11 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook op eigen initiatief gestart met pepti en heb nu een heel ander kind. Nu hopen dat het snel getest wordt zodat we het vergoed kunnen krijgen want die potten zijn echt duur

3 maanden geleden

Het is lastig omdat veel symptomen ook iets anders kunnen zijn. Achteraf denken we dat onze oudste dochter kma had, ze verdraagt melk nog steeds niet goed nu met 4,5 jaar. Onze jongste dochter had ook alle symptomen die je bescrhrijft, en we geven nu pepti. Ze lijkt dit goed te verdragen, maar heeft veel last van haar buik en diarree, en scheten, maar we denken dat dit krampjes zijn? Het blijft lastig allemaal. Ik las wel ergens dat de kans 80% is dat een zusje of broertje ook kma heeft (weet even niet meer waar).

3 maanden geleden

Hoi nou ik had exact het zelfde, ik ben na 3 weken neocate gaan geven gelijk een ander kind. Heb afgelopen maandag afspraak gehad bij de kinderarts en die zei ook dat het vaak wel zo is dat broertjes en zusjes het ook hebben. Dus ik zou gewoon proberen indd pepti op eigen initiatief en de kinderarts benaderen van je zoontje van destijds via een verwijzing vd huisarts. Ik heb op advies ook paar flessen pepti gegeven maar dit was bij m'n zoontje niet voldoende, nu bij m'n dochter ook niet. Het ging goed en na 9 flesjes weer drama. Dus dat was geen succes, nu weer neocate. Ze raadde dit toch aan wel te proberen omdat kids die pepti krijgen toch minder kans hebben op een volledige allergie na 4 jaar.

3 maanden geleden

Reactie op savagex1998

Hier ook op eigen initiatief gestart met pepti en heb nu een heel ander kin ...
Ze testen niet althans hier in het diak niet, ze geven gewoon en pas bij 1 jaar kan je een huidtest doen

3 maanden geleden

Mijn broertjes hadden het. Toen er een glas melk over zijn arm viel omdat hij dat wegsloeg, kreeg hij allemaal allergie bulten op zijn arm. Ze hadden ook allebei eczeem. Ik heb het dus niet gehad, maar ik voel mij wel veel beter nu zonder dierlijke melk. Altijd wel buikissues gehad. Bleek ook niet goed tegen gluten te kunnen. Mijn dochter bleek ook hetzelfde te hebben als ik. Daarna na 6 maanden eindelijk slapen en geen eczeem. Als je eens wat informatie wilt over eczeem en het holistisch oplossen ervan kijk dan op Instagram bij Tamara Harbers. Of lees meer over de lekkende darm

3 maanden geleden

Reactie op savagex1998

Hier ook op eigen initiatief gestart met pepti en heb nu een heel ander kin ...
Ja is bizar he. Hoelang zijn jullie nu bezig en wanneer merkte je verschil? Werd het eerst erger de klachten? Wij moeten 4 weken, en dan weer terug naar gewone voeding en dan daarna pas verhoeding.

3 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Het is lastig omdat veel symptomen ook iets anders kunnen zijn. Achteraf d ...
Het blijft zeker lastig. Heb je het idee dat ze meer last heeft nu van haar buikje?

3 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Hoi nou ik had exact het zelfde, ik ben na 3 weken neocate gaan geven gelij ...
Thanks voor je tips! Ik ga eens contact opnemen met de kinderarts van onze zoon.

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Mijn broertjes hadden het. Toen er een glas melk over zijn arm viel omdat h ...
Thanks voor je tip!!

3 maanden geleden

Onze dochter van 2,5 had ook koemelk allergie, inderdaad veel huilen, eczeem, leek altijd pijn te hebben. Dit is uiteindelijk getest bij een kinderarts en kregen we de kunstvoeding vergoed (en ben ik het uit mn dieet gaan halen- weet niet of je borstvoeding geeft?) Ik zou inderdaad zelf eens een flesje pepti of andere speciale melk proberen en dan na een dag eens kijken hoe ze reageert. Dan weet je het snel genoeg! En dan via kinderarts laten vaststellen. Maar ik zou ook zeker uitsluiten of er niet wat anders aan de hand is, pijn ergens? Reflux? Ons zoontje van 4 weken heeft nu ook eczeem en wat (normale ) krampjes. Maar dat huilen en oncomfortabele heeft hij niet, dus het zou ook goed kunnen dat een tweede kindje het niet heeft. Maar volg je gevoel want je voelt echt wel aan of het ‘normale’ baby krampjes / huilen/ pijn is, of dat er toch iets meer aan de hand is!

3 maanden geleden

Reactie op Happymom94

Het blijft zeker lastig. Heb je het idee dat ze meer last heeft nu van haar ...
Ja ze heeft wel meer last van haar buikje nu, maar voelt wel echt als veel lucht en geborrel in haar buik, vermoed niet dat het van de pepti is. We gebruiken de pepti nu 2 weken.