11 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb bij de eerste altijd gezegd dat ik het niet wilde, maar toen ik de ene weeën storm na de andere kreeg wilde ik dat ie meteen gezet werd.. hij werkte vrijwel meteen en ik kon eindelijk even bijkomen. Helaas duurde het maar 3 kwartier doordat mijn ontsluiting heel snel ging. Toch geen spijt gehad ervan.

4 maanden geleden

Bij de eerste wist ik al meteen dat ik een ruggenprik wilde. Hij moest drie keer gezet worden tot hij "werkte". Hij werkte toen een klein uur voordat ik de persfase in ging. Van het zetten weet ik niks meer. De pijnlijke weeen waren heftiger dan de ruggenprik laat ik maar zeggen. Ondanks dat ik er geen spijt van had en ook aanraad als je veel pijn hebt, besloot ik de tweede keer het zonder te proberen en dat is gelukt. Deze bevalling ging ook veel sneller. Het wachten op de ruggenprik, en het niet werken ervan vond ik best pittig. Ook heb ik minder meegekregen van de bevalling maar ik weet niet zeker of dit door de ruggenprik komt. Als ik een advies mag geven dan zou ik je bevalling gewoon afwachten. Je voelt vanzelf of je een ruggenprik nodig hebt 😊

4 maanden geleden

Voor de eerste bevalling riep ik heel hard dat ik het zelf wilde proberen zonder pijnbestrijding. Uiteindelijk doordat de ontsluiting niet vorderde en ik dubbele weeën had toch gekozen voor een ruggenprik (epidurale). Wat was dat fijn. Ik kon mijn lichaam gewoon bewegen, alle houdingen die ik wilde aannemen maar voelde dus echt niks meer. Zag op het scherm dat ik een wee had. Achteraf zei ik. Als iemand mij had vertelt dat een ruggenprik zo fijn zou zijn had ik hem direct genomen. En zou het nu dus ook iedereen aanraden mocht de bevalling toch te zwaar worden.

4 maanden geleden

Ik weet niet eens meer hoe het zetten van de ruggenprik voelde. Dit omdat de pijn van de weeënstorm intenser was. Hierna om de 2 uur een cm ontsluiting erbij gekregen zoals het hoorde bij een inleiding. Het was heerlijk!

4 maanden geleden

Het zetten heb ik vorige keer niet gevoeld door de weeen maar bij mij werkte de ruggenprik helaas maar 1,5 uur en voornamelijk in mijn billen… ik had rugweeen en kreeg na een poosje weeenopwekkers die helaas een nieuwe storm veroorzaakten. Al met al leek het erop dat de ruggenprik niet goed gezet was. Ik probeer dit keer toch echt thuis te bevallen met andere manieren van pijnbestrijding. 😊

4 maanden geleden

Bij de eerste kreeg ik een ruggenprik wegens vroeggeboorte (31 weken) en dat het allemaal zo lang duurde, vond het heerlijk! Dus de 2e heb ik er zelf om gevraagd. Je voelt geen weeen en je weet ook niet perse goed te persen, maar daar helpen ze je goed bij (kan je zien op een scherm). De persdrang voel je wel, maar dat de pijn weg was, vond ik erg aangenaam. Zeker omdat ik de bevalling best spannend vond. Momenteel 36 weken zwanger van de 3e en ik hoop echt dat ik weer een ruggenprik mag krijgen / er tijd voor is 🥰

4 maanden geleden

Ik was er super blij mee. Hele fijne bevalling gehad en neem weer een ruggenprik als dat lukt qua tijd. Waarom pijn lijden als het niet nodig is? Uiteraard is het voor iedereen een persoonlijke keuze maar ik raad het zeker aan.

4 maanden geleden

Ik was ondanks dat ie maar voor de helft werkte heel blij met de ruggenprik! Ik kon ff op adem komen, ben tijdens t zetten trouwens wel van 4 naar 10 cm ontsluiting gegaan maar heb doordat mijn weeën stormen zo intens heftig waren nog n uur de persweeën moeten opvangen omdat Maud uit mijn bekken gekropen was. Zonder dit was ik kapot gegaan denk ik

4 maanden geleden

Ik zou er open ingaan als ik jou was. Niet jezelf erop vastleggen dat je hem echt niet wil of per se wel wil en niet zonder wil bevallen. Kijk hoe het loopt en hou de optie open. Ik heb er zelf geen fijne ervaring mee, maar er zijn ook veel mensen die het juist heel prettig vonden! Zoals met alles dus...🤣

4 maanden geleden

In mijn bevalplan in 2021 gezet, dat ik absoluut geen ruggenprik wilde. Uiteindelijk wel de ruggenprik genomen omdat ik het echt niet trok, achteraf ben ik hier zo blij mee geweest en ik kijk er goed op terug! (Geen last verder van gehad)🙏🏻 je kan van te voren iets in je hoofd hebben of in je bevalplan. Maar idd gewoon open instaan, mocht het toch allemaal net iets anders lopen..

4 maanden geleden

Bij beide bevallingen een ruggenprik gehad. Bij de 1e wilde ik het eerst liever niet, maar uiteindelijk toch genomen omdat ik het niet meer trok. Bij m’n 2e heb ik het vrij snel genomen. Dit gaf mijn lichaam een stuk meer rust.