4 Reacties
4 dagen geleden
Onze zoon heeft ook altijd alles gegeten. De gekste dingen kon ik bij hem naar binnen schuiven. Tot sprong 10 ongeveer inderdaad. Nu plukt hij de korreltjes rijst van zn tong en zegt 'ah bah' en legt ze weer terug op het bordje. En zo met heel veel dingen. Groenten ook. Ik frustreerde me er ook om, maar heb het nu wel los gelaten. Als hij niet wilt eten, eet hij niet. Prima.
Wat we wel hebben gedaan is pannen op tafel zetten en iedereen uit dezelfde pan opscheppen. Woest wordt hij als hij vermoed dat wij iets lekkerders hebben dan hij. Als we uit dezelfde pan opscheppen ziet hij dat we hetzelfde hebben.
En we hebben het bakje yoghurt wat hij eerder in de middag kreeg nu als toetje ingezet. Of hij nu goed of slecht eet, die yoghurt krijgt hij altijd. Als hij slecht gegeten heeft een beetje meer yoghurt, soms met een beetje havermout erdoor. Vult het nog een beetje.
En verder denk ik maar zo: als hij echt honger heeft, dan eet hij vanzelf wel. Eten moet voor iedereen leuk blijven.
4 dagen geleden
Oh en de groenten verstoppen werkt ook heel goed. Vorige week curry gemaakt van een restje spruitjes, bloemkool, kikkererwten en erwtjes. Hele zooi gepureerd. Stukjes kip erin. Meneer vond de saus heerlijk.
Rodekool met appelmoes gaat er ook heel goed in. Rode pastasaus met veel groenten glad gepureerd was fantastisch. Hij bleef maar om meer vragen.
Pas heb ik bieten-framboos-hummus gemaakt voor op brood. Dit vindt hij super lekker. Lepelt zo het hele bakje leeg na de boterham. Heeft hij alweer een mooie portie groenten op. Dus dan hoef ik met het avondeten me sowieso niet druk te maken.
3 dagen geleden
Reactie op Erwtje724
Onze zoon heeft ook altijd alles gegeten. De gekste dingen kon ik bij hem n ...
Hoelsng duurde dit bij jou? Liet hem maar met een lepel klooien en toen at hij wel wat kwark
3 dagen geleden
Reactie op ZachtmoedigeRiff898689
Hoelsng duurde dit bij jou? Liet hem maar met een lepel klooien en toen at ...
Nog steeds. Het is niet over. Het is net alsof hij op een goede dag besefte dat hij een keuze kon maken. En dat doet hij dus sindsdien. Maar het is heel onlogisch, want in zn avondeten wilt hij geen rijstkorrels of stukjes groente, maar hij eet wel gebakken aardappeltjes en stukjes boterham en tomaat. Dus het is niet per se de structuur of de stukjes. Ook vlees gaat heel wisselend, terwijl dit eerder zijn favoriet was. Soms dan kauwt hij er een paar keer op en dan besluit hij toch dat hij het niet wilt en dan plukt hij het zo zn mondje weer uit.
Nogmaals, ik heb het los gelaten. Ik probeer wel zo te koken dat ik denk dat hij het wel eet. Maar goed, wat hij vandaag lust, vindt hij morgen vies. Er is niet echt logica in te ontdekken nog.
Ik probeer hem groenten anders aan te bieden. Als beleg op de boterham, in cakejes of pannenkoekjes. Meestal gaat dat prima. Hij moet gewoon niet weten dat hij groenten eet 馃ぃ