24 Reacties

2 maanden geleden

Heel herkenbaar… Ik voel me ook verschrikkelijk in mijn lijf. Er moet ook nog 15 kilo af… helaas ook niet het voordeel van de borstvoeding, want daar moest ik mee stoppen. Keizersnede gehad, dus moet nog wachten met sporten en (zwaar) fysieke dingen doen. Als ik in de spiegel kijk dan schrik ik gewoon van mezelf! Opzich helpt het ook niet dat mijn vriend zich 3 keer per week afvraagt wanneer m’n buik nou minder wordt…

2 maanden geleden

Ik ben ook nog niet terug op m’n oude gewicht, moet zeggen dat ik mij er gelukkig nog niet zo druk om maak, maar snap wel dat je er onzeker over kunt zijn. Ik was voor mijn zwangerschap net 13 kilo afgevallen en ben er 20 aangekomen. Waarvan ik er nu ook 13 weer kwijt ben na 6 weken. Die 7 kilo blijft “plakken”. Gewicht is voor mij altijd een ding geweest dus begrijp heel goed wat je voelt. Straks weer langzaam het sporten oppakken en dat gewicht komt wel. Gezond blijven eten, af en toe snacken en veel wandelen (stukken die lukken) met de kleine is wat ik nu doe. En dat is ook het enige wat jij nu kan doen denk ik.. en echt geduld hebben. Het komt straks wel weer. En houd in je achterhoofd dat er 9 maanden een wonder in je buik heeft gezeten en daar mag je trots op zijn! Qua eten zou je kunnen letten op eiwitrijke voeding en langzame koolhydraten, zodat je langer een vol gevoel hebt. Daarnaast heel goed drinken. En als ik nog een tip mag geven; schaf wel een paar kledingstukken aan die nu goed passen en misschien de punten waar je onzeker over bent wat maskeren! Heb ik ook gedaan, en kan zeggen, ookal is het niet je oude maat, daar voel je je meteen een stuk zelfverzekerder in! En misschien aandacht besteden aan de dingen van je lijf die je nu wel mooi vind. Een keer extra naar de kapper bijvoorbeeld als je wel tevreden bent met je haar. Het komt echt goed, het heeft tijd nodig, nu snel afvallen is ook geen lange termijn oplossing en daarnaast geen goed idee. Zeker niet met borstvoeding je hebt alle energie nodig.

2 maanden geleden

Reactie op michele101

Heel herkenbaar… Ik voel me ook verschrikkelijk in mijn lijf. Er moet ook ...
Verschrikkelijk vind ik het afwachten na de keizersnede tor ik weer wat meer mag doen ook! Ben al wel meer aan het wandelen (helaas niet ver vanwege klachtdn nog na bekken instabiliteit) en heb al wat gefietst maar had vorige week wat meer last (moest ook paar keer afstappen/stoppen ivm verkeer dus denk dat ik dat voornamelijk voelde) Ik moet wel 30/35kg er af dus probeer echt wel streng te zijn met eten. Woog na de keizersnede (paar weken erna 114 kg) en nu 109 dus gaat langzaam omlaag.... heb alleen weinig geduld. Vanmorgen naar de kapper geweest en nieuwe bh geshopt aangezien de oude te klein zijn geworden... (80d naar 95e (en geen borstvoeding dus ze zijn al flink gekrompen weer haha...)

2 maanden geleden

Dank voor alle reacties, heel fijn de herkenning, steun en tips! Het is indd gevalletje verstand vs gevoel. Hopelijk kan ik het geduld vinden en stap voor stap! De focus ligt ook echt wel op de kleine meid die het goed doet! Ik ben zo’n 6-7kg kwijt (4,5week na bevalling) en dat is al twee weken zo, verandert helaas niet…. Hopelijk kan ik vanaf volgende week als de oudste naar school gaat het dagelijks wandelen oppakken en gestructureerd beginnen met opbouwen. Daarnaast heb ik wat ‘ nieuw’ kleding gekocht! Hopelijk helpend om wat prettigere in m’n lijf te gaan zitten! Alle andere dames ook succes met deze struggle!