Hoi hoi, zijn er hier andere mama’s met ervaring met tepel stimulatie en het opwekken van de bevalling? Ik ben 38 weken zwanger en mijn bloeddruk begint weer op te lopen net als einde van vorige zwangerschap. Toen met 39 weken om die reden ingeleid, ik zou dat nu heel graag voorkomen. In overleg met de gynaecoloog (verloskundige kennen ze hier niet) mag ik alle methodes voor opwekken gewoon proberen. Heb nu 2 avonden op rij tepelstimulatie geprobeerd, maar zo’n halve minuut per kant, en merk dat mijn lichaam daar ontzettend snel op reageert in de vorm van voorweeën of andere soort samentrekkingen. Nu ‘schrik’ ik er toch een beetje van hoe snel ik er samentrekkingen mee opwek en daarom durf ik dus eigenlijk ook niet goed verder te gaan, ze kunnen dan ook goed een half uur lang om de 3 minuten blijven komen maar zijn dan maar zo’n 30-40 seconden van duur, vrij pijnlijk maar natuurlijk nog niks vergeleken bij ontsluitingsweeën. Wat ik dus eigenlijk zou willen weten is; zijn er andere mama’s die dit ook geprobeerd hebben en er ook zo snel/heftig op reageren? Ga je dan gewoon door? Of is dit toch een stop teken? Hoor het graag, alvast bedankt!’