12 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op LauraV25
1e keizernee, 2de vaginal. Mooi ervaring gehad. Ik zou nog een keer voor va ...
Is het toen spontaan begonnen of een inleiding?
10 maanden geleden
Twee vriendinnen eerste keizersnede en tweede vaginaal. Het kan prima! Gynaecologen zijn zo protocollair dat ze uit voorzorg adviseren om weer een keizersnede te doen. Maar het kan dus zeker wel
10 maanden geleden
Ik heb van de eerste een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging. De tweede is geboren dmv een vaginale bevalling. Kan echt prima! Ik kies deze keer ook weer voor een vaginale bevalling, persoonlijk vond ik het herstel bij een keizersnede behoorlijk pittig tov een vaginale bevalling. Na een keizersnede heb je echt 6 weken lang verplicht rust, niet autorijden etc, zelfs lopen was voor mij een uitdaging. Bij de vaginale bevalling liep ik de volgende dag in de rondte. Verschilt natuurlijk per persoon. Voor mij is de keuze nu niet moeilijk, en dat is dus met name ivm het herstel en dat ik nog 2 banjers heb rondlopen. Mocht je vragen hebben, laat t me vooral weten :-)
10 maanden geleden
Reactie op zwangerkindje3
Ik heb van de eerste een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging. De tw ...
Wat fijn om te lezen dit, hier ook eerste keer keizersnede gehad ivm stuitligging en dat ik het risico niet aandurfde. Maar ben nu zo aan het twijfelen, gelukkig nog ruim de tijd en denk dat het gevoel ook anders is aks het kindje nu goed ligt. Maar ik heb dus nooit weeën gehad oid dat vind ik wel heel spannend
10 maanden geleden
Ik zat destijds ook mega in dubio, mijn twijfels toen geuit naar de gynaecoloog (je moet sowieso rond de 34e week op gesprek bij t ziekenhuis), en zij gaf aan dat ik het gewoon mocht proberen. Zeker omdat ik toch medisch ben en in t ziekenhuis lig, kan er altijd nog gekozen worden voor een keizersnede. Ik heb het echt als heel prettig ervaren. Ik zei zelfs na de bevalling: dit doe ik zo nog een keer. Ik had ook geen weeën gevoeld en dat vond ik heel spannend, maar het was me zo’n onwijs mooie ervaring! Ik kan het je echt aanraden!!
10 maanden geleden
En mijn bevallen duurde gewoon 11 uur lang met flinke weeën van de tweede, dus heb er evengoed echt wat voor moeten doen. Maar als je twijfelt, probeer het die vaginale bevalling!
10 maanden geleden
Hier ga ik hopelijk ook voor vaginaal. Vorige x keizersnede. Was eigenlijk geplande ivm stuitligging maar kreeg toch eerder al weeen en had al flinke ontsluiting. Was dus al best een stuk op weg, maar wilde toch bij keuze keizersnede blijven. Ivm herstel hoop ik dat vaginaal nu gaat lukken!
10 maanden geleden
Reactie op citrus1987
Hier ga ik hopelijk ook voor vaginaal. Vorige x keizersnede. Was eigenlijk ...
Als hij/zij indaalt en goed ligt wil ik vaginaal bevallen. Bij niet indalen, stuit of instabiele ligging (de vorige draaide de laatste week nog 3 x) dan wil ik een sectio. Ik zie wel op tegen het herstel met alle kabouters thuis.