3 Reacties

4 maanden geleden

Nog geen ervaring mee, weet niet of je t al gedaan hebt maar vraag wel ff na bij het zkh waar je wil bevallen of ze de epidural light/walking epidural aanbieden; ik was vrij enthousiast over deze, om erachter te komen dat ie nog amper aangeboden word🥴 Remifentanil wil ik zelf liever niet aan beginnen, gezien je d’r suf van kan worden, de baby het ook binnenkrijgt en de lange termijn effecten op de baby nog niet bekend zijn..

4 maanden geleden

Bij de eerste bevalling heb ik ivm een weeenstorm een walking epidurale gehad. Daar zitten natuurlijk wel dezelfde risico's aan als een normale epidurale qua plaatsen en ook wel wat verhoogd risico op koorts, maar dat was het mij waard. Ik vond het fantastisch! De pijn was snel weg, maar niet helemaal zodat je evengoed wel nog voelt wat je lichaam doet. Het voelt meer ongemakkelijk. Je mag ook gewoon nog uit bed en alle posities innemen. Ik heb uiteindelijk heel veel tijd op een bevalbal doorgebracht. Ik vroeg wel steeds hulp aan mijn man met lopen want hoewel je je benen wel voelt, voelt het een beetje alsof ze slapen dus ik vertrouwde ze niet 100%. Zoals eerder al wordt aangegeven bieden nog maar zeer weinig ziekenhuizen deze variant aan. Zonde!

4 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste bevalling een pompje gekregen toen ze weeenopwekkers gingen toedienen na 16 uur weeen te hebben weggepuft en de ontsluiting niet verder ging. Eerlijkheidshalve werd ik er redelijk suf van maar had niet echt het idee dat het de pijn verminderde. Uiteindelijk keizersnede gekregen en daar gewoon een ruggenprik gekregen. Die was fantastisch! Gelijk pijn vrij en die prik totaal niet gevoeld. De epidural light nooit gehad, maar volgens een vriendin van mij die een paar maanden geleden is bevallen was dat ook echt een uitkomst tegen de pijn.