19 Reacties

één maand geleden

Wij hebben ook zoiets maar niet zo eeg dat ze zolang huilt maar wat ik doe ik baker haar in en ze valt gelijk in slaap die van mij is nu ook 4 weken oud

één maand geleden

Hier exact hetzelfde helaas. Het is zo zwaar… Ik heb baby hele avond tot middernacht in m’n armen vast en enige wat haar dan stil krijgt is als ik met haar ga lopen. Bij haar is het wel echt darmkrampjes want dat hoor en merk ik gelijk na een voeding

één maand geleden

Ik heb dit bij onze oudste zoon ook gehad en het was vreselijk zwaar. Precies dezelfde tijd ook. Niks werkte. Achteraf denk ik reflux en inderdaad prikkel verwerking. Onze jongste zoon is nu 3 weken (bijna) en die heeft het niet. Terwijl onze oudste nogsteeds rond 19u echt de dag moet verwerken en soms zelfs nog even moet huilen omdat de dag te druk was. Het is zwaar, maar hou je vast aan de gedachte dat je niks fout doet, en je kindje dus echt gewoon kan huilen om te verwerken. Probeer wat los te laten en je kindje dicht bij je te houden. Misschien kan een draagzak/doek je hierbij nog een beetje helpen? Veel succes mama! Je bent niet alleen. 😘

één maand geleden

Wij hebben dit bij onze eerste gehad, en ik kan me goed voorstellen dat je een beetje radeloos bent. Uiteindelijk weten we nog steeds niet wat er nu was (waarschijnlijk inderdaad het verwerken van de dag) maar toen hij 8 weken was nam het in eens heel snel af en ging het veel beter. Wat ons er doorheen hielp is dat steeds 1 van ons om de dag bij hem bleef zitten of hem vast hield totdat hij rustig in slaap viel. Zo kan je beide af en toe wat bijkomen, en degene die niet bij de baby zit kan koken of schoonmaken of gewoon even niets. Zorg wel dat je je telefoon bij de hand hebt want mocht jezelf een slechte dag hebben en het niet volhouden door je eigen emoties dat je je partner kan vragen om te wisselen. Heel veel succes!

één maand geleden

Het klinkt wel als clusteren (troost aan de borst) in de vorm van prikkelverwerking en voldoen aan een zuigbehoefte.

één maand geleden

Reactie op MarionWe

Wij hebben dit bij onze eerste gehad, en ik kan me goed voorstellen dat je ...
Dit is hoe mijn man en ik het nu ook een beetje doen. Alleen moet mijn man weer beginnen met werken en dan heeft hij wisselde diensten. Nual spannend 🥲 Gelukkig weet ik dat het na een paar uur wel rustig word

één maand geleden

Dit klinkt toch echt als clusteren. Troost zoeken aan de borst voordat ze de nacht ingaan. Ik zou er toch als het kan aan toe geven. Dat werkt het best. Op de bank met een serietje en baby aan de borst. Je verschuift daarmee het probleem niet. (In mijn ervaring). Mocht het niet lukken dan een draagdoek pakken. Dat helpt vaak ook wel

één maand geleden

Zou het aan de borst gewoon een avondje proberen, in het ergste geval slaap je een keer ellendig laat en doe je de dag erna 15 dutjes. Hier ligt onze zoon ook vaak een paar uur aan de borst 's avonds, hij drinkt niet heel de tijd actief en valt tussendoor vaak even in slaap. Of het nu die paar slokjes zijn of gewoon de troost en dichtbij je zijn weet ik niet, maar dit scheelt hem en ons heel veel stress dus het is wel goed zo. Ik heb er meestal wel een tepelhoedje op 's avonds, hij hapt niet altijd netjes aan (was sowieso drinken met tepelhoedje nog aan het afbouwen) en dan overleven mijn tepels het ook nog 😉

één maand geleden

Reactie op Lindsay222

Zou het aan de borst gewoon een avondje proberen, in het ergste geval slaap ...
Oh en die van ons gaat er dus niet later van slapen uiteindelijk! Ik wissel gewoon ieder uur ofzo van borst (vaker als hij actiever drinkt en het even op voelt) en dan meteen tepelzalf erop.

één maand geleden

Kijk eens op verhuilen.nl Zij heeft bij ons de Kraamzorg gedaan en is helemaal thuis in het huilen / verhuilen. Wij hebben enorm veel aan haar gehad. Wellicht dat zij iets voor jullie kan betekenen.

één maand geleden

Ik ga het gewoon maar proberen dan! Aanleggen en kijken wat het doet, ik hoop voor haar gewoon heel erg wat rust te kunnen creëren

één maand geleden

Oef hier nu ook twee van zulke avonden gehad. Gelukkig dat ik dit topic lees met herkenning! We twijfelden gisteren op een gegeven moment zelfs of we niet de HAP moesten bellen, omdat het zo hysterisch was. We dachten dat ze ontzettende pijn moest hebben en niets hielp. Uiteindelijk een rondje in de draagdoek geprobeerd en toen sliep ze heerlijk. Eenmaal thuis gewoon weer hysterisch. Na de voeding van 23:30 is ze eindelijk rustig geworden. De dag ervoor gaf ik er aan toe door haar steeds aan de borst te laten, maar toen twijfelden we weer of dat oke was (verzuip ik haar niet?). Toen was ze ook na de laatste voeding weer rustig. Als het weer gebeurt ga ik er maar comfortabel bij zitten met een serietje en me laten bedienen 🤭

één maand geleden

Reactie op Adventuretime

Oef hier nu ook twee van zulke avonden gehad. Gelukkig dat ik dit topic lee ...
Verzuipen kan echt niet! Gewoon de leegste borst aanbieden als het vooral om zuigbehoefte gaat. ☺️

één maand geleden

Hier hetzelfde. Dezelfde tijden ook ongeveer. Niks helpt om hem echt rustig te krijgen. Wij geven kunstvoeding dus ik kan hem niet blijven voeden. Echt heel pittig!

één maand geleden

Hier ook hoor! En wij geven kunstvoeding. Bij m’n dochter 2,5 jaar geleden was dit precies zo. De dag verwerken, ‘s avonds hebben ze vaak meer last van krampjes etc. Over een paar weken wordt het beter. Kan me herinneren dat het toen nog rond 18.00/19.00 uur even was, maar niet de hele avond meer. Lekker troosten en bij je nemen. Al werkt hier ook bijna niks hoor haha. Soms doen we hem nog even in bad voor de laatste fles, dit helpt ook🥰

één maand geleden

Wij geven flesvoeding. Maar hier hetzelfde. Bijna iedere avond tot 12 uur, half 1. Wij weten het af en toe ook niet meer. Smorgens en overdag hebben we er geen kind aan, zo rustig, lief en gezellig. Savonds heeft ie vaak krampjes en is hij huilerig. We geven ons er maar aan over, ik ga savonds eerder naar bed toe, zodat ik wel me 8 uur kan slapen en mijn man slaapt smorgens uit. Beetje ongezellig, maar zo komen we er wel. Uiteindelijk wordt het beter!

één maand geleden

Hier ook, dit is ons derde kindje en dit deden ze alle drie. Ik houd haar aan de borst, totdat ze een in slaap valt of totdat het voor mij niet meer dragelijk is. Ik smeer sinds kort mijn tepels in met kokosboter (tip van m'n lactatiekundige) en dat werkt veel beter dan lanoline. M'n man en ik wisselen elkaar savonds af zodat ze niet alleen bij mij is.

één maand geleden

Hi meiden! Ik lees jullie berichten en ik heb wel wat hulpstukken eventueel. Ons eerste kindje was een huilbaby vanaf dag 1. Hij huilde gemiddeld 18 uur per dag, en sliep in blokken van 20/30 min. Wilde ook alleen maar aan de borst (want, dan was hij rustig). Hij is opgenomen geweest op de huilbaby poli met 11 weken. Verborgen reflux bleek een kwaal maar vooral het niet slapen en constant voeden was ook een probleem. Wat wij mee kregen: 1. Rust reinheid regelmaat, 45 min wakker, (voeden spelen verschonen), slapen 2. Inbakeren met de Pacco doek. Lijkt zielig, is het niet! 3. White noise, via een app of een apparaat, keihard föhn geluid (maar echt hard) en constant aan vanaf slaap tot wakker. Zet maar eens keihard geluid aan als ze huilen, ze raken afgeleid van hun eigen ongemak! 4. Naast het bed zitten, 1 hand op het hoofd, 1 hand op zijn buik/borst 5. Weinig prikkels, niet teveel mensen, naar buiten, oppakken en neerleggen, constant methode veranderen 6. Speen! En ook vasthouden als het nodig is. Zuigen zorgt voor stress vermindering 7. Donkere kamer met slapen en troosten 8. Als niks werkt in eigen bedje, zorg dat ze slapen, draagzak, maxi cosi, auto whatever, slaap is belangrijk 9. Als voeden op verzoek niet werkt, via een schema of overgaan op flesvoeding (je faalt niet als je niet 6 maanden borstvoeding geeft) 10. Proberen om zelf rustig te blijven, kindjes voelen alles!

één maand geleden

Reactie op ElineB3

Wij geven flesvoeding. Maar hier hetzelfde. Bijna iedere avond tot 12 uur, ...
Dit doen wij precies hetzelfde haha! Ook met het slapen etc. Ook wij geven kunstvoeding, en het huilen duurt soms inderdaad wel van 6 tot 12u. Wel zijn wij ook aan het kijken of het geen kma is, vanwege andere klachten. Emma huilt ook veel overdag van de krampen, en heeft nog andere allergische klachten.