34 Reacties

vorig jaar

Ik heb het niet gedaan, wel de 1e. De arts van de cb gaf ook aan dat veel baby’s er last van hebben. Daarnaast zij. Onze baby’s de 1e generatie met die vaccinatie. Wel doen waar je jezelf goed bij voelt.

vorig jaar

Ik heb het wel gedaan. Vond het zonde om de eerste gegeven te hebben en dan niet door te gaan. Zelfde als eerste keer. Beetje diarree, maar niet veel meer. Alleen het eczeem speelde weer op, maar goed, dat is per kindje verschillend. Ze zeiden: je kunt ook een halve dosis nemen en dan een maand later weer. Nou liever dan in één keer dacht ik.

vorig jaar

Hier mazzel, beide keren geen last.

vorig jaar

Hier nergens last van gehad

vorig jaar

2de vaccin had hier de kleine veel meer poepen en echt huilerig. Eerste bijna geen bijwerkingen

vorig jaar

Bij beide geen bijwerkingen

vorig jaar

Eerste keer veel bijwerkingen, 2e keer amper.

vorig jaar

Onze kleine heeft nergens last van gehad, hooguit wat extra ontlasting, maar dat kan ook toeval zijn.

vorig jaar

De eerste keer heeft onze zoon na de vaccinatie de eerste 2 dagen flink gespuugd na iedere voeding en hij heeft een week lang last gehad van kramp en heel veel scheetjes laten. Na de 2de keer was het spugen een heel stuk minder, geen kramp en maar 2 dagen meer scheetjes.

vorig jaar

Eerste veel bijwerkingen, 2de niets 🤞🏻

vorig jaar

Reactie op CarolineF1986

Ik heb het wel gedaan. Vond het zonde om de eerste gegeven te hebben en dan ...
Is eczeem een bijwerking? Mijn kindje heeft er ineens last van.. heb je ook ergens meer informatie gevonden?

vorig jaar

Hier ook na de eerste last van bijwerkingen zoals veel spugen, na de tweede (nu 3 weken geleden) geen klachten gehad!

vorig jaar

Reactie op LindsayPV

Is eczeem een bijwerking? Mijn kindje heeft er ineens last van.. heb je ook ...
Ah, dat weet ik eerlijk gezegd niet.. je kunt bij Lareb kijken. Heb ik nog niet gedaan. Wij kunnen wat slechter ontgiften dan anderen en daarom komt het er via het grootste orgaan (de huid) uit in de vorm van huiduitslag. Maar het is vaak een opeenstapeling van dingen die eczeem veroorzaken. Niet persé alleen een vaccinatie

vorig jaar

Reactie op LindsayPV

Is eczeem een bijwerking? Mijn kindje heeft er ineens last van.. heb je ook ...
Nee dat hoeft niet. Eczeem kan opvlammen bij stress of ziekte of verandering in het weer(bijv temperatuur) en etc. Maar kunt het altijd melden bij het lareb.

vorig jaar

Wat is erg veel last? Hier juist beide keren mega positief! Yinthe poepte zeer slecht en door de eerste vaccinatie ging t naar om de dag ipv 10 dagen niet en dan laxeermiddel geven. De 2e gingen hier juist de krampen over in goeie rommels in de buik en makkelijker de scheetjes weg werken. Ze heeft meer last gehad met de 2e keer van de spierpijn van de dktp spuiten dan t Rota. Maar vind dat er te veel gefocust wordt op de zogenoemde horror verhalen en niet gekeken wordt naar de andere kant en de positieve dingen

vorig jaar

Ik zou het gewoon doen, nu ben je toch al door de pijn heen gegaan en was het ‘t waard. Als je kindje ziek wordt dan zul je het jezelf kwalijk nemen dat ze het tweede vaccin niet gekregen heeft. Tevens krijgen ze bij het tweede rota vaccin ook andere vaccinaties. Hierdoor was onze zoon goed van streek en hij heeft echt heel hard gehuild die dag. Paracetamol leek super goed te helpen! Dat hebben we om de 8 uur gegeven (120 mg). Toen die er eenmaal inzat was hij een stuk rustiger. De volgende dag was alles voorbij. Alleen extra luiers. Laat je niet gek maken door enge verhalen!

vorig jaar

Met de eerste keer druppels viel het in zijn krampjespiek, dus dit was toen al pittig. Met de tweede keer (twijfelde ook heel erg) was hij in de middag een uur echt heel erg aan het huilen, mocht ook niet aan zijn buikje komen. Maar uiteindelijk gelukkig daarna geen last meer van gehad, maar heel erg blij dat we er nu van af zijn!

vorig jaar

Onze kleine krijgt volgende week de tweede dosis tegelijk met twee vaccinaties (inentingen) dus wordt lastig om onderscheid te maken in of het aan Rota ligt of aan de andere vaccins. Krijgen jullie kindjes ze niet tegelijk? Ik vind drie vaccins in één keer ook best veel namelijk…

vorig jaar

Reactie op MitsuEvoIIX

Wat is erg veel last? Hier juist beide keren mega positief! Yinthe poepte z ...
Weet dat niet iedereen een negatieve ervaring heeft, dus ben ook eigenlijk meer op zoek naar bevestiging dat de 2e dosis minder bijwerkingen geeft. Onze dochter heeft erg veel last gehad van diarree, spugen en buikpijn. Luiers lekte elke keer door, in plaats van mondjes terug geven werd het projectiel braken en haar buik stond constant op trilstand. Voor het vaccin kwam ze 1x per nacht voor een voeding en sliep ze in de co sleeper, erna wilde ze bijna niet meer in de co sleeper en sliep ze dus veel op mij snachts. Ze was ook veel meer aan het huilen. We hebben nu eindelijk ons vrolijke meisje weer terug, dus kijk gewoon heel er op tegen het 2e vaccin.

vorig jaar

Heb het eigenlijk niet echt gemerkt. De 1e dosis had ze de volgende dag wel wat diarree, maar was ook in de krampjes piek. 2e dosis kwam bij ons ook tegelijk met de twee vaccinaties dus kan niet zeggen aan welk vaccin het ligt. Ze was wat huilerig en dronk slecht, maar was met een weekje wel over. Geen diarree dus deze keer!