8 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb bij m’n eerste een helse bevalling gehad. Wel met ruggenprik, maar echt ALLES ging mis toen.. ik keek ook heel erg op tegen de bevalling, maar nu kijk ik gelukkig héél positief terug op mijn tweede bevalling. Ben ik bad bevallen, dus zonder ruggenprik. Tuurlijk had ik pijn op het einde, maar wist niet dat bevallen ook zo mooi kon zijn. Jij kan dit! ♥️

3 maanden geleden

Hoihoi, Klinkt ook alsof je te hard zal gaan voor een ruggenprik. Hebben ze lachgas ergens? Dat werkt snel en kort, misschien een idee voor jou. Eerste bevalling van 3 naar 10 cm ook in een uur, weeenstorm gehad. Nu tweede hetzelfde gegaan. Ergens was dit veel fijner want ondanks dat ik erg er tegenop zag dat het weer zo snel zou gaan, kan je jezelf ook makkelijker vertellen dat je dit kan, het waarschijnlijk kort duurt en je dit eerder hebt gedaan en kon. Ik schrok wel even en dacht daar gaan we weer, maar heb me vooral heel erg gefocust op het puffen en perspectief dat het wss snel voorbij zou gaan (al durf je dat ook niet helemaal te denken). Ik kijk er wel beter op terug dan vorige keer, toen was ik t echt ff allemaal kwijt en deze keer herkende ik de snelheid en pijn waardoor je je toch meer in regie voelt en minder schrikt

3 maanden geleden

Alsof ik het geschreven heb.. mijn 1e bevalling was er eentje zoals uit het boekje, maar de pijn is mij alle jaren bijgebleven en daardoor keek ik ook erg op tegen de tweede bevalling. Net als jij wilde ik geen ruggenprik en ook geen andere pijnbestrijding. Mijn tweede bevalling ging super vlot, na het breken van de vliezen meteen een weeënstorm. Ik raakte in paniek omdat ik niet meer op adem kon komen. Dat had ik de eerste bevalling niet. Ik heb toen wel om pijnbestrijding gevraagd, maar dat kon niet meer. Gelukkig hele goede ondersteuning gehad en met de juiste ademhaling toch weer de rust gevonden. Zo'n weeënstorm is gewoon heftig en ik was super blij dat ik al persdrang kreeg. Toen wist ik dat het bijna voorbij zou zijn. De verloskundige zei nog 'laat je lijf het werk maar doen' en ik dacht alleen 'ik ga zo goed mogelijk mee persen, want ik wil dit kind eruit 😂'. Ik heb mezelf tijdens de zwangerschap steeds met de gedachte getroost dat de tweede vast sneller zou komen en dat was ook zeker het geval in 2,5 uur. Weet niet of je hier iets aan hebt. Maar ik weet wel zeker dat jij dit kunt 💪🏻 net als de eerste keer.

3 maanden geleden

Bij de eerste ging het heel geleidelijk maar nu bij de tweede ook binnen een uur van 3 naar 10 cm. Vre-se-lijk. Ik zei geef me maar een ruggenprik, maar we hebben het ziekenhuis niet gehaald en ben thuis bevallen.

3 maanden geleden

Mijn eerste bevalling ging ook vrij vlot, 4,5 uur van regelmatige weeën tot geboorte. Ik vond de pijn ook heel intens, maar was het gelukkig wel snel vergeten. Afgelopen dinsdag voor de tweede keer bevallen in een uur en drie kwartier. Ik heb de weeën het eerste deel opgevangen met een tens en dat heeft me echt geholpen! Misschien nog een tip om die ergens te huren. Daarna ben ik het bevalbad in gegaan en dat gaf ook wel even verlichting, maar ik ga niet liegen: het laatste stukje was echt geen pretje 😅 Maar ook weer zo voorbij dus!

3 maanden geleden

Ik ben vorige week dinsdag bevallen van Yinthe. Ik vond de ontsluitingsweeen en dan de weeën storm daarvan 10x makkelijker dan de persweeën storm die ik gehad heb bij Yinthe. Ze was een sterrenkijker en kwamen daar pas achter toen ik eigenlijk al het hoofdje er uit aan t persen was haha. Dus dan schijnt t normaler te zijn dat je persweeën veel krachtiger zijn dan. Wist ik veel op dat moment ... Ik dacht ik kan dit niet maar tijdens t laatste stukje persen dacht ik ze MOET er uit en ik ga er voor! Dat heb ik indd gedaan haha 37.min geperst en een bevalling van minder dan 6 uur De weeën waren goed te doen om ze op te vangen thuis. Ik kreeg in de auto al wat persdrang dus wist dat ik eigenlijk geen optie meer had op pijnbestrijding wat eigenlijk wel de wens was na de bevalling van Maud (licht traumatische bevalling) Ik ben van 2 naar 10 cm gegaan in iets meer dan 1 uur en 3 kwartier en heb denk ik dik n half uur mijn weeenstormen moeten weg werken omdat ze dus die bocht niet goed kon maken. Al met al kijk ik heel goed terug op de bevalling en vond ik deze wel de pittigste bevalling van de 2 ondanks dat deze niet traumatisch was. Misschien ook omdat dit een natuurlijke bevalling was en geen inleiding zoals bij Maud. Daarna is bij mij ook alles in een goeie sneltreinvaart op gang gekomen qua borstvoeding en t herstel is gewoon zo veel fijner. En klinkt gek ondanks dat deze pittiger was zou m zo over doen!

3 maanden geleden

Ik ben twee weken geleden bevallen van onze tweede. Ben bij beide kinderen ingeleid. Bij de eerste ben ik met 7 uur bevallen en moest de gehele bevalling aan de weeenopwekkers. Bij de tweede moest is wederom aan de weeenopwekkers maar die hebben ze binnen een uur uit gezet omdat ik een gigantische weeenstorm had, en ook na de opwekkers bleef ik daar in.. vanaf het moment van weeen tot geboorte zat 2 uur en 45 minuten. Dus dit ging gigantisch snel. Heb ook weer bij deze bevalling geen pijnbestrijding gehad maar moet eerlijk zeggen dat ik deze bevalling heftiger heb ervaren. Denk omdat alles zo snel ging

3 maanden geleden

Mijn eerste bevalling was net als die van jou. Weeenstorm van 5 uur lang en daarna korte heftige pers fase. (Geen pijn medicatie kunnen krijgen door te snelle vorderingen). Net als jij nu ook echt bang voor deze bevalling, maar wat was dit een andere ervaring! Ik had nu ruimte tussen de weeen om te kunnen ademen en ook dat ik nu echt een wee op voelde komen en ook weer af voelde zakken, voelde als zo veel meer controle . Met 4 cm naar het ziekenhuis en eenmaal daar al op 7 cm, kreeg ik een remifentanil pompje. Eigenlijk niet nodig gehad, maar fijn dat ik die controle nu ook zelf had. Persen was weer kort (7 min) maar wel mega intens. Daarom ook wel echt pittige naweeen de afgelopen twee dagen, maar die nemen nu al flink af. Ik gun je echt zo een bevalling!