8 Reacties
3 maanden geleden
100 water sowieso niet; de formule is altijd 30 ml met 1 schepje.
Dus dan zou het 90 ml zijn met 3. Dan wordt het uiteindelijk gemengde product ongeveer 100 ml.
Maar ik vind dat nog best veel voor zijn leeftijd, zou eerst met 60 beginnen de eerste keren en eerst eens kijken hoe dat gaat.
En dan over op 90, maar dan kan ie wat rustiger wennen en valt het minder zwaar op de maag.
3 maanden geleden
Reactie op DemiJJ
Gisteren heb ik 100 gegeven, volgens verpakking wel 90 water en 3 scheppen ...
Als je het idee hebt dat ie er goed op reageert dan is het prima! Maar dacht dat je nog moest beginnen, en dan kan een kleiner flesje fijner zijn.
Maar nogmaals, als die 90+3 goed gaat, dan prima toch!
3 maanden geleden
Wij zitten ook hoger dan als we de berekening gebruiken en dat komt van het consultatiebureau af. Dus ik zou inderdaad lekker 100 pakken 😊
Wij maakte dan 120 ML water + 4 schepjes en gooide we 20 ml eruit. Er blijft dan iets meer dan 100 in de fles zitten maar dit komt door het poeder .
En anders zou ik dit schema ongeveer aanhouden;
3 maanden geleden
Je geeft idd 90 ml water emt 3 schepjes, dat wordt 100 ml. Wij bieden die 100 ml gewoon aan en kijken hoeveel hij drinkt, dat verschilt van 60ml tot hele flesje leeg.
Momenteel zitten wij op ± 8 voedingen per dag; overdag om de 3 uur en snachts op verzoek, maar hij komt nog om de 4 uur (vannacht voor het eerst 5!). Hij komt dagelijks flink boven zijn hoeveelheid uit, hij weegt ergens tussen de 3.5 en 4 kg en mag dan dus 525 a 600 ml. Maar vaak zit hij boven de 600, wel altijd onder de 700. 😊
3 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Je geeft idd 90 ml water emt 3 schepjes, dat wordt 100 ml. Wij bieden die 1 ...
Die hoeveelheid baseer je gewoon op hemzelf, forceer het niet als hij het flesje niet opdrinkt en als hij teruggeeft, was t net ff te veel. Geen een kindje is hetzelfde daarin, dus volg hem en je gevoel (en wat minder het cb 😆)
3 maanden geleden
Wij volgde Maud met flesvoeding (dat is blijkbaar bij veel kraamzorg organisaties eindelijk ook de norm!)
Dus niks verplichtingen met zo veel MOET je kindje drinken nee, maak maar een flesje van zoveel ml water en dan t poeder erbij (je houd dus de ml water aan zoals op de verpakking staat en niet de uiteindelijke ml inclusief voeding!) en kijk dan maar hoe veel je kindje drinkt.
Drinkt hij/zij t niet helemaal op dan is dat prima. Drinkt hij/zij t wel op dan kun je de volgende dag bijvoorbeeld kijken of ophogen nodig is als ie eerder zou komen dan de 3 uur.
Dat deden we bij Maud na de bv. Ze sliep er niet beter van in de nacht of kwam er niet veel later van dan met borstvoeding.
T is sowieso een fabel dat kunstvoeding dit effect zou hebben 😝
Als ik ga kijken naar Yinthe die 6 tot 7 uur in de nacht er nu al tussen kan laten met bv en Maud dat ook niet deed ligt t echt aan je kindje hoe goed ze t doen op voeding haha
Maud slaapt nog steeds niet iedere dag door en is bijna 3😝
3 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Wij volgde Maud met flesvoeding (dat is blijkbaar bij veel kraamzorg organi ...
Heb net 100 gegeven, bleven paar slokken over, nu inderdaad maar afwachten hoe veel tijd hij er tussen laat.
Hoop dat hij de nachten net zoe doe als nu of beter😜
Vriendin heeft dochtertje vanaf begin fles gegeven en die sliep idd wel door na paar weken, dus zou leuk zijn als dat hier ook gaat gebeuren maar ga er maar niet vanuit 😜🤣