41 Reacties
4 maanden geleden
Ik begrijp niet zo goed waarom je die laatste alinea eraan toe moet voegen want daar kom je behoorlijk judgy over. Heel fijn voor jou dat jij het geduld kan opbrengen om rustig af te wachten want je hebt helemaal gelijk - het kindje komt wanneer hij/zij er klaar voor is. Echter is het voor veel mensen een hele uitdaging om af te wachten. Ik kan zelf ook níét wachten tot de bevalling, enerzijds omdat ik mentaal niet meer kan dealen met de klachten die ik ervaar en anderzijds omdat ik natuurlijk gewoon ontzettend benieuwd ben om mijn zoontje te ontmoeten. Voor mij wordt dit de eerste keer dus alles is nieuw en spannend, iedereen gaat daar anders mee om.
Mensen die interesse in jou tonen door vragen te stellen en om updates te vragen doen dat over het algemeen vanuit goede intentie; medeleven, interesse, enthousiasme… Ik snap persoonlijk echt niet dat veel vrouwen daar zo enorm geïrriteerd om raken. Zou je dan liever hebben dat niemand het wat boeit en je geen vragen krijgt? 🙈
4 maanden geleden
Geen idee waarom mensen zo zojn. Maar gewoon ter steun; ik ben het helemaal met je eens. Ik wacht rustig tot mn kindje zelf wil komen. Mentaal voor mij het liefst met 41 weken, maar we gaan het zien (nu bijna 37).
Lees hier heel veel over mensen die zelf aan de VK vragen of ze ingeleid of gestript mogen worden en dergelijke. Geplande inleidingen zie ik ook veel. Ben dan heel benieuwd of dit medisch is, of dat we bevallingen tegenwoordig als iets planbaars zien. (Misschien is dit anders als je een hele zware zwangerschap hebt, ik heb makkelijk praten met nauwelijks klachten, dus kan me misschien niet helemaal goed verplaatsen hierin).
Daarnaast vind ik het wel raar dat mensen dit aan jou vragen, zeker omdat je pas op 39 weken zit.. 'wanneer ga je bevallen?' ja weet ik veel.. binnekort een keer neem ik aan. Maar je hebt nog 3 weken om binnen het 'normale' periode te vallen toch. Waarom al die haast van iedereen.
Beetje morbide vergelijking, maar voelt een beetje als aan een doodzieke bejaarde met nog een paar weken te leven vragen 'wanneer ga je dood'? Is toch niet te voorspellen. Als het tijd is.
4 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik begrijp niet zo goed waarom je die laatste alinea eraan toe moet voegen ...
Ik ben echt overtuigd van het feit dat het opwekken van de bevalling een van de grootste onzin is die er bestaat. In mijn ervaring is mijn eerste bevalling vaak geprobeerd te worden opgewekt, maar uiteindelijk kwam mijn kindje pas met 42 weken. Natuurlijk mogen mensen wel vragen stellen, maar wanneer je aan het einde van je zwangerschap loopt en dit elke dag te horen krijgt, kan het behoorlijk vervelend worden. Mensen zullen vanzelf wel horen wanneer de bevalling begint of wanneer de baby is geboren.
4 maanden geleden
Reactie op makelifejoyful
Ik ben echt overtuigd van het feit dat het opwekken van de bevalling een va ...
Ik ben ook in de overtuiging dat je bevalling moeilijker wordt als je kindje en je lichaam en nog niet klaar voor zijn. Dus eigenlijk zou ik ook bang zijn om mn bevalling naar voren te halen omdat ik dan bang ben mezelf onnodig extra problemen te bezorgen. Maar dat is meer een gevoel, geen onderbouwing voor.
4 maanden geleden
De grootste onzin die er bestaat, serieus? Jij vindt geen enkele reden geldend?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het voor jou heel fijn dat je er zo in kan staan en dat hadden vast veel vrouwen ook zo gehad maar er zijn toch wel degelijk redenen waarbij de natuur best een handje geholpen mag worden.
4 maanden geleden
Reactie op barbzz
Ik ben ook in de overtuiging dat je bevalling moeilijker wordt als je kindj ...
AMEN!!!🙏🏻
4 maanden geleden
Reactie op barbzz
Geen idee waarom mensen zo zojn. Maar gewoon ter steun; ik ben het helemaal ...
Ik ben het helemaal met je eens. Ik begrijp volledig dat als er medische redenen zijn, zoals een baby die niet goed groeit, het noodzakelijk kan zijn om de bevalling eerder te starten, en daar heb ik absoluut respect voor. Maar het opwekken van de bevalling terwijl je baby gezond groeit in je buik, dat begrijp ik gewoon niet. Is het zwaar? Ja. Voel je je soms rot? Ook dat. Maar dat hoort er allemaal bij en ik beschouw het als een deel van het proces, want uiteindelijk krijg je er iets prachtigs voor terug.
En inderdaad, ik ben nu 39 weken zwanger, maar mensen denken vaak dat je bij een tweede kind eerder bevalt. Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord! 😂
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
De grootste onzin die er bestaat, serieus? Jij vindt geen enkele reden geld ...
Begrijp me niet verkeerd heb het vooral over vrouwen die er gewoon klaar mee zijn. Kijk is het medisch vind ik het echt een ander verhaal
4 maanden geleden
Ik vind dit best wel dubbel, ben het met je eens dat in de meeste gevallen het kindje komt als het komt en dat inleiden ook negatieve bij effecten kan hebben (weeënstorm bijvoorbeeld). Toch zie ik ook dat het soms niet anders kan ivm hoge bloeddruk of andere fysieke of mentale klachten. De tijd na de geboorte is pittig genoeg en als je een valse start door heftige klachten op t eind kunt voorkomen begrijp ik 100% dat je daarvoor kiest.
4 maanden geleden
Onzin? Jij weet niet hoe het is om in een ander haar schoenen te staan toch? Hoe kan je dan een oordeel hebben over andermans keuze om een bevalling op te wekken? Als een dokter ermee akkoord gaat of het zelfs adviseert (!), wie ben jij dan om te zeggen dat het onzin is? Ik begrijp het doel van dit veroordelende gedeelte van jouw topic echt niet. Wacht jij lekker af, wees dankbaar dat dat jou zo goed afgaat en laat vrouwen die er wel moeite mee hebben lekker in hun waarde 😊
4 maanden geleden
Iedereen kan echter haar of zijn eigen beweegredenen hebben. Het is niet altijd de wens om controle te hebben die vooropstaat. Zwangerschap en de bijbehorende hormonen kunnen veel angst en onzekerheid met zich meebrengen. Trauma's van eerdere bevallingen, angst voor complicaties zoals zwangerschapsvergiftiging, zorgen over het regelmatig voelen van de baby in de laatste weken, of zelfs het verdriet van een stilgeboren kindje kunnen redenen zijn waarom iemand zou willen dat de bevalling eerder plaatsvindt.
Daarnaast, wanneer je alles voorbereid hebt en vol spanning wacht op de komst van je kindje, kan het wachten ondraaglijk lang lijken. De nieuwsgierigheid en het verlangen om je baby eindelijk in je armen te houden, kunnen ervoor zorgen dat je voortdurend in je eigen hoofd zit. Het is begrijpelijk dat in zo'n situatie sommige vrouwen actief op zoek gaan naar manieren om de bevalling op gang te brengen, ook al is het niet wat iedereen zou kiezen.
4 maanden geleden
En zo hebben we allemaal wel iets wat we niet begrijpen 🤷 Ik ben ook voorstander van afwachten tot het kindje zichzelf meldt, tenzij er complicaties zijn natuurlijk. Tegelijkertijd ben ik nu met 40+1 ook behoorlijk ongeduldig en ook dagelijks allerlei drukpunten aan het indrukken om misschien toch iets op gang te helpen. Lekker iedereen in z'n waarde laten.
En wat betreft de mensen die met je meeleven (want dat is hoe ik het zie): ik word er soms ook gek van en op die dagen leg ik mijn telefoon weg. Tegelijkertijd voel ik me gezegd met zoveel mensen om me heen die zo betrokken zijn.
4 maanden geleden
Ik wil graag verduidelijken dat ik begrijp dat het soms nodig is om de natuur een handje te helpen bij een bevalling, vooral als het de gezondheid van het kindje ten goede komt. Echter, ik lees vaak verhalen van vrouwen die er helemaal klaar mee zijn zonder enige medische reden. Begrijp ik dat je er klaar mee kunt zijn? Absoluut. Maar het is belangrijk om te realiseren dat jouw kindje misschien nog niet klaar is om ter wereld te komen, zelfs als jij er wel klaar voor bent.
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Er staat toch letterlijk dat het volgens haar de grootste onzin is die er b ...
Haha,dat klopt. Maar in de volgende zin geeft ze aan dat het niet werkte vorige keer. Dus ik lees het samen; het is onzin want het werkt niet als het te vroeg is. Dit ligt ook in lijn met haar andere berichtjes. Maaaaar, ik was niet de gene die het zei, dus ik ben ook aan het invullen.
Daarnaast maak ik me niet zo druk over wat anderen op dit forum vinden. Het gaat om je eigen bevallig, waarin je mag doen wat jij zelf fijn vind. Als je je wil laten inleiden, lekker doen toch? Als je het onzin vind. Vooral niet doen.
4 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik begrijp niet zo goed waarom je die laatste alinea eraan toe moet voegen ...
Hier ben ik het helemaal mee eens! 🙏
4 maanden geleden
Ik wil graag verduidelijken dat ik begrijp dat het soms nodig is om de natu ...
Maar je lijkt je niet te realiseren wat zo’n keihard oordeel doet met vrouwen die voor deze moeilijke keuze hebben moeten staan omdat de zwangerschap niet meer gaat. Er zijn heel veel vrouwen die niet een inleiding WILLEN maar waarbij het simpelweg beter is (het zij medisch, het zij psychisch) en daar komt een shitload aan schuldgevoel bij kijken.
En daarom is het voor jou heel fijn dat je KAN en af MAG wachten maar wrijf het er niet in dat het beter is voor je kindje want andere vrouwen zouden diep in hun hart ook graag in een andere situatie zitten.