5 Reacties
één dag geleden
Ik volg ongeveer hetzelfde schema alleen dan zonder brood.
07:00 - fles
10:00 - fruit
11:00 - fles
Deze wil ik eigenlijk naar 11:30 verplaatsen en starten met brood. Uiteindelijknde fles afbouwen naarmate hij meer brood gaat eten.
14:30 fles - 180 cc
17:30 - groente
18:30 - fles
Naarmate de fruit & groente groter worden ga ik de flessen verminderen. Hij is nu bijna 6 maanden.
één dag geleden
Hier net 5 maanden oud en nog maar een weekje gestart met oefenhapjes.
Bij de oudste gaf ik rond half 12 een broodje en dan direct erna de fles. Naarmate hij meer brood ging eten heb ik die fles afgebouwd en steeds minder gegeven.
Verder hebben we hier nu 7.30 papfles. 11.30/15.30/19.00 uur 180 cc. En rond 17.00 uur oefenhapje groente.
18 uur geleden
Waarom geven jullie brood? Kindjes tot 1jaar halen nog hun meeste voedingstoffen uit melk. Oefenhapjes oke vanaf 5-6 maand maar maagje volsteken met brood lijkt me raar? Hun darmen zijn nog niet genoeg ontwikkeld voor dit allemaal af te breken. Als het gaat over vol gevoel ja je baby gaat rapper ‘vol’ zitten maar vervolgens ook rapper terug honger hebben want zal voedingsstoffen die hij dan gemist heeft uit de pap willen inhalen. (Vaak snachts) Het gaat vooral over nutritie ipv maagje vullen.
14 uur geleden
Reactie op Dorienelsie
Waarom geven jullie brood? Kindjes tot 1jaar halen nog hun meeste voedingst ...
Omdat het goed is voor de mond motoriek. Daarnaast worden wij vanuit het consultatiebureau doorverwezen naar de website van het Voedingscentrum. Daar staat duidelijk beschreven wanneer je waar mee kan beginnen qua bijvoeding.