21 Reacties
2 jaar geleden
Beste lnge
Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik woon in Tanzania met mijn ook lokale man. Ook hier is het niet gebruikelijk dat de man, of überhaupt iemand, bij de bevalling is.
Door de toch kwakkelende gezondheidszorg hebben wij er voor gekozen dat ik in nl ga bevallen. Dit heb ik met onze 1e ook gedaan, zonder partner maar met mijn moeder. Dit was heel moeilijk, maar op het moment supreme was ik heel blij dar mijn moeder er was. Toen het eenmaal achter de rug was kwam de leegte dat mijn partner er niet bij was. Heb toe wel gezehd dat ik wel.echt wou dat hij er bij een volgende bij zou zijn. Dot was ook het plan (ik ga weer in nl bevallen en we zouden samen gaan dit keer), maar hij is enkele maanden geleden ernstig zien geworden (nierfalen) waardoor hij 3x per week dialyse nodig heeft en niet weg kan. Er is ook geen nl.zorgverzekering die hem aanneemt en dat is nodig voor een visum, dus wij hebben geen optie. Heel.zwaar allemaal.
Ik vermoed dat jij wel een zorgverzekering/expatverzekering hebt? Zou in nl bevallen met partner een optie zijn? Bij mij wordt alles vanuit de expatverzekering vergoed, inclusief 75% van vliegreis. Of bevallen in privékliniek wat de verzekering (deels) dekt? Vaak kan dit als je kunt aantonen dat de zorg elders ontoereikend is.
Hoe dan ook, succes!
2 jaar geleden
Wat een nare situatie! Ik zou echt voor elk geld in de wereld mn man erbij willen hebben. Bij onze eerste was het ook de mooiste dag uit z’n leven en ik zou niet weten wat ik zonder z’n steun had gemoeten.
Snap dat het financieel lastig kan zijn, maar als het even kan, echt doen.
2 jaar geleden
Pfoee wat lastig zeg. Ik heb geen ervaring zonder partner, maar ik zou het geld er denk ik wel voor over hebben als het de enige optie was om een geliefde (en het liefst de vader) erbij te hebben. Zowel tijdens de bevalling als in de dagen erna is dat zooo fijn en belangrijk om te kunnen delen. Tijdens de bevalling had ik m'n moeder waarschijnlijk ook erg fijn als steun gevonden ipv mn vriend, maar het moment dat je kindje eruit komt en de dagen erna (die lag ik in het ziekenhuis, want dat is beleid waar ik woon) was de aanwezigheid van mn vriend wel echt van hele grote waarde.
Dus mijn advies is: zoek naar een alternatieve manier om te bevallen of overweeg toch de om het geld te investeren als dit zonder lening mogelijk is 😘😘
2 jaar geleden
Ik heb niet zoiets meegemaakt, maar even out of the box: misschien kun je een oproep doen op social media en wil een Nederlandse verloskundige wel vakantie in Panama en je thuis laten bevallen?
2 jaar geleden
Reactie op Pero
Hoi Inge, ik kan me heel goed voorstellen dat jij jouw partner bij de beval ...
Dankjewel voor je reactie! Nee daar heb ik nog niet aan gedacht… misschien iets om over na te denken inderdaad
2 jaar geleden
Oh wat lastig zeg… Dit zou ik ook heel moeilijk vinden. Ik hoop dat je een manier vind om hem erbij te kunnen laten zijn! ❤️ eventueel toch in Nederland bevallen als dat een optie is misschien?
2 jaar geleden
Reactie op Malita
Wat een nare situatie! Ik zou echt voor elk geld in de wereld mn man erbij ...
Hoi Malita, dankjewel voor je input 🙏🏻 voor hem is het ‘normaal’ dat een man er niet bij is, hij weet niet anders. Maar ik denk ook dat hij het ontzettend bijzonder zou vinden om erbij te zijn
2 jaar geleden
Reactie op Paradise
Beste lnge
Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik woon in Tanzania ...
Bedankt voor je reactie! Wat ontzettend jammer dat je partner er nu de tweede keer ook niet bij kan zijn en dat hij ziek is natuurlijk:(
Helaas heb ik geen verzekering, hier lokaal kan dat pas als ik een permanente verblijfsvergunning heb en op dit moment heb ik nog een tijdelijke. Via een Amerikaanse aanbieder was het wel mogelijk maar ontzettend duur en ook dan zou nu de zwangerschap niet gedekt worden…
Helaas komt daarom ook in NL bevallen duurder uit dan in de kliniek.. de tickets zijn al duurder, maar dan missen we ook een hele poos inkomsten (eigen bedrijfje) wat natuurlijk ook meetelt.. helaas dus voor ons ook geen optie..
Heel erg bedankt voor het meedenken en voor jullie ook heel veel succes, sterkte voor je man en liefs
2 jaar geleden
Reactie op Zomer21
Pfoee wat lastig zeg. Ik heb geen ervaring zonder partner, maar ik zou het ...
Dankjewel voor je reactie, gaan we zeker meenemen in de overweging 🙏🏻
2 jaar geleden
Reactie op Stroopwafels
Ik heb niet zoiets meegemaakt, maar even out of the box: misschien kun je e ...
Bedankt voor je reactie, ik denk dat dit uiteindelijk duurder zal uitkomen aangezien een vliegticket al erg duur is.. daarnaast zullen we haar dan moeten betalen voor de uren dat ze bereikbaar moet zijn natuurlijk.. daarnaast is een thuis bevalling hier ook niet legaal 😅🤣 dus vermoed dat dit geen optie voor ons is. Toch bedankt voor je out of the box idee 🙏🏻
2 jaar geleden
Reactie op AnoniemLwd
Oh wat lastig zeg… Dit zou ik ook heel moeilijk vinden. Ik hoop dat je een ...
Bedankt voor het meedenken!! Ik hoop ook dat het gewoon gaat lukken samen… in NL hebben we wel kort overwogen maar alles bij elkaar komt dat al duurder uit dan hier in een kliniek..
2 jaar geleden
Reactie op Veno
Wat een ingewikkelde situatie! Is thuis bevallen misschien een optie?
Helaas is dat hier ook niet legaal :( had ik inderdaad wel nagevraagd, leek me eigenlijk het fijnste (als het zonder complicaties gaat natuurlijk)
2 jaar geleden
Wat een naar dilemma! Wij wonen in Abu Dhabi en daar mag mijn partner er wel bij zijn. Dus geen persoonlijke ervaringen.. Maar zou je mogen videobellen gedurende je bevalling? Absoluut geen ideale situatie, maar dan kan hij er toch voor je zijn.
Is het overigens wel toegestaan dat er een vrouw bij is? Dus een vriendin of familielid?
2 jaar geleden
Reactie op LR87
Wat een naar dilemma! Wij wonen in Abu Dhabi en daar mag mijn partner er we ...
Bedankt voor je reactie!
Nee een vrouw is ook niet toegestaan helaas :(
2 jaar geleden
Hi lieve mama’s, ik weet niet of dit hier mag dus zo niet wijs me er alsjeblieft op!
Aangezien een van jullie met het idee kwam om voor bovenstaande een crowdfunding op te zetten, heb ik dat inderdaad maar gedaan. Voor ons is het helaas op geen andere manier mogelijk om de bevalling samen te kunnen meemaken… mochten er hier mama’s zijn die een kleine donatie willen doen, zijn we daar onwijs blij mee! Alvast bedankt 🙏🏻
https://gofund.me/1f6e2c6d
2 jaar geleden
Reactie op Inge Gomez - Kooi
Hi lieve mama’s, ik weet niet of dit hier mag dus zo niet wijs me er alsjeb ...
Zelf kan ik helaas niet doneren ivm shv maar ik ga dit wel voor je delen op mijn socials, wie weet helpt het! ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Inge Gomez - Kooi
Hi lieve mama’s, ik weet niet of dit hier mag dus zo niet wijs me er alsjeb ...
Ik hoop dat je een optie vindt om het geld te sparen ik gun jullie het beste. Laat dit duidelijk zijn! maar waarom moeten anderen betalen je had hier van te voren over na kunnen denken en uit kunnen zoeken hoe het daar zit. Waarom zouden anderen voor jullie dromen moeten betalen? Iedereen heeft kosten jullie dus ook, maar hier is niet over nagedacht voordat jullie een kindje wilde
2 jaar geleden
Reactie op Stefizelaar
Ik hoop dat je een optie vindt om het geld te sparen ik gun jullie het best ...
Dit moet niet, het is een open vraag die ze stelt ☺️ ik heb ook wel eens familie leden gehad die bij sprongen zodat ik iets heel speciaals kon doen (deelnemen aan een Europees kampioenschap). En zo zijn er ook allerlei succesvolle goede doelen of fundraising acties waar talloze mensen doneren die de degene waarvoor het is niet persoonlijk kennen. Mensen willen soms graag iets voor een ander doen, zonder eigen belang. Dus vragen staat vrij toch, je hoeft er zeker niet aan bij te dragen als je daar geen behoefte aan voelt. ☺️