24 Reacties

2 maanden geleden

Ik weet dat ik helemaal niet mag klagen over mn gewicht en lichaam nu 6 weken na de bevalling, maar toch herken ik heel erg wat je schrijft. Ik word echt nog niet blij van mezelf als ik in de spiegel kijk en door de gigantische eetlust voel ik me soms soort van schuldig dat ik daardoor niet wat sneller de laatste kilo's verlies. Ik heb deze week in de sale wel wat nieuwe kledingsetjes gekocht waar m'n lichaam zoals het nu is mooier in uit komt en dat doet me wel heel goed!

2 maanden geleden

Pff, had ik geschreven kunnen hebben. Vooral omdat ik mn maag de afgelopen 2 dagen ook grenzeloos aan het eten en snoepen ben. Ik heb 2 broeken gekocht zodat ik in ieder geval soms onder mensen kan zijn in een fatsoenlijke outfit. Ben ook benieuwd of mn buik nog zo blijft of dat ik fysiek nog aan het 'ontzwangeren' ben. Anders wordt het inderdaad winkelen.

2 maanden geleden

Hoe was het voor je bij de eerste zwangerschap trouwens?

2 maanden geleden

Heel erg herkenbaar! Ik weeg nu 10 kg meer dan ik voor de zwangerschap woog, maar ook toen woog ik echt te veel en wilde ik afvallen. Eindstreep: er moet nog zeker 22kg vanaf. Ik pas ook niks meer. M’n billen, heupen en benen zijn gegroeid en mn borsten nog meer. Dus heel erg vergelijkbaar met jouw verhaal. Ik probeer nu meer te bewegen (en met succes), alleen ik zie het getal op de weegschaal niet veranderen. Dat maakt het ook demotiverend en leidt ertoe dat ik off-days heb en dan meer snaai omdat het toch niet opschiet. Lastig hè! Ik ga wel één of twee broeken kopen in een grotere maat en misschien wat truitjes /bloesjes. Zonde van je geld? Ja. Maar het is het waard om je weer meer jezelf te voelen, zeker na het krijgen van een kindje en het hebben van zo weinig tijd om überhaupt voor jezelf te zorgen die eerste maanden. Althans, dat vind ik.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik vind mijn lichaam ook afschuwelijk nu. Ik kan er niet naar kijken in de spiegel en ook mijn man mag me niet meer naakt zien 😔 ik heb ook nieuwe kleding nodig omdat niks me meer past maar ik voel me zo lelijk dat ik er geen geld en moeite aan wil besteden 😅 ik wil op z’n minst eerst nog tien kilo afvallen voor ik nieuwe kleding koop….

2 maanden geleden

Herkenbaar ik ben ook erg ongelukkig vooral met de extra kilos en me memmen, zoals me omgeving het zegt….

2 maanden geleden

Ik herken je verhaal. Na mijn eerste (toen 20 kg aangekomen) duurde het een jaar voordat ik weer helemaal op mijn oude gewicht was. Dit keer iets minder aangekomen (15 kg) en voel me qua herstel nu al beter, dus ik hoop heel erg dat het dit keer geen jaar gaat duren! Tip voor kleding: koop kleding die ook leuk staan als je afgevallen bent doordat ze dan ‘oversized’ zijn ;). Dat kan bijv. bij T-shirts

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde helaas

2 maanden geleden

Herkenbaar… moet nog 15 kilo eraf… ik blijf al drie weken op hetzelfde gewicht.

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde.. loop ook nog steeds in zwangerschapskleding. Gister toch maar 1 spijkerbroek gekocht in paar maten groter maar ik verlang zo erg naar mn oude gewicht😔

2 maanden geleden

Hier hetzelfde gevoel. Ik n ik weet niet wat normaal is qua gewochtsverlies. Voor mijn gevoel ging het er de vorige 2 zwangerschappen veel sneller vanaf. Deze ronde 25 kilo aangekomen. 5 weken op 12,5 eraf. Waarvan 10 de eerste 2 weken en daarna gaat het heel langzaam. Ik kan wel sinds afgelopen week wat normale broeken aan, m’n heupen zijn alweer wat smaller geworden. Maar er hangen wel allemaal vetrollen overheen dus geen gezicht. Ik vind het zonde om allemaal nieuwe zomerkleding te kopen. Dus wat ik nu doe is veel in maxijurken rondlopen en dan kijk ik hoe ik er in oktober aan toe ben. Dan evt wat nieuws kopen. Heb wel 1 grotere maat spijkerbroek van m’n 2de zwangerschap. Op zich ben ik bj de vorige 2 alles best snel kwijtgeraakt. Eerste binnen 6 maanden (19kilo, 2de binnen een jaar (30kilo), dus ik heb wel goede hoop

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, ik had gehoopt sneller in mijn oude kleding te passen. Zeker omdat het qua kilos echt wel mee viel, maar mijn heupen lijken een stuk breder en toch nog een klein buikje. Ik heb zelf nu wat goedkope kleding gekocht via Vinted, aangezien het voor mijn zelfvertrouwen wel werkt om toch iets leuks te dragen. Helaas stonden spijkerbroeken een maar groter nog echt niet mooi. Maar ik heb een paar ruim vallende blouse& wikkel jurken in mijn eigen maat gekocht en merkte dat een stretch flair broek nu ook mooi staat. Ik heb heel hard moeten werken om mijn bv productie op gang te laten komen dus hoe vervelend het ook is, ik ben niet van plan af te vallen.

2 maanden geleden

Herkenbaar ook wel. Ik heb de eerste periode na de bevalling nog in zwangerschapskleding en elastische broeken gelopen, in de hoop dat ik snel weer in m’n oude kleding kon. Dit ging natuurlijk helemaal niet snel, dus heb ik na een week of 6 een aantal nieuwe broeken en wat shirtjes gekocht. Daarmee voelde ik me top! Dus dat kan ik wel aanraden, passende kleding doet veel voor je zelfvertrouwen:) Ik vond het eigenlijk wel prima zo, het is een ruime maat meer dan daarvoor en ik vind dat ik het kan hebben. Trots op wat mijn lichaam gepresteerd heeft en absoluut geen zin om moeite te doen om het eraf te krijgen. Maar ik merk nu na 12 weken dat die nieuwe broeken toch wel losjes beginnen te zitten. Oeps 😂 Ook borstvoeding trouwens en gróte eetlust (vooral zin in snacks 🥲).

2 maanden geleden

Ik herken dit deels en ik schrik ook enorm van de reacties hieronder. Lieve lieve mama’s, wat zijn jullie/we streng voor je/onszelf! Jullie hebben net een kindje op de wereld gezet en met alles wat daarbij komt kijken is je lichaam nu “even” anders. (Of misschien wat langer) Gun jezelf de tijd en besef vooral wat voor prestatie je hebt geleverd en hoe knap en mooi dat is. Sporten en werken aan je lijf dat komt wel weer. Geniet vooral nu van al het moois en de heerlijke nazomer met je gezin zonder te steng te zijn. Want jullie mogen allemaal mega trots zijn op jezelf ❤️ ik ben dat ook op jullie ongeacht een paar kilo’s meer 😉

2 maanden geleden

Reactie op MamavanD&M

Ik herken dit deels en ik schrik ook enorm van de reacties hieronder. Lie ...
💙❤️💙❤️

2 maanden geleden

Reactie op MamavanD&M

Dit! 👆🏻🩷 Je lijf heeft de grootste prestatie uit z'n leven geleverd. Je hebt een heel nieuw mens gemaakt - botten, organen, wimpertjes, tenen... Beloon het daar ook voor. En dan bedoel ik niet met chips en winegums, maar met rust en regelmaat, en gezonde lekkernijen. Geef het de tijd, je kunt niet verlangen dat het 9 maanden jouw kind gedragen heeft en alles 6 weken weer terug in model zit.. Jullie zijn (veel te) streng voor je lichaam! Ben trots op wat het gepresteerd heeft, afvallen komt wel een keer. Ga t.z.t. eens kijken naar een goede (online) voedingscoach die jou op weg kan helpen (Hier goede ervaringen met Lisanne van GewichtsverLies, zij heeft zelf ook 2 kinderen en daar zie je NIKS meer van 🤭) Maar geef je lichaam vooral de rust en de waardering die het nu verdient 🩷

2 maanden geleden

Ik vond het na 4 weken qua buik prima gaan maar qua gewicht schoot het niet zo hard op als ik had verwacht. Ik dacht, ze zeiden toch dat je met bv vanzelf afvalt, werkt dat bij mij niet ofzo? Maar nu bij 10 weken zie ik echt wel dat er nog steeds vanzelf extra gewicht verdwijnt! Ik heb een paar wijde linnen broeken gekocht met elastiek bovenaan, maatje groter dan voor de zwangerschap, en een paar leuke rokken. Veel tops pas ik gelukkig wel weer inmiddels, niet alles maar wel genoeg. Ik zou zeggen: gun jezelf een beetje nieuwe kleren (sale/Vinted als je de kosten binnen de perken wil houden!) en gun je lichaam tijd. Je hebt net een heel mensje gegroeid en beschermd 9 maanden lang, jouw lichaam is nog hard aan het werk om te herstellen ook als je je alweer best okee voelt! En als je bv geeft ben je nog aan het zorgen dat je baby kan groeien ook. Dat verdient liefde!

2 maanden geleden

Ik herken het wel. Na m’n eerste zwangerschap was mijn lijf zo veranderd. Ook toen Niek 9 mnd was leek ik wel weer 6 mnd zwanger doodongelukkig was ik. Uiteindelijk bleek mn schildklier niet goed te werken. Nu na deze zwangerschap is het alleen mijn buik, sommige broeken pas ik weer alleen doordat alles zo slap is zie je de rollen zitten. Ik heb gewoon nieuwe broeken gekocht en wat leuke shirts waardoor ik me zelf beter voel. Ben wel al 10 kilo kwijt. Ook helpt het voor mij dat mn vriend mij complimentjes geeft en mij net zo mooi vind als voor en tijdens mijn zwangerschap. En dan denk ik het is ook pas 7 weken geleden dat ik bevallen ben dus wat eis ik nou van mezelf. Ben trots op wat ik gepresteerd heb en dat buikje gaat vanzelf wel weg. 9mnd zwanger 9mnd tot een jaar ontzwangeren😊

2 maanden geleden

Reactie op MamavanD&M

Heel lief! ❤️ Maar dit is zo’n typisch gevalletje van verstand versus gevoel… Uiteraard weten we dat ons lichaam een top prestatie geleverd heeft maar dat betekend nog niet dat je het daardoor leuk vind wat je in de spiegel ziet helaas. Ik ben trots op mijn lichaam en op mijn prachtige baby maar ik vind mijn lichaam tegelijkertijd niet om aan te zien 😭

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Heel lief! ❤️ Maar dit is zo’n typisch gevalletje van verstand versus gevoe ...
Dat begrijp ik goed! En social media/ Instagram helpt ons ook niet met het beeld van hoe snel je er weer “perfect” uit zou moeten zien. Vaak is de realiteit gewoon anders en zie je er nou eenmaal anders uit dan je voor ogen had, of graag had gewild. Daarom denk ik juist dat het zo belangrijk is om je focus even te verleggen en jezelf de tijd te gunnen en te genieten van al het moois dat dat lichaam je gebracht heeft. Maar nogmaals, de herkenning is er ook zeker hoor. Ik hoop alleen dat jullie tussendoor ook jezelf kunnen bekijken en dat trotse gevoel ook kunnen voelen. Want dat mag je zijn! 🫶🏻