11 Reacties

25 dagen geleden

Welke jpb gebruik je? En hoeveel schepjes? Ik gebruik die van nutrition zit wat meer % jpb in dan in die van de Kruidvat bijvoorbeeld. Er staat 1-2 schepjes per 100ml maar ik merk dat bij ons iets minder dan 1 schepje op 180ml meer dan voldoende is. Misschien kun je uitproberen er wat minder schepjes in te doen zodat die toch wat dikker is maar het boertje niet in de weg zit ?

25 dagen geleden

Reactie op C.L

Welke jpb gebruik je? En hoeveel schepjes? Ik gebruik die van nutrition zit ...
Wij doen inderdaad ongeveer een half schepje maar. Bij nog minder had ik het idee dat het te weinig effect had. Wel die van de Kruidvat. Denk je dat het zinvol is om nog die nutrition te proberen en dan nog wat minder?

25 dagen geleden

Reactie op AnneM90

Wij doen inderdaad ongeveer een half schepje maar. Bij nog minder had ik he ...
Daar heb ik geen idee van. Je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen. Ik ben zowiezo geen fan meer van de Kruidvat eigen merk. Daar had ik eten en luiers van en het eten ging ze ineens super slecht op na 2 maanden en de luiers lekte ineens door nadat ze ze hadden “verbeterd”😅 Welke merk voeding geef je verder ?

25 dagen geleden

Wij hebben via de kinderarts de tip voor gelilact gekregen. Dit kun je online bestellen bij een Belgische apotheek. Wel even een beschrijving voor het maken nodig. Maar als je het eenmaal doorhebt werkr het super goed tegen het spugen.

25 dagen geleden

Reactie op Lovexsharon

Wij hebben via de kinderarts de tip voor gelilact gekregen. Dit kun je onli ...
Oe, thanks voor de tip! Lees online dat het veel wordt ingezet als alternatief voor JBP zonder de vervelende krampjes. Klinkt perfect 🙂

25 dagen geleden

Reactie op C.L

Daar heb ik geen idee van. Je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen. Ik ...
Wij geven Nenatal van Nutrilon. Ja ik lees veel slechte ervaringen van de Kruidvat luiers, gelukkig hebben wij daar wel positieve ervaring mee.

25 dagen geleden

Reactie op AnneM90

Oe, thanks voor de tip! Lees online dat het veel wordt ingezet als alternat ...
Ja klopt. Wij vonden dat echt een hele fijne tip. Onze oudste had verborgen reflux met een geïrriteerde slokdarm. Duurde wel even voordat we door hadden hoe we het moesten maken zonder klonten. Mocht je meer info willen laat maar weten. 😊

24 dagen geleden

Ons meisje krijgt Esomeprazol 10 mg per dag (op voorschrift van de kinderarts) en twee flinke scheppen nutriton op 180 ml. Heeft extreme verborgen reflux en sinds een maand hebben we de goede verhouding gevonden! Eerst biologische JBPM geprobeerd, maar ging heel slecht.. Heel balen dat dat niet werkte, aangezien we ook al vanaf dag 1 HIPP voeding gaven omdat dat volledig bio was. Maar nu met de nutriton gaat het goed!

23 dagen geleden

Groeit je kindje goed terwijl hij spuugt? Onze tweede spuugt heel de dag door. Maar ze heeft er niet heel veel last van en groeit goed dus wij nemen dat voor lief ( en extra doekjes gekocht haha) en geven dus geen jbpm. Daar kunnen ze idd dus ook problemen van krijgen zoals niet boeren, krampen en verborgen reflux. Maar als je kindje niet goed groeit snap ik dat je weinig keuze dan hebt. Tip van onze kraamhulp zorg dat bij boertjes laten altijd armen omhoog zijn en lijfje kan uitstrekken dan komt de lucht makkelijker los naar boven.

22 dagen geleden

Reactie op fiume

Groeit je kindje goed terwijl hij spuugt? Onze tweede spuugt heel de dag do ...
Ja hij groeit wel goed nog. Maar had wel het idee dat ie last van t spugen had. Op momenten dat ie meer spuugt, lijkt ie het drinken vervelender te vinden. Goeie tip. Dankje.