12 Reacties

5 maanden geleden

Hier de uitdrijving op handen en knieën gedaan, ging snel en zonder hechtingen vanaf gekomen. 👍🏻

5 maanden geleden

Reactie op jinglebell

Hier de uitdrijving op handen en knieën gedaan, ging snel en zonder hechtin ...
Dit is ook een houding die ik graag zou willen proberen! Fijn om te horen dat je hier een goede ervaring mee had 😊

5 maanden geleden

Ik ben van de eerste op handen en knieën in bad bevallen en vond dit heel fijn! Van te voren had ik dit filmpje op insta gezien wat ook heel mooi laat zien wat de stand van je knieën kan doen bij het laatste stukje: https://www.instagram.com/reel/C1eKpx7IJsr/?igsh=MTZxOGg4M3piYXFjMg==

4 maanden geleden

Reactie op jinglebell

Hier de uitdrijving op handen en knieën gedaan, ging snel en zonder hechtin ...
Ik wil dit ook heel graag proberen. Ivm zeer ernstige bekkeninstabiliteit alles behalve op mn rug! Vanaf welk moment ben jij op handen en knieën gaan zitten? (Aangezien persen een uur kan duren hahaha)

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik wil dit ook heel graag proberen. Ivm zeer ernstige bekkeninstabiliteit a ...
Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat dit een goede houding is ivm de zwaartekracht ook!

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Ik ben van de eerste op handen en knieën in bad bevallen en vond dit heel f ...
Gaaf om te zien, thanks!!!

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat dit een goede houding is ivm de zwa ...
Ja plat op je rug geeft het beste zicht voor het personeel en vraagt iets minder van je, omdat je ligt. Maar verder is het de minst natuurlijke houding om te bevallen😂 en aangezien mijn bekkenregio al zo ontzettend veel pijn doet, voelt het ook helemaal niet logisch! En als dan de zwaartekracht ook nog eens meewerkt, helemaal top ✌🏻 Een baarschelp lijkt me ook wat, maar gewoon nergens een site kunnen vinden om hem te huren🙄 Baarkruk heb ik ook in het bevalplan staan. Ik hou nn opties open, zo lang het maar niet op mn rug is 😆

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ja plat op je rug geeft het beste zicht voor het personeel en vraagt iets m ...
Ja, ik moet zeggen dat ik me nog (te) weinig verdiept heb in alle houdingen. Hoop hard dat een bad bevalling mag lukken en wil graag een fitnessbal binnen bereik omdat dit ook wel prettig schijnt te zijn voor weeën. En dan inderdaad op handen en knieën of wat ik ook voorbij zie komen op insta: gehurkt. Maar we moeten het maar even zien, wat kan en wat lukt 😊

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik wil dit ook heel graag proberen. Ivm zeer ernstige bekkeninstabiliteit a ...
Ik direct vanaf persdrang. Was goed vol te houden omdat ik in deze houding gewoon de minste pijn had.

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, ik moet zeggen dat ik me nog (te) weinig verdiept heb in alle houdingen ...
Ja voor het hurken heb je dan een baarschelp. Zie tig sites voorbij komen (24Baby, Ouders van nu etc) die het aanraden, maar waar je er een kan huren?! 😆 Ik had me er ook niet in verdiept de vorige keer, maar vorige week bij de fysio zei ik, Hoe ga ik dit doen op mijn rug?! 😱

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ja voor het hurken heb je dan een baarschelp. Zie tig sites voorbij komen ( ...
Ja, kan ik me voorstellen als je zoveel pijn hebt! Ik ga gelijk ff googelen naar zo’n baarschelp, nu ben ik wel benieuwd natuurlijk 😅

4 maanden geleden

Beide keren baarkruk. Bij de eerste daar anderhalf uur op gezeten en bij de tweede nog geen tien minuten. Achteraf was dat wel te snel voor baby. Die was daarna erg misselijk en had echt last van slijmen die hij gedurende de eerste dag en nacht nog moest uitspugen. Dat was wel echt zielig en eng. Nu zien we op het moment zelf wel wat goed voelt. Baby drie kan nog sneller gaan, dus wie weet inderdaad wel handen en knieën of wat dan ook. Je kunt het vooraf toch niet plannen dus ik vertrouw op de verloskundige