27 Reacties
4 maanden geleden
Hy hy, hier zat ik ook over na te denken. Nou ben ik vorige week woensdag bevallen van een kleine meid. Het ging eigenlijk vanzelf, we kwamen thuis en dan neem je d'r lekker bij je. Je kan hem/haar ook in bed leggen dat je zelf ook probeert te slapen maar het is wat jij zelf wil en wat goed voelt voor jou. Niks is goed of fout volg gewoon je gevoel❤️
4 maanden geleden
Meestal wordt je niet midden in de nacht ontslagen uit ziekenhuis. Of overdag of savonds. Als je weggaat moet je kraamzorg bellen. In de avond sturen ze dan vaak iemand even langs voor 1 of 2 uurtjes om op te starten en zorgen dat ouders dr nacht door komen. Is het overdag dan overleggen ze hoelaat je thuis bent en komt.kraamzorg rond tijd die jij aangeeft. Ik werd dit keer in avond ontslagen. Toen ik belde zei ze al ik heb niemand van onze organisatie in jouw regio nu maar kan wel even zzper of iets regelen. Aangezien het hier om baby 4 & 5 ging heb ik gezegd dat ik me wel red en ze die mensen beter kunnen bewaren voor mensen met eerste kindje en kwam er bij ons volgende ochtend d gewoon kraamzorg
4 maanden geleden
Ik ben bevallen in het ziekenhuis (uiteindelijk met een keizersnede) en mijn vrouw kreeg de baby mee. Zij heeft met een bloot bovenlijf de baby, ook bloot, tegen haar aangehouden! :) dat ivm de directe binding.
Dus dat lijkt mij goed. Verder zou ik deze vraag stellen aan je verloskundige.. het lijkt mij niet dat ze je direct alleen laten. Ervanuitgaande dat je ook gehecht etc. moet worden.
4 maanden geleden
Ik zou lekker de kleine zo snel mogelijk uit de maxi cosi halen (I.v.m. het ruggetje), in bed of op de bank gaan liggen en zoveel mogelijk huid op huid contact maken in die eerste paar uren. Dat kan natuurlijk ook met papa als jij even een uurtje bij wil slapen 😊 bij borstvoeding zou ik wanneer de kleine zoekt gelijk en zoveel mogelijk aanleggen. Let op een “grote hap” zodat je niet direct met de eerste voeding een blaar te pakken hebt 😉 Lekker met een doek/dekentje over de kleine heen gewoon even wennen aan elkaar!
4 maanden geleden
Hier inderdaad ‘s avonds bevallen en om 02.00 uur naar huis. Je wordt niet direct weggestuurd maar na het hechten en douchen moesten wij toch wel gaan.
Kraamzorg konden wij pas om 07.00 uur bellen en om 09.00 uur was er iemand. In tussentijd de baby in haar wieg gelegd en aangelegd, zelf nog even gedoucht en geslapen. Je krijgt vanuit het ziekenhuis en je verloskundige een envelop met instructies mee en als het goed is heeft je Kraamzorg ook laten weten wanneer ze wel/niet komen en wanneer je mag bellen. Dit gewoon opvolgen en dan komt alles goed.
4 maanden geleden
Wij werden bij de geboorte van mijn dochter om 03.00 ontslagen uit het ziekenhuis en moesten idd wachten op de kraamzorg. We hebben haar ombeurten vastgehouden op bed. Misschien soms een oogje dichtgedaan, maar vooral gewacht. Vol adrenaline zit je ook.
4 maanden geleden
Hier de geboorte om 00:07 om half 3 ongeveer naar huis. Kraamzorg van t bureau dat wij hebben gaat dan mee de nacht opstarten. Dus we waren kwart voor 3 thuis en 4 uur ging ze naar huis.
Om half 9 was de kraamzorg er al hier.
Het ligt er aan hoe je bevalt. Poliklinische bevalling is vaak de kraamzorg aanwezig om te helpen
Medische bevallingen heb je kraamzorg vanuit t ziekenhuis. Dan moet je zelf gaan schakelen met je eigen kraamzorg die je thuis komt helpen.
Beval je thuis dan is de kraamzorg er eigenlijk ook altijd wel .
Als je thuis komt lekker naar bed gaan knuffelen met de kleine.
Lekker binden en doen wat voor jou goed voelt.
Je kunt altijd even navraag doen bij je kraamzorg hoe zij dit oppakken in de nachten als je net bevallen bent
4 maanden geleden
Ik heb hiervoor uitgebreide instructies gekregen op papier. Mocht je die willen, stuur me gerust een berichtje
4 maanden geleden
Bij mijn eerste om half 3 ‘s nachts bevallen thuis. Rond 4 uur was iedereen weg. Daarna gewoon met de baby huid op huid gelegen. Baby sliep al die tijd. Rond 8 uur werd ze wakker en ben ik gaan voeden en om 9 uur was de kraamzorg er.
Lekker bij je nemen. Slapen kun je waarschijnlijk toch niet dan
4 maanden geleden
Wij kregen dit van de kraam zorg, ik ben om 12 uur smiddags bevallen en om 2 uur naar huis ontslagen. Echter door drukte was er geen kraamzorg beschikbaar voor die dag en heb dus instructie voor de eerste 24 uur per mail ontvangen. Ook voor ons eerste kindje maar was duidelijk. Komt vast allemaal goed.
4 maanden geleden
Huid op huid buidelen met je baby is altijd goed!
Verder is het niet erg als de kleine de eerste 24uur geen voeding binnen krijgt, je hoeft dus niet in de stress te raken als de borstvoeding niet meteen lukt.
Elke 3 uur in ieder geval even luier verschonen en temperaturen. Moet tussen de 36,5 en 37,5 zijn.
4 maanden geleden
Je kan toch niet slapen de eerste nacht dus zowel bij m'n 1e als 2e de hele nacht vastgehouden want ze willen toch niet alleen liggen. En dan gewoon om de 3 uur voeden verschonen en tempen. Meer hoef je niet te doen :)