niet kan die wij wel vanzelfsprekend doen 🤷🏻‍♀️ volgens mij is mijn man net zo veel als ik alleen gaf ik borstvoeding wat hij natuurlijk niet kan maar de rest is hij net zo veel ouder als ik 😂

15 uur geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik heb bij Maud alle vertrouwen gehad in dat hij gewoon net zo goed ouder i ...
Same hier ook exact hetzelfde!!

15 uur geleden

Vraag hem wat hij eventueel fijn vindt om nog even extra te bespreken/bekijken maar verder zou ik hem volledig alles zelf laten uitzoeken. Mijn vriend zou zich vreselijk betutteld voelen, alsof hij niet net zo goed voor onze dochter kan zorgen. En ja hij zal dingen anders doen of dingen vergeten, maar op die manier heb ik het zelf ook moeten leren. Hij kan mij altijd bellen of appen als het nodig is, wat andersom net zo is natuurlijk 😉

14 uur geleden

Uh niks meer dan wat hij voor mij zou deon. Wij zorgen er altijd voor dat we s ochtends elkaar even belpen met bv vaatwasser leeg en flesjes klaar zodat diegene die thuis is dat niet hoeft te dien. Maar kleding klaarleggen ? ! Dat kan hij toch zelf ook wel. Net als dat ik dat ook zelf doe als hij er niet is

14 uur geleden

Hier wel iemand die alles klaar zet en voorbereid. Kleding en reserve kleding liggen klaar voor beide kinderen, eten en drinken is voorbereid voor peuter en man. Ja hij redt het zelf ook heus wel als het moet, maar nu weet ik zeker dat het goed gebeurd. Bovendien heb ik een ontzettend slimme man maar het ontbreekt praktische intelligentie.. dus dan liever goed voorbereid, dat geeft mij zelf ook rust :)

13 uur geleden

Hier vrij weinig, ik denk dat mijn man (terecht?) een boze reactie zou geven dat ik hem niet serieus zou nemen. Wel overleggen we vaak nog wel wat handige activiteiten zijn voor die dag bijv bieb boeken terugbrengen, boodschappen etc

12 uur geleden

Ik leg ook niets klaar, dat kan hij heel goed zelf en anders gaat het vast maar een keer mis :) Alleen qua avondeten verwacht ik dan weer niks. Fijn als het al gelukt is en anders doet 1 van 2 het als we allebei weer thuis zijn. Zijn ook genoeg dagen dat koken mij niet is gelukt