19 Reacties

9 dagen geleden

Wij zijn hier net mee begonnen! Tot nu toe gaat het goed. Ik heb niet het idee dat ze echt krampen heeft, is nog steeds gewoon vrolijk maar ze laat wel meer scheetjes. Dat valt op. Ik denk dat dat vanzelf wel weer ophoudt, die darmpjes moeten natuurlijk echt wennen aan andere voeding. Wij doen het heel langzaam. Eerst begonnen met 1 flesje met twee derde moedermelk en een derde kunstvoeding. Dat 2 dagen gedaan. Daarna 1 flesje met half half. Dat twee dagen gedaan. Daarna 2 flesjes half half, 2 dagen lang. En nu doen we 2 flesjes met 3 kwart kunstvoeding. Overmorgen voor het eerst een heel flesje kunstvoeding! Ik weet niet of het zo langzaam hoeft hoor, maar voelt fijn voor ons. Wij willen net liefst biologisch dus hebben gekozen voor Bio Albert Heijn. Dat is de goedkoopste van die bio is. Hipp is ook heel fijn, maar wel 2 keer zo duur haha

9 dagen geleden

Ik ben met mijn dochter vanaf 6 maanden 1 fles kunstvoeding gaan geven voor het slapen, hipp, na een maand nog een fles. Ze heeft licht wat eczeem gehad toen maar geen krampjes. Helaas liep mijn productie wel erg terug daarna en wilde ze rond negen maanden niet meer bij me drinken. Dat is dus wel een risico… hipp was niet altijd verkrijgbaar dus ze heeft ook nutrilon gehad en ook daar geen problemen mee gehad.

9 dagen geleden

Reactie op veeriekie

Wij zijn hier net mee begonnen! Tot nu toe gaat het goed. Ik heb niet het i ...
Oh wat fijn dat het tot zover bevalt! Dit klinkt een beetje zoals hoe wij het ook willen gaan doen. Ook rustig aan en dan zien hoe het gaat. Thanks voor je reactie!

9 dagen geleden

Reactie op Marcilio

Ik ben met mijn dochter vanaf 6 maanden 1 fles kunstvoeding gaan geven voor ...
Bleef je dan wel op het tijdstip van kunstvoeding geven kolven? Of dat niet?

9 dagen geleden

Wij doen dit al vanaf dat ze 8 weken is. Man geeft de droomvoeding om 23:00 met fles. Ik kolf dan om 21:00 en wat daar uit komt gaat bij de kunstvoeding. De verhouding is dus vaak verschillend, maar nooit een probleem geweest. Merk maakte wel uit. Nutrilon gaf meer krampjes dus nu al weken Hero en dat gaat perfect.

9 dagen geleden

Reactie op spacey

Wij doen dit al vanaf dat ze 8 weken is. Man geeft de droomvoeding om 23:00 ...
Bij ons gaat het ook met name om de droomvoeding. Goed om te weten dat verhouding ook niet heel erg uitmaakt. Heb je verschil gemerkt met doorslapen?

9 dagen geleden

Reactie op rbcca_x

Bleef je dan wel op het tijdstip van kunstvoeding geven kolven? Of dat niet ...
Nee dat niet, tenzij ik oncomfortabel was, ik moest toen wel vaak snachts kolven.

9 dagen geleden

Reactie op Marcilio

Nee dat niet, tenzij ik oncomfortabel was, ik moest toen wel vaak snachts k ...
En voor doorslapen deed dit bij ons helaas niets, dat verschilt heel erg per kindje. Zij is pas met 1.5/2 jaar gaan doorslapen

9 dagen geleden

En mag ik vragen hoe jullie de voedingen combineren? Want bijvoorbeeld een flesje maken van 90 + 3 en daarna aanvullen met borstvoeding tot de gewenste ml. In dezelfde fles? Dus gewoon de borstvoeding er bij gieten?

9 dagen geleden

Reactie op Pattyyyy

En mag ik vragen hoe jullie de voedingen combineren? Want bijvoorbeeld een ...
Dat heb ik wel zo gedaan. Onze dochter heeft een koemelkallergie en heb haar van volledige bv langzaam laten wennen aan de nutramigen, dat stonk zo dat ik het eerst maar gemengd heb 😅 eerst 30+1 en dan tot 100cc bv erbij en dat steeds verder uitbreiden, zo iedere 3-4 dagen meer kunstvoeding en minder borstvoeding. Werkte hier goed.

8 dagen geleden

Ik kolfde fulltime maar door gebruik van anticonceptie + flinke verkoudheid was mijn productie behoorlijk achteruit gegaan binnen een paar dagen. Toen flesjes aan gaan vullen met kunstvoeding. Wij zijn eigenlijk direct begonnen met 50/50 en ze dronk het gelijk goed. We hebben niet veel gemerkt qua krampjes, wel meer stinkende scheetjes en behoorlijke luiers 😂 (dat is wel heel anders dan borstvoeding luiers). We merken niet per se dat ze meer verzadigd is door kunstvoeding, meldt zich nog steeds vrij vaak, maar we voedden eerst ook op verzoek, dat is nu wel even wennen. Wij gebruiken gewoon Kruidvat, bevalt tot nu toe prima, alleen de verpakking is ellende.

8 dagen geleden

Ik zou het persoonlijk nooit mengen. Als je al tijdens een voeding een deel borstvoeding en een deel kunstvoeding wil geven dan zou ik eerst de borstvoeding geven en dan de kunstvoeding. Als er dan iets wordt gespuugd is het KV en als er iets overblijft is dat ook KV. Borstvoeding is toch beter dus zou ik in die zin prioriteren. Wij geven geregeld KV, maar doen dan de hele voeding KV. Dit omdat mijn productie extreem afneemt tijdens mijn menstruatie :-( en ook zodat ik soms snachts door kan slapen en m’n man kan voeden. Ik heb niet altijd zin om dan overdag daarvoor te kolven. We geven nutrilon. Dat gaat super goed! Geen krampjes maar wel iets meer poep. We geven 120ml+4 schepjes, dat is dan ongeveer 130ml. Die hoeveelheid krijgt hij ook +- wanneer ik gekolfde melk geef. Onze zoon slaapt trouwens niet langer op kunstvoeding.

8 dagen geleden

Reactie op Flower22

Dat heb ik wel zo gedaan. Onze dochter heeft een koemelkallergie en heb haa ...
Ohja fijn dankjewel! Hier is de reden precies een beetje omgekeerd. Helaas veel te weinig productie, maar kolf en wil graag geven wat lukt. Alleen soms moet ik 3/4x kolven voor 1 volle fles. En dat zorgt voor wat "druk" en dat het tegen gaat staan zeg maar. Terwijl als ik gewoon een flesje kan malen en die kan aanvullen met hetgeen wat ik heb, al is het bijv maar 40 cc, dan krijg hij in ieder geval toch wat borstvoeding binnen :) Weet jij toevallig of de gekolfde borstvoeding dan vanuit de koelkast bijgevuld mag worden? Of moet het dan eerst op kamertemperatuur zijn omdat het anders te koud is voor bij de warme fles?

8 dagen geleden

Reactie op Pattyyyy

Ohja fijn dankjewel! Hier is de reden precies een beetje omgekeerd. Helaas ...
Wat vervelend voor je dat je weinig productie hebt, snap dat het dan ook veel druk geeft. Dan lijkt dit een mooie oplossing zo! Andere optie is nog borstvoeding sparen en dan om de zoveel flessen 1 fles met borstvoeding. Maar zou vooral kijken wat voor jou het fijnste werkt. Ik maakte de kunstvoeding klaar met afgekoeld water, de borstvoeding er koud uit de koelkast bovenop en dan opwarmen in de flessenwarmer. Heb borstvoeding eigenlijk altijd koud uit de koelkast opgewarmd, ook bij mijn zoontje 2 jaar geleden. Volgens mij is dat geen probleem.

8 dagen geleden

Reactie op Marcilio

Ik ben met mijn dochter vanaf 6 maanden 1 fles kunstvoeding gaan geven voor ...
Hier hetzelfde gehad. Alleen onrust nam ook toe doordat je productie lager wordt als je gaat bijvoeden. Ik vond het een drama die combinatie. Het leek in het begin ideaal en daarna werd ze alleen maar onrustiger en kreeg ik mijn productie niet meer omhoog en moest ik na alle voedingen nog flesvoeding nageven

8 dagen geleden

Bij mijn dochter gewoon met 1 fles per dag overgestapt naar kruidvat huismerk. Helemaal niks van gemerkt ze deed het helemaal prima op die voeding en dronk veel sneller uit de fles dan die enorm lange borstvoedingsessies die ikmet haar had. Ik zou je dus niet te veel schrap zetten, kan ook gewoon vlekkeloos gaan.

7 dagen geleden

Ik gaf volledig borstvoeding en heb nu 3 van de 5 voedingen afgebouwd en die geven we nu als kunstvoeding. Ik ben voor die voedingen elke dag 10 ml per borst minder gaan kolven (om stuwing etc te voorkomen) en dat zijn we met de fles gaan geven en hebben we steeds iets meer aangevuld met kunstvoeding tot het een volledige voeding was. Het idee is dat ze dan aan de smaak kunnen wennen! Dat is bij ons heel goed gegaan. Bij ons wel iets minder poepluiers dan voorheen en als we dan een poepluier hebben, is hij vrij heftig haha! Dat schijnt een week of 2 nodig te hebben.

7 dagen geleden

Reactie op rbcca_x

Bij ons gaat het ook met name om de droomvoeding. Goed om te weten dat verh ...
Niet direct.. maar moet zeggen dat ze qua voeding ‘s nachts snel maar 1x rond 04:00 meer kwam en dat doet ze nu nog steeds met 12 weken. Denk dat ze nu gaat beginnen met misschien doorslapen omdat ze af en toe een uitschieter heeft tot 6u bijvoorbeeld.

7 dagen geleden

Hier ook inderdaad heel zoetjes aan gaan mengen met 2 schepjes en dan 60ml gekookt water en dan de rest bv, ongeveer 80ml. Baby is nu 14weken. Nu zitten we op 3 schepjes met 90 ml gekookt water en ongeveer 50 ml bv! Wij gebruiken BIO Albert Heijn merk.