25 Reacties

één maand geleden

Bij ons net zo, overdag slaapt ze max 45 minuten als we geluk hebben. En ‘s nachts heel vaak wakker. Wel 5-6 x op een nacht. Op de piek (was ze ook ziek) wel 10-15 keer per nacht speentje geven en elk uur er uit. Het was echt slopend. Inmiddels zijn we weer blij als ze maar 5 keer op een nacht komt. Terwijl we zo’n goede slaper hadden, van 8 tot 7! Hopelijk is het maar tijdelijk!

één maand geleden

Ik heb nog nooit die sprongetjes en slaapregressies bijgehouden. Het zal er vast zijn maar als je er de hele tijd aan gaat denken dan gaat het alleen maar erger lijken. Mn jongste is nu 4 maanden en slaapt van half 11 tot soms zelfs half 8 door. Nog geen sprongetjes of regressies ontdekt. Een regressie is altijd tijdelijk dus het gaat echt weer over. En maak het je zelf makkelijk en leg je kindje tussen je in. Dan kan je gewoon blijven liggen als dat speentje er weer in moet. Nog even doorzetten komt echt weer goed!

22 dagen geleden

Reactie op Merel2027

Bij ons net zo, overdag slaapt ze max 45 minuten als we geluk hebben. En ‘s ...
Hoe gaat het inmiddels bij jullie?

21 dagen geleden

Even een vraag.. overal leer ik dat je je baby nu moet trainen om zelfstandig in slaap te vallen, maar wat word hier onder gezien? Ons zoontje leg ik in bed, met zijn speentje en ik blijf er altijd wel even bij tot hij slaapt ( en of speen terug te geven ) maar hij valt dan wel zelf in slaap, ik hoef hem niet te wiegen ect. Valt dit dan onder zelfstandig in slaap vallen?

21 dagen geleden

Reactie op simbamimi

Even een vraag.. overal leer ik dat je je baby nu moet trainen om zelfstand ...
Volgens mij is er niet echt een definitie voor. Ik denk dat je je vooral moet afvragen of dit voor jullie in praktijk op langere termijn werkt. Moet je er echt bij blijven (gaat hij anders niet slapen) of vind je het zelf fijn. Als hij straks naar de opvang/oppas gaat, is dit dan ook nodig en zijn diegene die op je kindje passen in staat om dit te doen. (Bij een opvang hebben ze vaak de capaciteit hier niet voor). Ik zou dat soort dingen bij jezelf nagaan en vervolgens kijken of het voor jullie werkt op lange termijn. Maargoed, zoals jij het schetst is de kans groot dag hij ook gewoon in slaap valt als je er niet naast zit lijkt me.