25 Reacties

één maand geleden

Hier hetzelfde qua hazenslaapjes. Ik vind het ook pittig, ik denk dat dit de 2e week/3e week is. Nachten worden ook steeds rommeliger, soms al om 04.30 wakker en soms hele nacht van 19.00 tot 07.00 doorslapen. Wanneer mijn dochter wakker word rond 04.30 uur geef ik Max 90cc. Op donkere kamer en praat bijna niet tegen haar, ze weet dan dat t nacht is. Leg haar na wat wiegen terug in bed en help haar in slaap te vallen (aai over de bol, kus en sussen). Wanneer ze daarna rond 6 uur of half 7 komt, geef ik de andere 90cc en starten we de dag op. Ik heb niet het idee dat ze daaraan gewend raakt. Op het oude ritme zullen ze nooit meer terugkomen helaas. In deze sprong moet je actief handelen en niet “afwachten “ totdat het weer beter gaat. Wat ik denk: als ze na zoveel uur al wakker wordt dan heeft ze gewoon honger, dat ga ik haar niet ontzeggen.

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Hier hetzelfde qua hazenslaapjes. Ik vind het ook pittig, ik denk dat dit d ...
Aanvullend: als je zoontje meerdere keren wakker wordt, weet je zeker dat het honger is? En kan hij al een beetje zelf in slaap vallen? Dit is het moment om dat te gaan oefenen :)

één maand geleden

Jaa heel herkenbaar! Ik heb bijna 7 weken in sprong 4 en slaapregressie gezeten. Op de piek moest ik 15x uit bed per nacht (2 weken ofzo). Toen ook weer met nachtvoeding begonnen. Maar hier lijkt het eindelijk weer beter te gaan. Vannacht kwam hij pas om 5:15 voor het eerst, dat is echt lang geleden dat hij dat deed! Ik geef sinds twee weken om 10 uur weer een droomvoeding en geen nachtflesje meer.

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Aanvullend: als je zoontje meerdere keren wakker wordt, weet je zeker dat h ...
We proberen het eerst aan te zien maar op een gegeven moment begint ie echt te huilen en drinkt de fles heel snel op, dus echt wel honger ja… Zelf in slaap vallen gaat redelijk goed, we kunnen hem prima wakker weg leggen! Soms even de speen erin maar uiteindelijk ook zonder speen lukt het wel

één maand geleden

Reactie op Burgje

Jaa heel herkenbaar! Ik heb bijna 7 weken in sprong 4 en slaapregressie gez ...
Ow joh.. en waaraan merkte je allemaal dat je kindje in een sprongetje zat?

één maand geleden

Hier zit ik er ook middenin. Geen idee of het de sprong is of slaap regressie of een combo. Overdag hazenslaapjes ( dit doet die al ruim een maand ). Niet in eigen bedje willen slapen. ‘s nachts is het drama, ieder uur is hij wakker. Kan zichzelf ook niet zelfstandig terug in slaap helpen. Voor nu maar weer even terug bij ons gelegd tot dit voorbij is… Onze zoon is nu 16 weken en 2 deze gecorrigeerd, hij is te vroeg geboren 10 weken. Ik merk alleen nog maar een schaterlach. Een paar keer van buik naar rug gerold, maar nu ineens niet meer haha! Wat merk jij?

één maand geleden

Reactie op Ester18

Ow joh.. en waaraan merkte je allemaal dat je kindje in een sprongetje zat? ...
Kon soms ineens humeurig zijn, voor de rest vrolijk, veel schaterlachen, van buik naar rug rollen, met twee handen spullen aanpakken/spelen, echt contact willen maken, kunnen lachen om verschillende gezichtsuitdrukkingen en kletsen met verschillende tonen. Super leuk om te zien! Slapen ging met name gepaard met hazenslaapjes.

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Hier zit ik er ook middenin. Geen idee of het de sprong is of slaap regress ...
Hier inderdaad ook de eerste schaterlach en hij kan ineens wel overdag in zijn bedje korte dutjes doen wat voorheen echt drama was haha.. en hij kan ineens uit het niets heel erg gaan kletsen of is een dagje heel stilletjes en rustig

één maand geleden

Wat zijn de wakkertijden van jullie kleintjes? Onze zoon is prematuur geboren en laat geen vermoeidsheids signalen zien. Maar hij is na 2 uur wakker soms nog steeds hartstikke vrolijk en niet moe..

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Wat zijn de wakkertijden van jullie kleintjes? Onze zoon is prematuur gebor ...
Hier een wakkertijd van precies 2 uur

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Wat zijn de wakkertijden van jullie kleintjes? Onze zoon is prematuur gebor ...
Max 1 uur en 45 minuten. Soms laat ze voor 1 uur en 30 minuten signalen zien (geeuwen, ogen wrijven, staren etc).

één maand geleden

Onze meid is nu 19 weken en ik vind het nog steeds ellendig. Ze sliep eerst van 12 tot 7 (legden haar rond 8 in bed, toen nog een avondvoeding rond 11/12) maar sinds de tijd is verzet en ze rond de 4 maanden is, is het grote ellende. Soms wel 10x per nacht eruit om haar weer een speentje te geven en vaak vanaf 5 uur uit haar eigen ledikantje en terug in een nestje tussen ons in (boven op de deken ipv eronder zodat ze veilig ligt) zodat we haar handjes kunnen vasthouden en ze zichzelf niet wakker slaat. Vannacht begon dit echter al om 3 uur en ze heeft nauwelijks rustig geslapen.. ondertussen gaat het al ruim drie weken zo en het lijkt nog niet beter te worden. Overdag slaapt ze ook alleen maar hazenslaapjes. Vaak kon ik dit goedmaken met een lange wandelsessie of sochtends naast haar meeslapen, dan hield ze het wat langer vol. Maar nu ze twee dagen naar de opvang gaat, slaapt ze daar al helemaal slecht.. als iemand een gouden tip heeft, hoor ik het graag!

één maand geleden

Reactie op Ester18

Hier een wakkertijd van precies 2 uur
En breng je haar na 2 uur naar bed, of slaapt ze dan al?

één maand geleden

Reactie op simbamimi

En breng je haar na 2 uur naar bed, of slaapt ze dan al?
Nee dan breng ik hem naar bed, ik leg hem wakker weg! Tis vaak even protesteren maar na een aai over z’n bol slaapt ie meestal wel in.. momenteel voor hazenslaapjes dat dan weer wel 🥴

één maand geleden

Reactie op Ester18

Nee dan breng ik hem naar bed, ik leg hem wakker weg! Tis vaak even protest ...
Onze zoon doet dus echt al weeeeeeken hazenslaapjes, ik word er gek van. Ik kan de klok erop zetten. 30 min en hij word wakker. Krijg hem dan ook met geen mogelijkheid meer in slaap

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Onze zoon doet dus echt al weeeeeeken hazenslaapjes, ik word er gek van. Ik ...
Nee hier ook ongeveer 40 minuten.. en ik merk dat hij echt nog moe is daarna maar verder slapen wilt ie echt niet 🥲

één maand geleden

Reactie op simbamimi

Onze zoon doet dus echt al weeeeeeken hazenslaapjes, ik word er gek van. Ik ...
Ik heb precies dit! Heb het maar geaccepteerd. En haal hem er na die 30 min maar gewoon uit. Om mijn eigen energie te sparen. Hopelijk voor ons krijgen ze na de regressie een top ritme!

één maand geleden

Reactie op Boysmom7

Ik heb precies dit! Heb het maar geaccepteerd. En haal hem er na die 30 min ...
Ik hoop het ook…. Net was die voorbij de 30 min, ik helemaal blij.. 10 min later wakker

één maand geleden

O wat fijn deze herkenbare verhalen! Ik word echt niet goed… & dan te bedenken dat ik volgende week weer moet werken! Heeeeeele ritme die ik met haar had is PLEITE! 😅

één maand geleden

Hier al bijna 4 weken. Ik weet niet wat het is, maar het duurt lang. Alleen maar hazenslaapjes en binnen een uur alweer moe. Erg veel huilen en jammeren.