13 Reacties
5 maanden geleden
Hi! Als je partner niet in Nederland geregistreerd staat dan kan hij het kind volgens mij niet erkennen. Ik heb hetzelfde probleem. Bij de gemeente gaven ze aan dat het niet mogelijk is, zolang hij geen BSN nummer heeft. Mijn partner komt echter van buiten de EU, als die van jou uit Frankrijk komt is het misschien wel weer anders! Ik zou gewoon even contact met de gemeente opnemen zodra ze wel bereikbaar zijn. Dan weet je waar je aan toe bent, zo veel tijd heb je niet meer 😬
5 maanden geleden
Een erkenning moet wel mogelijk zijn. Mijn man komt uit Panama en heeft onze dochter erkend toen wij nog niet getrouwd waren. Dit was echter wel een heel groot gedoe omdat ze bang zijn voor schijnerkenningen.. ik vermoed dat dit met een vader uit Frankrijk wellicht wat minder lastig zal zijn.
Wij moesten allerlei bewijzen van onze relatie voorleggen, foto’s van samen, vliegtickets, bewijs van telefonisch contact etc. We moesten ook beiden fysiek aanwezig zijn bij de gemeente om de erkenning te kunnen doen. Overige documenten die ze verder van hem nodig hadden waren zijn geboorte akte en een bewijs van ongehuwdheid (om dus te bewijzen dat hij niet al een andere vrouw had o.i.d). En zijn paspoort natuurlijk. Dat was het geloof ik!
Hier zijn bij ons best wel wat weken overheen gegaan dus de erkenning is pas voltooid toen onze dochter al geboren was. In eerste instantie stond ik dus als enige ouder genoteerd en later is daar de vader bijgekomen.. hopelijk heb je hier wat aan!
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Hi! Als je partner niet in Nederland geregistreerd staat dan kan hij het ki ...
Dit moet wel kunnen, heb ik ook gedaan met een oudere dochter. (Zie mijn reactie hieronder)
De vader in dit geval kwam ook van buiten de EU. De documenten moeten in dat geval wel allemaal gelegaliseerd worden en vertaald door een beëdigde vertaler. Bij een vader uit Frankrijk is dit vermoedelijk niet nodig
5 maanden geleden
Reactie op Inge Gomez - Kooi
Dit moet wel kunnen, heb ik ook gedaan met een oudere dochter. (Zie mijn re ...
Wel? Ongelofelijk dat ze bij mijn gemeente dan zo stellig zeggen van niet… Dat maakt me echt boos. Ik ga er gelijk achteraan. Ik las in een andere reactie hier dat het eventueel ook bij een andere gemeente kan dus ik ga mijn man zsm die documenten laten aanleveren en dan andere gemeentes benaderen. Dankjewel!❤️
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Wel? Ongelofelijk dat ze bij mijn gemeente dan zo stellig zeggen van niet… ...
Graag gedaan! En veel succes :)
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar wij zijn door gemeente Waalwijk goed geholpen!
5 maanden geleden
Hi! Ik heb dit vandaag eindelijk na 3 jaar voor elkaar gekregen! Wanneer je partner in nl aanwezig is, is het allemaal relating makkelijk. Hij moet met jou in persoon verschijnen. Idd met een verklaring dat je niet gehuwd bent, gelegaliseerd geboorteakte en paspoort. Wanneer je man er niet bij kan zijn, zoals bij ons, is het allemaal een stuk moeilijker en ligt het aan de welwillendheid van de gemeente. Bij ons betekend dit uiteindelijk dat we akte ongehuwdheid van mij, originele gelegaliseerde geboorteakte van vriend, en een gelegaliseerde volmacht waarbij vriend mij toestemming geeft naam te wijzigen. Al met al hoop werk maar ben dolgelukkig dat het eindelijk gelukt is. Succes!
5 maanden geleden
Bij ons is het gelukt! Afspraak bij een andere gemeente gemaakt en daar deden ze het zonder problemen. Mijn man hoefde alleen zijn (Marokkaanse) paspoort te laten zien, zelfs geen andere documenten! Zo raar dat het zo verschillend is per gemeente…
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Bij ons is het gelukt! Afspraak bij een andere gemeente gemaakt en daar ded ...
Wow, wat fijn voor jullie dat het gelukt is, maar wel heel bizar dat het zo verschilt per gemeente!
5 maanden geleden
Reactie op michellevl123
Wow, wat fijn voor jullie dat het gelukt is, maar wel heel bizar dat het zo ...
Ja vind ik ook! Maar je kan blijkbaar overal een afspraak maken dus dan maar gewoon blijven proberen tot je een gemeente vind die helpt 😅 is het bij jou nog gelukt?