13 Reacties
2 maanden geleden
Herken hier veel in van de periode met mijn eerste zoon. Ook bv op verzoek en zou niet weten of hij er ooit 3 uur tussen liet hoor haha ik heb het idee dat hij zeker het eerste jaar continu aan m'n lijf hing 😅😜 en zeker met regeldagen, ook wilde hij de speen niet vaak en was ik ook z'n troost dusja dan blijf je lekker bezig.
En inderdaad alles en echt alles googlen. Nu bij de tweede de eerste weken ook nog gedaan alsof het m'n eerste weer was maar nu weer wat minder.
Misschien nu gewoon last van een sprongetje?
Drinkt ze wel rustig? Bij deze ben ik gestopt met bv omdat hij onrustig dronk en het bij mij zeer deed waardoor ik denk ik idd te weinig voor hem had.
Maar als ze het tot nu toe allemaal goed heeft gedaan denk ik dus aan een sprongetje.
Zorgen maken zal je altijd wel blijven doen helaas ..
Kan je haar misschien zelf even wegen en kijken hoeveel ze ondertussen is aangekomen? Misschien geeft dat al wat rust😊
2 maanden geleden
Wat vervelend dat je je zo voelt. Je moet je helemaal niks aantrekken van uitspraken zoals die van je schoonmoeder! Je ‘moet’ helemaal niks. Gemiddelden zijn maar een gemiddelde en het wil niks zeggen als het bij jouw dochter een beetje anders gaat. Elke baby is anders en het is helemaal niet gek als je dochter elke twee uur wilt drinken. Ze is nog zo jong! Zo lang ze goed groeit en niet constant aan het huilen is van de honger is jouw productie prima. Mijn baby (ook 6 weken) komt ook vaker dan elke drie uur, zit nog helemaal geen ritme in maar hij groeit als kool en het consultatie bureau heeft me verzekerd dat het super goed gaat. Gewoon lekker met het ritme van jouw dochter meegaan en laat je niet van de wijs brengen door goed bedoelde adviezen
2 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Wat vervelend dat je je zo voelt. Je moet je helemaal niks aantrekken van u ...
Oja en nog een tip: als je twijfelt en je vind het moeilijk om de afspraken bij het cb af te wachten dan kan je ook zelf een babyweegschaal kopen. Op bol bijvoorbeeld verkopen ze prima weegschalen. Obsessief wegen is geen goed idee maar stel je weegt haar twee keer per week en je ziet dat ze aankomt dan weet jij genoeg toch?😊
2 maanden geleden
Allereerst wat naar dat je je zoveel zorgen maakt dat je niet meer aan jezelf toe komt! Hoe lang ze tussen voedingen laat maakt helemaal niet uit. Is ze vrolijk, of is het ook heel de dag huilen? Je kan naar het inloopspreekuur van het cb gaan om haar te wegen, dat is sowieso 1x per week en als je wil kun je evt op een andere locatie ook nog op een andere dag terecht, dat stelt je misschien nog wat extra gerust. Schoonmoeder kan de boom in, waarschijnlijk is je dochter gewoon lekker aan het groeien en heb jij mega lekkere melk dus wil ze er meer van!
Probeer wel wat meer voor jezelf te zorgen en maak het je daar makkelijk in waar mogelijk - flinke fles water naast je zetten en/of iedere voeding een glas water drinken. Fruit naast de plek waar je voeding geeft en bijv wat nootjes, dingen die je met 1 hand kan eten iig, zodat je altijd iets te eten bij de hand hebt. Je doet zo je best voor je dochtertje, doe dat ook voor jezelf zodat je haar zo goed van voeding kan blijven voorzien en nog wat energie voor jezelf hebt. Je doet het supergoed!
2 maanden geleden
Hier ook een baby van bijna 6 weken. Hij heeft er nooit langer dan 2 uur tussen gelaten. Maakt me ook wel eens onzeker, soms voelen mn borsten slap en drinkt hij erg onrustig. Maar hij groeit als kool en is verder helemaal tevreden. Hij slaapt wel overdsg, maar had gelezen dat er rond de 6 weken een sprongetje is?
Maak je nier druk van wat andere zeggen. Bij mij vragen ze ook wel eens of ik wel genoeg borstvoeding heb. En dat maakt idd onzeker…maar zolang ze groeien en verder tevreden zijn dan is het goed.
2 maanden geleden
Hen ook keizersnede gehad 3 weken geleden. Mijn zoon komt soms om het uur al voor de borst. Ben in die 3 weken ook een 19kg afgevallen. Ik neem mamafit van davitamon en zorg dat ik dagelijk vers fruit en groentes eet. Ik ken je gevoel! Zorg goed voor jezelf en maak desnoods een flesje voor de kleine die je partner kan geven.
Hier zeiden ze dat de kleine prima groeit en ik het goed doe met de borstvoeding. Ik had ook weinig productie in het begin, maar dat duurd ook even voor het op gang is na keizersnede.
Het komt goed lieve mama, je doet het goed!
2 maanden geleden
ieder kindje is anders ons dochtertje drinkt haar flessen ook niet op en groeit gewoon goed, je doet het super ❤️ onze dochter wou ook niet slapen, wij bakeren haar in in bed, dan terwijl ze ligt wiegen we haar en zeggen we SSHHH, 1 hand op haar hoofd en dan met 1 vinger van tussen de wenkbrauw naar neus glijden, af en toe bij grote paniek een tutje er in, ons heeft dit heel erg geholpen, wellicht kun je het proberen en helpt het jullie ook!
2 maanden geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties, heel fijn om te lezen 💕
Vandaag de dag met wat betere moed begonnen. Onze dochter slaapt wel als ze bij ons op de borst mag slapen. Misschien is ze gewoon oververmoeid en dan kan ze op die manier een beetje bijtanken. Dan is dat maar zo.
Jullie hebben helemaal gelijk wat betreft het goed bedoelde advies van schoonmoeder. Ik wil het graag goed doen en neem daarom maar alles van iedereen aan, terwijl ik zelf
In eerste instantie niet eens stilstond bij dat ze elke twee uur komt. En dan ook nog lekker die hormonen erbij 🙄