27 Reacties

4 maanden geleden

Leggen ze in het ziekenhuis uit hoe je moet temperaturen?

4 maanden geleden

Reactie op Ikke❤️

Leggen ze in het ziekenhuis uit hoe je moet temperaturen?
Geen idee eigenlijk wij hoefde de eerste nacht helemaal niet te temperaturen volgens mij. Of mijn vriend deed het 😂 Je kan het altijd vragen als je er onzeker over bent toch? Maar in principe is het hetzelfde als bij volwassenen rectaal tempen. Thermometer in poepgaatje en that’s it.

4 maanden geleden

Reactie op Ikke❤️

Bedankt voor alle tips, de baby op je borst leggen meerdere uren kan dus ge ...
Ik zou je vooral niet te druk maken. Het ziekenhuis geeft je de info die je nodig hebt om door te komen zonder kraamzorg. Er gaan dagelijks zoveel mensen in zo’n situatie naar huis. Zelf kan je waarschijnlijk toch niet slapen. Je kunt echt niet zoveel fout doen in die eerste paar uurtjes, vertrouw op je mama instinct 🥰😘

4 maanden geleden

Fijn topic! Blijft toch spannend die eerste uren alleen.

4 maanden geleden

Ik ben afgelopen dinsdag bevallen van m’n tweede. Dus ik weet veel al, maar is toch even 2,5 jaar geleden. Kraamzorg in het ziekenhuis heeft veel verteld en opgeschreven toen we weggingen. Ik was wel om 17:00 uur thuis en heb toen nog via internet een intake gehad. Eigenlijk achteraf beetje overbodig, want in het ziekenhuis werd hetzelfde verteld. Wij kregen dus pas de volgende dag om 08.30 voor het eerst kraamzorg. Gewoon lekker bij je op kamer leggen en laat het op je afkomen! Het voeden leggen ze je echt wel uit van te voren.

4 maanden geleden

Vertrouw op je instinct en volg je gevoel! Je hoeft echt geen professional te zijn om te weten wat je met je bloedeigen kind aan moet 🙈❤️

4 maanden geleden

Ik denk dat het verschillend is per organisatie etc. Bij de organisatie waar ik zit, komt de kraamzorg altijd helpen opstarten als je thuis komt van het ziekenhuis. Bij onze dochter waren we zaterdagmiddag tegen 18:00 uur thuis en toen nog 3 uur zorg gekregen. Check hoe jouw organisatie het doet. En vooral je moedergevoel volgen, altijd goed 🤎