11 Reacties

4 maanden geleden

Ikzelf ben 1 keer vaginaal bevallen na 2 keizersnedes. Eergister ingeleid na dus 2 keizersnedes en 1 natuurlijke bevalling en die is helaas door foetale nood weer een keizersnede geworden. Ikzelf denk niet dat het persee aan het inleiden lag ivm de inleiding ook was ivm weinig leven in de buik.

4 maanden geleden

Mij is verteld dat spontane slagingskans na keizersnede 40% is. En dat vind ik ook online terug. 1 op de 3 a 4 wordt een spoedkeizersnede. Inleiden brengt meer risicos mee.

4 maanden geleden

Ik heb wel een positieve ervaring met inleiden na een keizersnede. Het ligt er natuurlijk ook aan waardoor je de vorige keer een keizersnede hebt gehad.. Bij mijn eerste een spoedkeizersnede gehad na volledige ontsluiting en een uur persen maar helaas bleek mijn zoon te groot voor mijn bekken. Vorig jaar met 39 weken ingeleid van een fijner klein meisje en dat ging super goed. Qua inleiding zijn ze wel wat beperkter met de middelen die ze in kunnen zetten. Een ballonnetje kan sowieso wel, en dit keer had ik na de ballon genoeg ontsluiting om de vliezen te prikken en pakte mijn lichaam alles goed op en waren er maar weinig weeenopwekkers nodig. Mijn dochter in 8uur tijd geboren. Ook dit keer ga ik weer voor inleiden met 39 weken. Succes met je keuze!

4 maanden geleden

Reactie op Noortje1989

Ik heb wel een positieve ervaring met inleiden na een keizersnede. Het ligt ...
Zat zelf idd ook aan een ballonnetje te denken. Denk dat ik vandaag even bel om te overleggen. Ons dochtertje is geboren met een keizersnede omdat ze in stuit lag en na de keizersnede bleek de oorzaak van de stuitligging te zijn, dat de navelstreng te kort was.

4 maanden geleden

Geen ervaring mee, maar mijn gynaecoloog heeft inleiden bij mij sterk afgeraden. Heb een spoedkeizersnede gehad ivm niet vorderende ontsluiting. Vaginaal bevallen nu zou slagingskans van 65% zijn, bij inleiden zo’n 30%. Dat vond ik te weinig. Zou goed het gesprek aangaan met de gynaecoloog over alle opties. Heeft er mee te maken wat de reden was van je vorige keizersnede denk ik.

4 maanden geleden

Reactie op babyhoop

Zat zelf idd ook aan een ballonnetje te denken. Denk dat ik vandaag even b ...
Ben heel benieuwd hoe het bij jou is verlopen. Zit in een soortgelijke situatie en heb met de gynaecoloog besproken om woensdag te starten met inleiden. Ik ben dan 40+3 weken zwanger, maar de gynaecoloog zou liever nog wat langer willen afwachten. Ben nu heel erg aan het twijfelen of ik het toch niet moet uitstellen in de hoop dat bevalling voor die tijd alsnog vanzelf start.

4 maanden geleden

Reactie op MamavanC_

Ben heel benieuwd hoe het bij jou is verlopen. Zit in een soortgelijke situ ...
Met 39 weken had ik aangegeven misschien toch een inleiding te willen omdat ik niet meer kon met bekken instabiliteit/pijn en een dreumes om mij heen. Gynaecoloog gaf toen aan dat voor de 40 weken niet te willen doen en daarna pas wou kijken naar opties omdat ze het vermoeden had dat met 40 weken onze kleine man er wel zou zijn. 2 dagen laten begon de bevalling spontaan, eerst braken mijn vliezen en toen kwamen de weeen opgang.

3 maanden geleden

Reactie op babyhoop

Met 39 weken had ik aangegeven misschien toch een inleiding te willen omdat ...
Wat fijn dat jouw bevalling kort daarna toch spontaan is gestart. Hopelijk is alles goed verlopen. Ik heb mij afgelopen woensdag om 07.00 uur in het ziekenhuis gemeld voor de inleiding. In verband met de eerdere keizersnede kreeg ik na de eerste CTG om de 2 uur (i.p.v. om de 4 uur) een halve dosering misoprostol om de baarmoeder werkervaring te maken. Uiteindelijk zijn mijn vliezen om 17.45 uur alsnog vanzelf gebroken, waarna mijn lichaam het verder vanzelf heeft opgepakt en onze dochter nog diezelfde avond om 22.22 uur is geboren.

3 maanden geleden

Reactie op MamavanC_

Wat fijn dat jouw bevalling kort daarna toch spontaan is gestart. Hopelijk ...
Baarmoeder werkervaring moet uiteraard zijn de baarmoedermond weker te maken. Kan het helaas niet meer aanpassen in de tekst.

3 maanden geleden

Reactie op MamavanC_

Wat fijn dat jouw bevalling kort daarna toch spontaan is gestart. Hopelijk ...
Hier is alles goed gegaan en de kleine man doet het ook goed😊 Fijn dat de inleiding bij jou goed gegaan is, hoop dat bij jullie ook alles goed gaat😊